Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga

Volkswagen Arteon ma bardzo ambitne zadanie. W ofercie zastępuje nie tylko model CC, ale - jako auto aspirujące do klasy premium - wejdzie także w buty limuzyny Phaeton

Volkswagen Arteon to nowy okręt flagowy z Wolfsburga. Piękne Gran Turismo będzie pozycjonowane powyżej Passata, a na rynku ma podgryzać rasowych przedstawicieli klasy premium jak BMW serii 4 i Audi A5. Arteon - jak przystało na flagowy model - to naprawdę spore auto. Mierzy bowiem aż 4 862 mm długości i 2 841 mm rozstawu osi. Szerokość to 1 871 mm, a wysokość 1 427 mm. Nowy Volkswagen został zbudowany na platformie MQB.

Arteon już na pierwszy rzut oka przykuwa uwagę swoim ekspresyjnym wyglądem, potem zaskakuje dodatkowo cechami praktycznymi – to połączenie jest jedyne w swoim rodzaju." - mówi Tobias Suhlmann, główny projektant nowego Volkswagena.

Co oznacza nazwa? To połączenie dwóch słów. Jak tłumaczą twórcy, Art (sztuka) nawiązuje do pięknych linii i emocji, jakie Arteon dostarczy kierowcom. Z kolei Eon odnosi się do modelu Phideon flagowego Volkswagena na rynku chińskim - podkreśla, że Arteon będzie propozycją z klasy premium.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Kierowcy zainteresowani Volkswagenem Arteonem będą mieli do wyboru 6 jednostek napędowych. Ofertę silników benzynowych otwiera 1.5 TSI o mocy 150 KM. Półkę wyżej znajdziemy 2.0 TSI w dwóch wariantach: 190 albo 280 KM. Silnik Diesla jest jeden. To 2.0 TDI, ale w aż trzech wersjach. Do wyboru: 150, 190 albo 240 KM.

Dwa słabsze silniki benzynowe będą w standardzie parowane z 6-biegową ręczną skrzynią. Reszta jednostek - bez żadnych dodatkowych dopłat - będzie współpracować z automatem DSG o 7 przełożeniach. Najmocniejsze warianty Arteona zostaną wyposażone w napęd 4x4 4Motion, w niższych trzeba się będzie liczyć z dopłatą.

Volkswagen ArteonVolkswagen Arteon fot. Volkswagen

Wykonanie wnętrza ma dorównywać reprezentantom klasy premium. Arteon będzie też naszpikowany najnowszymi technologiami. Klasyczne zegary może zastąpić wirtualny kokpit, jaki znamy z Passata i nowego Golfa. Za to w konsolę centralną wkomponowano 9,2-calowy ekran dotykowy. To z jego poziomu będziemy obsługiwać nowy system multimedialny, który obsługuje gesty.

Nie zabraknie też systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Podczas prezentacji wspomniano m.in. o inteligentnym adaptacyjnym tempomacie, systemie zapobiegającym kolizji z funkcją wykrywania pieszych i awaryjnego hamowania, asystencie martwego pola czy systemie pomagającym utrzymać samochód w pasie ruchu.

Czy Twoim zdaniem Volkswagen Arteon odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (48)
Salon Genewa 2017 | Volkswagen Arteon | Cesarz Wolfsburga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kimdongun

    Oceniono 1 raz -1

    Arteon osiągnie sukces na miarę Phaetona.

  • Gość: Piotr

    Oceniono 3 razy 1

    Jeżdżę nowym VW B8 Passat 2.0 TSI R-Line Wariant - rewelacyjne auto. Komentarze negatywne o nowych VW Passat, Tiguan czy Golf FL są od tych, którzy z zazdrości nic innego nie potrafią, tylko skrytykować... - typowo Polska małostkowosć i prymitywizm. Jeżdziłem Mazdą 6 przez 8 lat w dieslu 2.0 od nowości - tragedia!!, nie byłem w stanie jej sprzedać za jakaś rozsądną cenę - badziewie. VW robi auta, które zawsze będą się dobrze sprzedawać, bo są świetne. Trzeba je tylko regularnie serwisować. Pozdrawiam krytykantów VW :-).

  • Gość: elland

    Oceniono 1 raz 1

    Ten 1.5 to jeden na cale auto czy na kazde kolo?

  • kocurxtr

    Oceniono 2 razy 0

    w komplecie - słomianka - do wycierania gumiaków z gnoju przy wsiadaniu

  • kocurxtr

    Oceniono 3 razy -1

    WieśVagen ma tyle wspólnego z limuzyną
    co gó.wno z perfumami - i to i to wonieje
    który zapach wolicie ?

  • Gość: Teo

    Oceniono 7 razy -3

    Piękny, ma tylko jedną wadę VW na masce - ZERO prestiżu i masówka :/.

  • Gość: Kuba

    Oceniono 4 razy 2

    Miałem Passata b5 2003 1.9 tdi a żona a4 2006 2.0 tdi - kicz do potęgi teraz mam superb 2.0 tdi 2012 i żona cc 2.0 tdi dsg 2013. Powiem Wam że superb to jest bajka , ponad 300tys przejechane zero awarii, jedynie sprzeglo z dwumasem przy 270tys i to z własnej winy!!! Jedyna wada to że głośny powyżej 160 ale przestronnosci i wygody to w bmw 7 nie ma takiej, cc ma 215tys też zero awarii. Natomiast b5 i a4 tragedia , tylko że te kupowałem z drugiej ręki, bezwypadkowe z niskim przebiegiem i poprzedni właściciel płakał jak sprzedawał. Prawda jest taka że do czasu do kiedy będziemy ciągnąć szrot z zachodu to będziemy narzekać że bubel itd. Nikt nie jest głupi i nie sprzedaje auta którego nic nie boli .

  • Gość: ezoteriusz

    Oceniono 2 razy -2

    ja zamówiłem wvgena patefona
    (z salonu)

  • Gość: dizel srizel

    Oceniono 2 razy 0

    naprawde ladne auto .. chociaz niemieckich nie lubie... natomiast niemiecka polityka produkowania silnikow to tragedia.. 80% diesle a jak juz benzyna to mala i wyprezona tak ze pojezdzi 50tys max i bedzie cos powaznego do wymiany.....

    prawdziwy samochod ma DUZY WOLNOSSACY SILNIK CONAMNIEJ 6 CYLINDROW ... a jak ma byc ekologicznie to moze byc hybryda... wtedy mamy tez zamiennik bardzo awaryjnego i kosztownego ukladu turbo...... jakby go zrobili np w wersji 3.2 V6 + elektryzcny i spalanie mialby na poziomie lexusa GS to naprawde ciekawe auto... BY BYLO...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX