Salon Genewa 2017 | Honda Civic Type R | Król hot-hatchy?

Honda nareszcie pokazała produkcyjną wersję nowego Type R. Prezentuje się równie ostro i szalenie co koncept

Ostre, odważne linie, wyraźnie zarysowane przetłoczenia, trzy, umieszczone centralnie wielkie końcówki wydechu, rasowy dyfuzor, olbrzymie tylne skrzydło, cała masa wlotów powietrza i czerwone listwy w strategicznych miejscach - nowa Honda Civic Type R to zdecydowanie najbardziej szalony z hot-hatchów. Ani Volkswagen Golf R, ani Ford Focus RS nie prezentują się aż tak agresywnie.

Pod maską bez większych zmian. Sercem hot-hatcha wciąż jest turbodoładowany silnik 2.0 R4. Do tej pory Civic Type R miał w Europie równe 310 KM, teraz będzie miał 316 KM mocy. Dwulitrowy motor współpracuje z ręczną, 6-biegową skrzynią, a moc - w przeciwieństwie do Golfa R i Focusa RS - trafia na koła przedniej osi.

Osiągów jeszcze nie podano, ale możemy się spodziewać podobnych jak w aktualnej generacji - 5,7 sek. do setki i 270 km/h prędkości maksymalnej.

Honda Civic Type RHonda Civic Type R fot. Honda

Z ważnych nowości trzeba wymienić nowy tryb jazdy - Comfort. Sprawdzi się on podczas spokojnej jazdy albo kiedy będziemy jechać drogą o słabej jakości i sportowa twardość zawieszenia mogłaby stać się męcząca. Za to we wnętrzu kierowca Civica Type R będzie mógł skorzystać ze wszystkich udogodnień, jakie przyniosła X generacja modelu. Dostaniemy więc duży ekran systemu multimedialnego (7 cali), nawigację, porządny zestaw audio oraz obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Civic Type R dostanie też kilka nowoczesnych systemów bezpieczeństwa.

Więcej o:
Komentarze (62)
Salon Genewa 2017 | Honda Civic Type R | Król hot-hatchy?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: bart

    Oceniono 43 razy 25

    Teraz pozafabryczny tutning Type-Ra będzie polegał na zdejmowaniu niepotrzebnych nakładek, spojlerów i pseudodyfuzorów.

  • Gość: Bishop

    Oceniono 48 razy 22

    A ta trzecia rura po środku to wydech z dopalacza fasolowego czy też wyrzutnia spadochronu hamującego ? Albo wzorem skody schowek na parasol ;-)

  • master4k

    Oceniono 33 razy 19

    A w bagażniku mieszka Godzilla...

  • kezcilvag

    Oceniono 22 razy 18

    I o to właśnie chodzi. Bezkompromisowa Honda. Nie idą w samochody dla ludu, w samochody uniwersalne. To ma krzyczeć, to ma się wyróżniać , ma być kompromisowe i głośne ( chociaż tutaj chbya już nie jest jak kiedyś ) Ma sprawiać wiele radości z jazdy i dostarczać niezapomnianych wrażeń. Pomimo iż to FWD będzie ogień tak samo jak w gen IX co potwierdzają chyba wszyscy testujący ten samochód.( może prócz Zachara, który się obraził na padniętą skrzynię w CTRIX) Oczywiście można się czepić kilku rzeczy ale ja tam jestem na duże TAK :) Honda nie jest dla wszystkich. Jej właściciel dobrze wie dlaczego ją kupi

  • Oceniono 16 razy 14

    Już spece od marketingu pracują w volkswagenie... Golf od wielu lat ten sam tylko światełka wymienią.i kolor klamki doloż skrobaczke do sniegu w klapce wlewu paliwa i auto swiat i adac i Motor wg przepisu... Specow z vw w tescie wykażą że golf lepszy..

  • Gość: jkb

    Oceniono 22 razy 12

    Mnie się podoba to orgiami, i do tego naprawdę szybkie autko, szkoda że nie 4x4

  • Gość: maniekmaniak

    Oceniono 16 razy 10

    nie jest podobna do wieśwagena a to ogromna zaleta i zapewne bedzie bezawaryjna

  • Gość: Iy

    Oceniono 21 razy 9

    Honda najlepsza na świecie, bezawaryjne auta prawdziwa japońska klasa.

  • jep23

    Oceniono 11 razy 9

    Z trzeciej rury będzie wydobywał się dym palonego silnika elektrycznego
    jak będzie przyspieszał w 2 sekundy do setki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX