Salon Genewa 2017 | Ford Fiesta ST | Czas 3 cylindrów

Nowa Fiesta ST otrzyma zupełnie nowy silnik. W małym hot-hatchu będzie pracował teraz EcoBoost 1.5. Najciekawsza informacja to ta, że silnik ma tylko 3 cylindry

Nową Fiestę ST zobaczymy już w Genewie. Ford zdecydował się na bardzo odważny krok - mały hot-hatch żegna się z dotychczasowym, czterocylindrowy silnikiem benzynowym. Nastała era trzech cylindrów. Zupełnie nowa jednostka to 1.5 EcoBoost. Ford chce wynagrodzić utratę jednego cylindra wyższą mocą i osiągami. EcoBoost zaoferuje kierowcy 200 KM mocy i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka to dla 200-konnej Fiesty kwestia 6,7 sekundy.

Dla przypomnienia, w aktualnej Fieście ST pracuje silnik 1.6 o mocy 182 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 7 sekund. W topowej odmianie ST200 wyciśnięto z niego równe 200 KM.

EcoBoost wyposażony jest w system dezaktywacji jednego cylindra. Podczas spokojnej jazdy mogą pracować tylko 2, co ma znacząco wpłynąć na zużycie paliwa. Niestety, Ford jeszcze nie podał jak duża jest oszczędność.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST fot. Ford

Trzycylindrowy silnik to spore zaskoczenie, ale całej reszty mogliśmy się spodziewać. Nową Fiestę Ford zaprezentował już jakiś czas temu. Zmienił się wygląd, który w wersji ST jest oczywiście znacznie ostrzejszy dzięki agresywnemu, sportowemu makijażowi. Nowe jest także wnętrze z nowym systemem multimedialnym (Sync3) i dużym 8-calowym ekranem dotykowym. Nie zabraknie też inteligentnych asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa.

Dla wersji ST przewidziano sportowe fotele przygotowane przez firmę Recaro. Kierowca dostanie też do wyboru trzy tryby jazdy - Normal, Sport oraz Track. Ustawienia wpływają m.in. na szybkość reakcji na gaz, układ kierowniczy i... dźwięk. Odpowiada za to system Electronic Sound Enhancement, który dba o rasowy, bojowy dźwięk trzech cylindrów.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST fot. Ford

W Europie nowy Ford Fiesta ST będzie dostępny zarówno w wersji trzydrzwiowej jak i pięciodrzwiowej. Hot-hatch zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a do sprzedaży wejdzie na przełomie 2017 i 2018 r..

Czy trzycylindrowy silnik w hot-hatchu to Twoim zdaniem dobry pomysł?
Więcej o:
Copyright © Agora SA