Opel Ampera-e | Znamy wszystkie szczegóły

Opel Ampera-e, brat bliźniak amerykańskiego Chevroleta Bolta, oficjalnie zadebiutuje w Genewie. Opel wreszcie ujawnił wszystkie szczegóły elektryka

Opel Ampera-e był prezentowany już kilkukrotnie, ale Niemcy dawkowali nam informacje o elektryku. Dopiero teraz, tuż przed marcową oficjalną premierą w Genewie, Opel podzielił się z nami najważniejszymi szczegółami technicznymi.

Sercem modelu jest silnik elektryczny o mocy 201 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Taki sam e-motor pracuje w Chevrolecie Bolcie. Baterie o pojemności 60 kWh mają pozwolić na przejechanie nawet... 520 km. Tyle przynajmniej wyszło w testach NEDC. Bardziej realistyczne badanie WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) wykazało 380 km zasięgu. Możemy się więc spodziewać, że realnie Opel pokona ok. 300 km na jednym ładowaniu.

Ze względu na baterie prędkość maksymalną ograniczono do 150 km/h. Znacznie lepiej wygląda za to przyspieszenie. Pierwsze 50 km/h pojawi się na liczniku po 3,2 sek., a 100 km/h po 7,3 sek.

Opel Ampera-eOpel Ampera-e fot. Opel

Opel rozpoczął już przedsprzedaż modelu w Norwegii. Kosztuje tam 299 900 koron, co w przeliczeniu daje prawie 150 tys. zł. W Skandynawii zebrano już 3 400 zamówień. Każdy z klientów musiał wpłacić zaliczkę. Niedługo rozpoczną się dostawy Opli do pierwszych kierowców. Kolejne kraje, w których zamelduje się Ampera-e to Niemcy, Holandia, Francja oraz Szwajcaria. Do Polski elektryk przyjedzie trochę później.

Niedługo w Europie zadebiutują trzy nowe elektryki. Mają się cechować przystępną ceną i realnym zasięgiem ok. 300 km? Twoim zdaniem, który samochód odniesie największy sukces?
Więcej o:
Komentarze (19)
Opel Ampera-e | Znamy wszystkie szczegóły
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: lolo

    0

    a psa bierze tego opla czy nie??

  • antoniferdynand

    Oceniono 12 razy 0

    jeszcze przez kilka lat auta elektryczne będą mialy sens jako drugie w rodzinie - do krótkich tras miejskich i podmiejskich. Z założenia więc będą to pojazdy segmentu A, B dla których wystarczy 150-200 km realnego dystansu. Z założenia będą to też auta 'kobiece' - proste, wygodne, bez drążka skrzyni biegów i sprzęgła. To raczej ZOE i i3 (o ile toś poprawi wygląd) niż Tesla za grubą kasę nieprzystającą do funkcjonalnosci.

  • graveir

    Oceniono 5 razy 3

    Wszystko fajnie, tylko patrząc na osiągi i wyposażenie taniej wyjdzie nawet Mini Cooper - a będzie szybszy i jeszcze zostanie ze 20k na wachę...

  • Gość: h2o

    Oceniono 3 razy 3

    150? grubo... za grubo, ale jest naprawdę wyjątkowo ładny jak na opla!

  • Gość: 1234

    Oceniono 6 razy 4

    fajny , ale dla przecietnego Polaka za drogi .

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX