Opel Astra 1.4 Turbo | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest popularny Opel Astra. Pod maską pracuje benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 1399 cm3 wspomagany przez turbosprężarkę. Kierowca dostaje do dyspozycji 125 KM dostępnych przy 4000 obr/min. oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 245 Nm w przedziale 2000 – 3500 obr/min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 1278 kg kompaktowi „pierwszą setkę” w 9,2 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 205 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 5,5 l/100 km. W naszym teście Astra potrzebowała średnio 6,2 l benzyny na pokonanie 100 km.

Zatankowanie „do pełna” 60-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,78 zł to koszt około 287 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 960 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                     1 stopień C

Stan nawierzchni             mokra

Opony                               Bridgestone Blizzard 205/55 R16

Spalanie deklarowane     5,5 l/100km

Spalanie testowe             6,2 l/100km

Silnik                                 benzynowy, R4, turbo 1399 cm3, 125 KM, 245 Nm

Zasięg*                              960 km

*przy spalaniu testowym

Więcej o:
Komentarze (25)
Opel Astra 1.4 Turbo | Test spalania
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: zojek

    Oceniono 10 razy 8

    Do tego podają spalanie jakie wychodzi z komputera. W porównaniu do faktycznego spalania, komputer zaniża o ok. 0,7 litra.

  • Gość: Marcino

    Oceniono 7 razy 5

    Totalna bzdura. Jak można wlać 60 litrów benzyny do 48 litrowego zbiornika. Mam taką astre i wiem co piszę. Test zrobiony chyba tylko na papieże. Coś tu nie pasuje.

  • Jarosław Pisera

    Oceniono 3 razy 3

    hahahaha, 1.4 150KM przejechane 16.000 , zmierzone zużycie realne nie bajki z komputera jazda nie mało dynamiczna w mieście 9,6l , mierzyłem 32 razy najniżej 9,12l najwyżej 9,92l.
    Dobry żart to spalanie testowe^^

  • Gość: astra_fan

    Oceniono 3 razy 3

    Komputer przeklamuje wiec wasz test sie nadaje.... najlepiej zatankowac do pelna - przejechac 90% baku i zatankowac na tym samym dystrybutorze. Wtedy bedzie realne spalanie i w tym aucie srednie spalanie to 7.8-8,2l/100km ;) wiec nie wiem jak testowaliscie, ale bajki piszecie. Oczywiscie jadac 50km/h bez swiatel, korkow realnie taki opel spala 6,5-7l/100km i jest to do wykonania bez najmniejszego problemu. Wiec darujcie sobie testy z KOMPUTERA bo sa to bzdury.

  • Gość: ezoteriusz

    Oceniono 7 razy 3

    6.2 to z górki i z wiatrem , takie bajki nie mi !!
    żadna turbo benzyna o takiej mocy i masie nie zmiesci sie średnio . w 6.5l/100
    czyli 50 % miasto i drogi mieszane

  • Michał Masny

    Oceniono 5 razy 3

    Ciekawe, że na dwóch zdjęciach widnieje ta samą wartość przebiegu całkowitego (2065 km), ale autu nagle przybyło 126 km (wg licznika "Podróż A")...

  • dublet

    Oceniono 2 razy 2

    Komputer przekłamuje z 2 powodów:
    1. Po prostu kłamie.
    2. Licznik kilometrów zawyża przebieg nawet o 8%, w zależności od modelu i rozmiaru opon.
    Zafira Tourer 1,4T koła 17-tki (standard), na GPS 90 km/h, na komputerze 97 km/h. Komputer liczy każde przejechane w realu 100 km jako ok. 108 km.

  • Gość: jan

    Oceniono 1 raz 1

    Moja astra z 2017 roku w miescie spala ponad 10 litrow w serwisie powiedzieli ze jak malo jezdze to tak bedzie a zima okolo 15 litrow jestem zalamany spalaniem .Nikt tego nie powiedzial gdy kupowalem ten samochod.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX