Salon Genewa 2017 | Volkswagen Tiguan Allspace | Kodiaq z Wolfsburga

Duży Tiguan zadebiutował już w Stanach i w Chinach. Teraz - z dopiskiem Allspace - przyjeżdża do Europy

Klasyczny Volkswagen Tiguan mierzy 4 486 mm długości i 2 677 mm rozstawu osi. Przedłużona odmiana Allspace jest większa o odpowiednio o 215 mm i 109 mm. Oznacza to, że mamy do czynienia z naprawdę sporym SUV-em z długością 4 701 mm i rozstawem osi wynoszącym 2 786 mm. Wymiarami można go porównać z koncernowym bratem bliźniakiem, Skodą Kodiaq. Tiguan Allspace jest za to większy od Toyoty RAV4 i Hondy CR-V i tylko o 10 cm krótszy od flagowego SUV-a Volkswagena, Touarega.

Podobnie jak Kodiaq, Tiguan Allspace może być wyposażony w trzeci rząd siedzeń. Staje się wtedy samochodem 7-miejscowym. Po testach Skody wiemy, że już, że Tiguan Allspace będzie autem naprawdę przestronnym. Trzeci rząd to raczej rozwiązanie na krótsze dystanse, ale pasażerowie drugiego rzędu będą mieli tyle miejsca na nogi, co w limuzynie. Przedłużony Tiguan zaoferuje też spory bagażnik. Na razie ujawniono, że po złożeniu wszystkich siedzeń otrzymamy przestrzeń bagażową 1920 litrów.

Volkswagen Tiguan AllspaceVolkswagen Tiguan Allspace fot. Volkswagen

Do Europy Tiguan Allspace przyjedzie z 6 różnymi jednostkami napędowymi. Bazowe silniki to benzynowe 1.4 TSI i 2.0 TDI. Obydwa o mocy 150 KM i z napędem na przód. Za dopłatą można wyposażyć je w napęd 4Motion. W wyższych wersjach silnikowych napęd 4x4 będzie standardem. Tak samo jak automatyczna skrzynia DSG.

Producent zapewnia, że Tiguan Allspace już w standardzie będzie bardzo bogato wyposażony. Mowa m.in. o systemie awaryjnego hamowania w mieście z funkcją wykrywania pieszych i asystentem utrzymania pojazdy w pasie ruchu. W średniej opcji wyposażenia otrzymamy elektrycznie otwieraną klapę, a w Highline reflektory Full LED i 3-strefową klimatyzację.

Volkswagen Tiguan AllspaceVolkswagen Tiguan Allspace fot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan Allspace zadebiutuje na rynku we wrześniu. Polski cennik powinniśmy poznać już niedługo, bo Volkswagen rozpocznie przyjmowanie zamówień już w maju.

Więcej o:
Copyright © Agora SA