Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga

Volkswagen Arteon ma bardzo ambitne zadanie. W ofercie zastępuje nie tylko model CC, ale - jako auto aspirujące do klasy premium - wejdzie także w buty limuzyny Phaeton

Volkswagen Arteon to nowy okręt flagowy z Wolfsburga. Piękne Gran Turismo będzie pozycjonowane powyżej Passata, a na rynku ma podgryzać rasowych przedstawicieli klasy premium jak BMW serii 4 i Audi A5. Arteon - jak przystało na flagowy model - to naprawdę spore auto. Mierzy bowiem aż 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Nowy Volkswagen został zbudowany na platformie MQB.

Arteon już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę swoim ekspresyjnym wyglądem, potem zaskakuje dodatkowo cechami praktycznymi – to połączenie jest jedyne w swoim rodzaju." - mówi Tobias Suhlmann, główny projektant nowego Volkswagena.

Co oznacza nazwa? To połączenie dwóch słów. Jak tłumaczą twórcy, Art (sztuka) nawiązuje do pięknych linii i emocji, jakie Arteon dostarczy kierowcom. Z kolei Eon odnosi się do modelu Phideon flagowego Volkswagena na rynku chińskim - podkreśla, że Arteon będzie propozycją z klasy premium.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Kierowcy zainteresowani Volkswagenem Arteonem będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych otwiera 1.5 TSI o mocy 150 KM. Półkę wyżej znajdziemy 2.0 TSI w dwóch wariantach: 190 albo 280 KM. Silnik Diesla jest jeden. To 2.0 TDI, ale w aż trzech wersjach. Do wyboru: 150, 190 albo 240 KM.

Dwa słabsze silniki benzynowe będą w standardzie parowane z 6-biegową ręczną skrzynią. Reszta jednostek - bez żadnych dodatkowych dopłat - będzie współpracować z automatem DSG o 7 przełożeniach. Najmocniejsze warianty Arteona zostaną wyposażone w napęd 4x4 4Motion, w niższych trzeba się będzie liczyć z dopłatą.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Wykonanie wnętrza ma dorównywać reprezentantom klasy premium. Arteon będzie też naszpikowany najnowszymi technologiami. Klasyczne zegary może zastąpić wirtualny kokpit, jaki znamy z Passata i nowego Golfa. Za to w konsolę centralną wkomponowano 9,2-calowy ekran dotykowy. To z jego poziomu będziemy obsługiwać nowy system multimedialny, który obsługuje gesty.

Nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Podczas prezentacji wspomniano m.in. o inteligentnym adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegającym kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, asystencie martwego pola czy systemie pomagającym utrzymać samochód w pasie ruchu.

Czy Twoim zdaniem Volkswagen Arteon odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (48)
Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • d7d

    Oceniono 2 razy 2

    Poczekamy na Arteona w salonach, na testy (pewnie podobne wyniki jak Passat B8) i na ceny.
    To ostanie będzie decydowało.

  • Gość: Bawaria

    Oceniono 12 razy 4

    Nie wiem dlaczego, ale bardzo kojarzy mi się ze stylistyką Talismana.

  • Gość: posiadacz CC

    Oceniono 17 razy 7

    przód cuś podobny do nowych renówek.
    a po za tym tak jak było z CC czyli środek z passata obleczony w nieco bardziej agresywną budę.
    podejrzewam, że najmocniejsze wersje to będzie wydatek sporo powyżej 200 k.

  • Gość: aa

    Oceniono 17 razy 1

    "Arteon już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę swoim ekspresyjnym wyglądem" ja pier#$#@
    to wygląda jak auto sprzed 20lat, zero zmian, innowacyjności, ale w ciemnogrodzie i tak pójdzie, oczywiście tylko w tdi. Opcja za dopłatą dodatkową - wzmocniony klekot, aby nie było różnicy w komforcie od ursus c360

  • Gość: aa

    Oceniono 18 razy -10

    za kogo trzeba się uważać aby jeździć autem o nazwie "dla ludu". Zakup tego to obraza dla człowieka myślącego.

  • antoniferdynand

    Oceniono 16 razy 6

    Nie napisali że na.też jedną podstawową wadę - nazywa się VW. Może podzielić los Phenona czy jak not tam, los Citroena C6 czy ekskluzywnego Opla którego nazwy nie pamiętam

  • Gość: pd

    Oceniono 11 razy 1

    Nie myślałem że to kiedykolwiek powiem ale podoba mi się stylistyka nowego passata i arteona. Jeśli cena zbliżona będzie do poprzednika czyli cc albo nowej insignii (coś ok. 120k pln za wersję z benzyną ok. 160KM, w miarę dobrze wyposażoną) to może się skuszę, chociaż bardziej prawdopodobna jest cena w okolicy A5 czyli 200k pln, a wtedy to już nie jest okazja.

  • Gość: miroslaw

    Oceniono 21 razy 11

    Volkswagen to marka ktora niczym nie imponuje w porownaniu do konkurentow.
    Silniki sa awaryjne, jakosc montazu na srednim poziomie i do tego w Polsce fatalny serwis. Od nowosci jezdze Passatem B6 i nigdy nie powiem, ze VW to dobra marka.
    Stylistyka obecnych modeli moze sie podobac bo jest ciekawa. Ale nic poza tym.
    BMW moze spac spokojnie bo nie ma sie czego bac ze strony VW.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX