Salon Genewa 2017 | Ford Fiesta ST | Czas 3 cylindrów

Nowa Fiesta ST otrzyma zupełnie nowy silnik. W małym hot-hatchu będzie pracował teraz EcoBoost 1.5. Najciekawsza informacja to ta, że silnik ma tylko 3 cylindry

Nową Fiestę ST zobaczymy już w Genewie. Ford zdecydował się na bardzo odważny krok - mały hot-hatch żegna się z dotychczasowym, czterocylindrowy silnikiem benzynowym. Nastała era trzech cylindrów. Zupełnie nowa jednostka to 1.5 EcoBoost. Ford chce wynagrodzić utratę jednego cylindra wyższą mocą i osiągami. EcoBoost zaoferuje kierowcy 200 KM mocy i 290 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwsza setka to dla 200-konnej Fiesty kwestia 6,7 sekundy.

Dla przypomnienia, w aktualnej Fieście ST pracuje silnik 1.6 o mocy 182 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje niecałe 7 sekund. W topowej odmianie ST200 wyciśnięto z niego równe 200 KM.

EcoBoost wyposażony jest w system dezaktywacji jednego cylindra. Podczas spokojnej jazdy mogą pracować tylko 2, co ma znacząco wpłynąć na zużycie paliwa. Niestety, Ford jeszcze nie podał jak duża jest oszczędność.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST fot. Ford

Trzycylindrowy silnik to spore zaskoczenie, ale całej reszty mogliśmy się spodziewać. Nową Fiestę Ford zaprezentował już jakiś czas temu. Zmienił się wygląd, który w wersji ST jest oczywiście znacznie ostrzejszy dzięki agresywnemu, sportowemu makijażowi. Nowe jest także wnętrze z nowym systemem multimedialnym (Sync3) i dużym 8-calowym ekranem dotykowym. Nie zabraknie też inteligentnych asystentów kierowcy i systemów bezpieczeństwa.

Dla wersji ST przewidziano sportowe fotele przygotowane przez firmę Recaro. Kierowca dostanie też do wyboru trzy tryby jazdy - Normal, Sport oraz Track. Ustawienia wpływają m.in. na szybkość reakcji na gaz, układ kierowniczy i... dźwięk. Odpowiada za to system Electronic Sound Enhancement, który dba o rasowy, bojowy dźwięk trzech cylindrów.

Ford Fiesta STFord Fiesta ST fot. Ford

W Europie nowy Ford Fiesta ST będzie dostępny zarówno w wersji trzydrzwiowej jak i pięciodrzwiowej. Hot-hatch zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a do sprzedaży wejdzie na przełomie 2017 i 2018 r..

Czy trzycylindrowy silnik w hot-hatchu to Twoim zdaniem dobry pomysł?
Więcej o:
Komentarze (75)
Salon Genewa 2017 | Ford Fiesta ST | Czas 3 cylindrów
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • m78k

    Oceniono 56 razy 54

    Czyli po latach okazało się, że poczciwa Syrenka, miała jednak bardzo futurystyczny silnik!

  • Gość: mcguirre

    Oceniono 43 razy 37

    Oszczędny będzie pewnie jak inne 1.0, 1.2 turbo. Średnia 9 litrów. Niesamowita oszczędność a wzrost awaryjności o 50%.

  • jck12

    Oceniono 39 razy 25

    W tak małym aucie 3 cylindry jeszcze mają sens, ale w wersji ST mogliby zostawić silnik dla dorosłych.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 19 razy 17

    przez dekady wysmiewali sie na zachodzie z dwucylindrowego silnika malucha , a teraz dokladnie tam doszli , dziekuje.

  • kocurxtr

    Oceniono 23 razy 15

    ja mam w dwuletnim focusie 1.6 - zwykły poczciwy 107 KM bez turbiny
    spalanie od 6-8.5
    bezproblemowy
    wrzuciłem instalację (vialle z bezpośrrednim wtryslkiem gazu w fazie ciekłej) i zapyla aż miło
    chcecie - to się nabijajcie, ale ja za pełny bak płacę około 7 dych i wesolutko jeżdżę nawet po mleko do pobliskiego sklepu jak nie chce mi się łazić...

    jeździłem też ecoboostem, różnicy nie widzę... więc co to za unowocześnienia, skoro niczego istotnego nie wnoszą (z punktu widzenia użytkownika) a znacząco wpływają na cenę auta ?

    co z tego, że ecoboosty 1.0L z turbiną wyciskają 120 KM - skoro spalanie i osiągi pozostają na poziomie 'zwykłego' 120KM a z niezawodnością bywa różnie ?

    jak dla mnie, tego rodzaju 'nowoczesności' powinny spowodować przede wszystkim wzrost niezawodności i widoczne zmniejszenie spalania
    a nic takiego się nie dzieje
    i dotyczy to - z tego co zauważyłem, wszystkich tych 'nowoczesnych super-hiper-eco' silników różnych producentów ...

    więc najbliższe kilka lat - stawiam na sprawdzone rozwiązania

  • kocurxtr

    Oceniono 18 razy 14

    lubie fordy, ale...
    znowu ten przybity do dechy tablet
    naprawdę styliści (różnych marek) nie potrafią wymysleć, jak to ładnie wkomponować ?

    3-cylindry i 200KM w ST to też jakiś żart... chyba, że w cenie jest wymiana silnika co 30kkm

  • Gość: Szybka Ewa

    Oceniono 17 razy 13

    Nie wiem co to cylindry ale jechałam kiedyś na 3 tłokach równocześnie. To była jada.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX