Koreańczycy w nowym Hyundaiu i30 Wagon stawiają przede wszystkim na praktyczność. "Bagażnik naszego kombi pomieści aż 602 litry" - z dumą chwali się producent. W porównaniu z poprzednią generacją to duża poprawa, bo tam kierowca dostawał 528 l pojemności. Co ważne, nowe i30 wypada bardzo dobrze także na tle innych kompaktowych kombi. Dla porównania, Astra pomieści 540 l, Golf 605 l, Focus 490 l, Peugeot 308 556 l, a Auris okrągłe 600 l. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik i30 powiększy się do 1650 l.
W walce o jak największy bagażnik kombi urosło wzdłuż o 245 mm. Pozostałe wymiary pozostają identyczne jak w hatchbacku - rozstaw osi to 2650 mm, a szerokość 1795 mm.
Bez rewolucji obyło się także pod maską i30. Dostępne będą te same jednostki napędowe, co w hatchbacku. Miłośnicy silników Diesla do wyboru mają 1.6 D w trzech wariantach mocy: 95, 110 oraz 136 KM. Silniki benzynowe są trzy: 1.4 MPI 100 KM, 1.0 T-GDI 120 KM i 1.4 T-GDI 140 KM. Za to skrzynie biegów są dwie: klasyczna 6-biegowa ręczna oraz dwusprzęgłowy automat 7 DCT.
Hyundai i30 Wagon fot. Hyundai
Zdjęć wnętrza kombi jeszcze nie opublikowano, co oznacza, że - nie licząc olbrzymiego bagażnika - nic się w środku nie zmieniło.
Oficjalną prezentację nowego i30 Wagon zaplanowano na początek marca i Salon Samochodowy w Genewie. Do polskich salonów pierwsze egzemplarze przyjadą gdzieś w okolicach "połowy roku". Ile kombi będzie kosztowało? Tego jeszcze nie wiemy. Cennik hatchbacka otwiera 65 700 złotych (1.4 MPI 100 KM). Do Wagona trzeba będzie dorzucić parę tysięcy.
ZOBACZ TAKŻE:
Hyundai i30 | Pierwsza jazda | DNA Hyundaia
Hyundai i30 Fot. Piotr Kozłowski