Salon Genewa 2017 | Range Rover Velar | Nowy brat bliźniak

Oto Range Rover Velar. Brat bliźniak Jaguara F-Pace'a zajmie miejsce pomiędzy modelami Evoque i Sport. Jesteśmy bardzo ciekawi jak nowy SUV jeździ, bo wygląda znakomicie!

Zgodnie z przedpremierowymi przewidywaniami, Range Rover Velar jest bratem bliźniakiem Jaguara F-Pace'a. Oba SUV-y zbudowano na tej samej, aluminiowej platformie. Velar mierzy 4803 mm długości, 1930 mm szerokości, 1665 mm wysokości i 2874 mm rozstawu osi. Wpisuje się więc pomiędzy dwa inne modele Range Rovera. Rozstaw osi mniejszego Evoque'a to 2660 mm, a większego Sporta 2923 mm. Velar pomieści w bagażniku 632 l, a po złożeniu tylnej kanapy nawet 1731 l.

Stylistycznie Velar również nawiązuje do swoich dwóch braci. Przód wyraźnie zaczerpnięto z Evoque'a, za to linia boczna i tył auta przywodzą na myśl model Sport.

Range Rover Velar | Na polskie ceny czekamy, na Wyspach kosztuje...

Nie znamy jeszcze polskich cen nowego SUV-a, ale na pewno wpiszą się pomiędzy dwa wspomniane auta. W Polsce najtańszy Evoque kosztuje 169 200 zł, a Sport 299 900 zł. Znamy za to wyjściową cenę na rynku brytyjskim - to 44 830 funtów (226 tys. zł) za wersję bazową i 85 400 funtów (426 tys. zł) za premierową, bardzo bogato wyposażoną edycję First Edition.

Range Rover VelarRange Rover Velar fot. JLR

Nowy SUV Range Rovera | Oferta silnikowa

Dla europejskich klientów przygotowano bardzo bogatą ofertę silników. Współpracują z automatem o 8 przełożeniach. Do wyboru trzy silniki wysokoprężne:

- 2.0 Td4 o mocy 180 KM

- 2.0 Td4 o mocy 240 KM

- 3.0 V6 o mocy 300 KM

Oraz dwa benzynowe:

- 2.0 Si4 o mocy 250 KM

- 3.0 V6 o mocy 380 KM

Brytyjczycy jeszcze tego oficjalnie nie potwierdzili, ale - jeżeli wierzyć przeciekom - później do oferty dołączy topowa wersja SVR z mocną, benzynową V-ósemką.

Range Rover VelarRange Rover Velar fot. JLR

Nowoczesne wnętrze nie różni się bardzo od tego co znamy z innych Range Roverów. Velar to jednak kolejny krok. SUV wprowadza dwa duże, dotykowe, 10-calowe ekrany wbudowane w konsolę centralną. Ten powyżej służy do obsługi najnowszej wersji systemy multimedialnego Touch Pro Duo. Z poziomu dolnego możemy obsługiwać klimatyzację. System korzysta z czterordzeniowego procesora Intel, ma szybki dysk o pojemności 60GB i ma zapewniać "ultraszybką" łączność z Internetem.

Range Rover Velar wejdzie do sprzedaży już latem.

Range Rover Velar

Naszym zdaniem Range Rover Velar wygląda świetnie. A czy Tobie nowy SUV również się podoba?
Więcej o:
Komentarze (21)
Salon Genewa 2017 | Range Rover Velar | Nowy brat bliźniak
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: tyrex

    Oceniono 27 razy 17

    Bomba, proporcje doskonałe, detale dopieszczone jak w sprzęcie Apple. żadnych zbędnych upiększaczy. I to jest coupe wg Range Rovera - nie karykaturalne BMW X6 czy maszkara GLE.

  • Gość: miku

    Oceniono 16 razy 12

    Świetny minimalistyczny design nadwozia jak i wnętrza. Super konsola centralna. Nie lubię SUV-ów. Większość jest "przestylizowana" i nachalna. Ale te od JLR są jednymi z najładniejszych. Nawet Jaguar F-Pace im się udał !

  • Gość: ...

    Oceniono 15 razy 9

    Wyglada GENIALNIE coś niesamowitego po prostu !!!

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 13 razy 5

    Prawda jest taka że w teście przegrałby z krestesem z skodą kodiaq. Kodiaq nic nie pali ,jest wielki jak autobus, szybki jak odrzutowiec , ma wnętrze a'la mercedes , kosztuje tyle co nic.

  • Gość: brit moto fan

    Oceniono 9 razy 5

    Super! Jest fantastyczny. Właściwości terenowe jak w RR Sport (jeśli ktoś widział Stiga jadącego z góry w Alpach, to wie, o co chodzi). Anglicy zapowiadają jeszcze jeden silnik, wzmocnioną benzynę 2.0, 296KM. Dolny ekran ekran zastapil całą garść przełączników, przez to wnętrze jest jest minimalistyczne (rzecz gustu, ale mnie się podoba). Z dolnego ekeanu zarzadza sie klima, ogrzewaniem/chlodzeniem/masazem siedzen, systemem Terrain Response, zawieszeniem pneumatycznym, ale rowniez dodatkowo telefonem BT i odtrzarzaczem/radiem . Jest to wygodne, gdy na górnym ekranie jest nawigacja, albo widok z kamer.

    Bagażnik chyba największy w klasie wśród SUVow premium.

    Wnętrze wykończone fantastycznie, najbardziej podoba mi się szara tapicerka tekstylno welniana.

    Nie mogę się doczekać, żeby wybrać się na jazdę probna.

    Dealerzy JLR - kiedy? Przecież przed Wami jeszcze kilka premier Jagów w tym roku. XF kombi Sportbrake, elektryczny iPace no i chyba mały ePace. Kiedy znaleźć czas żeby każdego z nich spróbować...?

  • sidamo

    Oceniono 3 razy 3

    Wlasnie sprzedalem dzialke dlatego lece do Dilera i zamawiam, ten najmnieszy diesel mi wystarczy...

  • mcguirre

    Oceniono 7 razy 3

    Drodzy redaktorzy czy znacie inne słowa niż "hit" i "namieszać". Każda nowinka w waszym dziale zwykle będzie "hitem" albo "namiesza". Zapomiałem jeszcze, że "Niemcy mogą się bać" jak zobaczą nową KIA. Już zasób sloganów redaktora Szpakowskiego jest bogatszy.

  • Gość: Jaro

    Oceniono 2 razy 2

    Oj przepraszam, muszę sprostować, bo właścicielami koncernu JLR to hindusi, a konkretniej Tata motors

  • sommers

    Oceniono 2 razy 2

    Ładny. Poprawili tą nieudną, środkową konsolę. Jeśli nawigacja będzie tak sprawna jak w BMW to jest szansa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX