Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. V | Uterenowionym kombi w góry

Trasa to podobno domena diesli. Sprawdziliśmy, czy silnik benzynowy pracujący pod maską testowego Audi A4 Allroad potwierdza tę regułę

Najpierw S7 do Radomia, później plątanina dróg wojewódzkich i krajowych - w sumie około 400 km trasy. Cel? Beskid Sądecki. Sporo remontów, korków i nerwów, bo przecież każdy chce jak najszybciej dojechać do celu - polska kultura jazdy zawsze daje się we znaki szczególnie podczas urlopowych szczytów. W sumie nasze długodystansowe Audi A4 Allroad w dwa dni przejechało około tysiąca kilometrów. Jak mocny silnik benzynowy sprawdził się w trasie?

Jedyny silnik napędzany bezołowiówką, który trafia pod maskę A4 Allroad, ma pojemność 2 l, 252 KM mocy i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Długie dystanse to podobno domena diesli, ale Audi udowadnia, że nie tylko. Maksymalna moc dostępna jest przy 5 tys. obrotów, ale moment - w zakresie 1600-4500 obr./min. 6,1 s zajmuje osiągnięcie pierwszej setki. To dobrze oddaje dynamikę uterenowionej A-czwórki. Szeroki zakres, w którym dostępny jest maksymalny moment, sprawia, że w trasie właściwie w każdej chwili możemy katapultować się w stronę horyzontu.

Audi A4 Allroad 2.0 TFSIAudi A4 Allroad 2.0 TFSI Fot. moto.pl

Mówi się, że prędkość zabija (a dokładniej jej zbyt szybkie wytracanie), ale odpowiednia dawka mocy to tak naprawdę bezpieczeństwo. A4 Allroad kompletnie nie prowokuje do szybkiej jazdy, choć potrafi pokazać pazur. Jednak w nielicznych chwilach zapomnienia komfortowe zawieszenie poskramia ewentualne sportowe zapędy kierowcy. Wtóruje mu układ kierowniczy - precyzyjny, ale bardziej nastawiony na komfortową podróż niż szybko pokonywane łuki.

Im bliżej gór, tym bardziej dziurawe, ośnieżone drogi i tym częstsze podjazdy pod strome zbocza. Doceniasz zwiększony o 34 mm względem zwykłej A-czwórki prześwit i napęd quattro. Odważasz się wjeżdżać tam, gdzie nie podjeżdżałbyś zwykłym kombi. Terenowe możliwości Allroada sprawdzaliśmy podczas poprzedniej sesji (Audi A4 Allroad | Test długodystansowy | Co Audi ma wspólnego z wojskiem?). W górach tylko je potwierdziliśmy.

Benzynowe A4 Allroad lubi trasę, lubi leśne dukty, lubi zaśnieżone delikatne zbocza. Uniwersalne - to dobry przymiotnik. Pali więcej od diesla, ale pracuje kulturalniej niż on.

Wszystkie części testu długodystansowego Audi A4 Allroad znajdują się tu: Audi A4 Allroad | Test długodystansowy

Więcej o:
Komentarze (7)
Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. V | Uterenowionym kombi w góry
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tohk

    Oceniono 17 razy 17

    Uwielbiam takie "dziennikarskie" pie...ty - cyt: "Benzynowe A4 Allroad .... Pali więcej od diesla, ale pracuje kulturalniej niż on. O ile więcej? O ile ciszej? Warto czy nie? Ile płacą za odkrycia typu "biały jest jaśniejszy od czarnego ale szybciej się brudzi".

  • Gość: s

    Oceniono 19 razy 15

    Kolejny żenujący wpis. Kiedy zamieni się to w prawdziwy test, a nie kilka zdań wyskubanych na telefonie w drodze tramwajem rano do pracy (albo skopiowanych ze strony importera)?

  • Gość: Bodek

    Oceniono 10 razy 10

    Gdzie się podziały wyniki tego testu ? Jakiś test spalania , zużycia czegokolwiek , hamowania itp.Podsumowując , przejazd na trasie kolo 1000 km ( cena paliwa i dniówka osób prowadzących test) przekłada się na podanie parametrów kóre każdy może sobie znaleźć w folderach reklamowych.Proponuję sobie przypomnieć co oznacza słowo test.

  • Gość: olo

    Oceniono 12 razy 4

    Czy przepalanie oleju w ilościach półhurtowych co tankowanie (ponad litr na 700 km) jest w standardzie czy znajduje się na liście wyposażenia dodatkowego i trzeba za to dopłacić jak za podłokietnik? Właśnie ten silnik mi się wczoraj rozsypał po przejechaniu 75 tyś km i przepalaniu oleju po litr na 600-700 km. TRZYMAJCIE SIĘ OD TEGO BARACHŁA JAK NAJDALEJ!! VAG szmelcwagen group to tylko kłopoty i czy chcecie czy nie zostaniecie nabici w butelkę.

  • Gość: epsneb

    Oceniono 5 razy 3

    po przejechaniu 18547km /5 miesięcy/ na TFSI średnie spalanie 8l/100km, zawsze tankuje 98Verva zawsze na tych samych 2-3 stacjach Orlenu - czas jazdy 272h średnia prędkość 73km/h /dane z komputera/ - jeżeli ktoś jest zainteresowany rzetelnymi informacjami z testu długodystansowego mogę sporo na ten temat powiedzieć ;) 95% czasu w trasie, pozostałe po mieście.
    epsneb@gmail.com

  • rafxxww

    Oceniono 2 razy 2

    Żenujący artykuł skopiowany z folderu reklamowego Audi. Podajcie w końcu jakieś konkrety: spalanie, przyspieszenie, usterki (o ile są), koszty eksploatacji, czy nadal silnik wymaga dolewek oleju i ile/ w jakich warunkach...

  • Gość: Oli

    0

    Test kiepskawy, mało przydatnych informacji. Ale samo auto fenomenalne, większe niż poprzedni A4 Allroad, dość praktyczne, świetnie zrobione i naprawdę bardzo szybkie - w realnym życiu jedno z szybszych tego typu aut na rynku, odczuwalna dynamika na poziomie ponad 300-konnego A6 Allroad.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX