Pagani Huayra Roadster | Więcej mocy, niższa waga

Już w Genewie zobaczymy Huayrę Roadster. Co ciekawe, wersja bez dachu będzie lżejsza i mocniejsza od coupe. Mamy pierwsze zdjęcia!

Pagani Huayrze Roadster bliżej jest do topowej odmiany modelu oznaczonej literami BC niż zwykłego coupe. Do zbudowania roadstera wykorzystano bowiem specjalny nowy materiał na bazie karbonu. Opracowany przez Pagani kompozyt jest lżejszy o 50% i mocniejszy o 20% od zwykłego włókna węglowego. Pagani nie wyjawia żadnych szczegółów, ale to prawdopodobnie mieszanka karbonu i tytanu, nad którą marka pracowała już wcześniej. Lżejszy jest też wydech, hamulce i felgi.

Oznacza to, że Huayra Roadster waży tylko 1280 kg. Dla porównania coupe waży ok. 1350 kg.

Wersja bez dachu jest też mocniejsza od coupe. Z podwójnie doładowanej, 6-litrowej V-dwunastki AMG wyciśnięto 764 KM (dostępna od 6200 obr./min) i "ponad 1000 Nm" maksymalnego, który dostępny jest już przy 2400 obr./min. Podrasowane V12 współpracuje z nową generacją 7-stopniowej skrzyni Xtrac, która ma teraz zmieniać biegi jeszcze szybciej. Pagani podało, że czas zmiany biegu spadł ze 150 ms do 75 ms. Wcześniej wykorzystano ją w Huayrze BC.

Niestety, nie podano jeszcze osiągów. Na ujawnienie wszystkich szczegółów technicznych nowego Pagani musimy poczekać do marca.

Pagani Huayra RoadsterPagani Huayra Roadster fot. Pagani

Wiemy za to, że Włosi zaprojektowali dla Huayry Roadster dwa rodzaje zdejmowanego dachu. Jeden to klasyczny materiałowy. Z drugim roadster wygląda trochę jak coupe - zbudowano go z włókna węglowego i szkła.

Powstanie tylko 100 Roadsterów. Każdy będzie kosztował minimum 2,28 miliona euro. W złotówkach to 9,8 miliona... A do tego trzeba doliczyć jeszcze podatek. Na żywo Huayrę Roadster będzie można zobaczyć już w marcu podczas Salonu Samochodowego w Genewie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA