Volkswagen Golf R | Ceny w Polsce | Niemcy się cenią

Już niedługo do polskich salonów przyjedzie nowy Volkswagen Golf R. Ma teraz aż 310 KM. Właśnie poznaliśmy jego cenę, która lekko podskoczyła. Kosztuje...

Nowy Volkswagen Golf R będzie kosztował nad Wisłą 165 990 zł. Co ważne, od teraz dostępny jest tylko z automatyczną dwusprzęgłową skrzynią DSG. Porównywalny Golf R przed faceliftingiem był tańszy o 4500 złotych. Wersja z ręczną skrzynią była jeszcze tańsza - wyjściowo 153 190 zł.

Volkswagen Golf R | Ceny w Polsce:

Volkswagen Golf R 3d - 165 990 zł

Volkswagen Golf R 5d - 167 730 zł

Volkswagen Golf R Variant - 171 390 zł

Volkswagen Golf R | Najważniejsze zmiany

10 KM i 20 Nm - o tyle nowy Golf R jest mocniejszy od topowego Golfa sprzed faceliftingu. Oznacza to, że pod maską kompaktu pracuje teraz dwulitrowa benzyna TSI o mocy 310 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd to oczywiście 4x4, w Volkswagenie zwany 4Motion. W Europie do wyboru dwie skrzynie - 6-biegowa ręczna oraz dwusprzęgłowy automat DSG o tej samej liczbie przełożeń. W Polsce dostępne jest tylko DSG.

Osiągi? Pierwsza setka w 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna - elektronicznie ograniczona - to tradycyjne 250 km/h.

Reszta zmian to lekko odświeżony wygląd. We wnętrzu najnowsza wersja systemu multimedialnego z nowym, aż 9,2 calowym ekranem dotykowym. Klasyczne zegary mogą zostać zastąpione wirtualnym kokpitem, a lista pokładowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy została wzbogacona o kilka nowych, ważnych pozycji.

Volkswagen Golf RVolkswagen Golf R fot. Volkswagen

Volkswagen Golf R | Ceny w Polsce | Co na to konkurencja?

Ponad 300-konny, pędzony na cztery łapy hot-hatch Volkswagena nie ma zbyt wielu konkurentów. Tak naprawdę w tej samej lidze gra tylko Ford Focus RS. On również może się pochwalić napędem 4x4. Ford z 2,3-litrowego EcoBoosta wycisnął aż 350 KM. Co więcej, życzy sobie za hot-hatcha wyraźnie mniej niż Volkswagen, bo Focusa RS można mieć już za 156 260 zł. Dostępny jest tylko z ręczną skrzynią biegów.

Z Golfem R i Focusem RS bardzo często zestawiana jest także 310-konna Honda Civic Type R. W Polsce kosztuje 146 800 zł. Dwulitrowy silnik współpracuje tylko 6-biegowym manualem. Trzeba jednak przypomnieć, że Honda - w przeciwieństwie do Forda i Volkswagena - to przednionapędówka.

A jako ciekawostkę podajemy jeszcze cenę Forda Mustanga. Ceny wersji EcoBoost (2.3, 317 KM, ręczna skrzynia) startują od 162 000 zł.

Który z hot-hatchy jest Twoim zdaniem najlepszy?
Więcej o:
Komentarze (16)
Volkswagen Golf R | Ceny w Polsce | Niemcy się cenią
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Olek

    0

    Maciocha 30 nigdy noe mialem nic innego jak Golf gti , R kazda edycje kazdy rok i Nigdy noc mi sie nie popsulo olej opony i hamulce

  • Gość: Olek

    Oceniono 1 raz 1

    Smieszy mnie gadka "w tej cenie mozna miec juz mustanga" A PRZEPRASZAM CO TO JEST MUSTANG w tym zestawieniu mustang jak y nawet kosztowal polowe tej ceny nikt normalby by nor kupil tego amerykanskiego SYFU
    Golf jest legenda honda jest legeda sa rowniez zwolenicy focusa RS ale mustang heeeeeee...... plastikowy skrzypiacy badziew ktory nie skreca z gownianym silnikiem masakra.

  • Gość: mosza

    Oceniono 5 razy 3

    piszcie sobie co chcecie na temat VW ale jeżdżąc swoimi autami ( zakładam że pewnie jakieś japońce 7 i więcej lat ) G***wno wiecie na temat VW.
    wg mnie REWELACJA ! trzeba kupić i użytkować ( szanować) żeby się wypowiedzieć

  • Gość: kris

    0

    "W Europie do wyboru dwie skrzynie - 6-biegowa ręczna oraz dwusprzęgłowy automat DSG o tej samej liczbie przełożeń."
    Tak jak już ktoś zauważył, R po lifcie ma DSG z 7 biegami. A leon cupra rzeczywiście jest najbliższą konkurencją (również cenowo). I teraz w wersji ST też z 4x4, ale DSG tylko 6 biegów.

  • Gość: gość

    Oceniono 7 razy -3

    VW auto dla VWolksdojczów

  • Gość: MB

    0

    DSG w Rce ma 7 biegów

  • Gość: ASD

    Oceniono 7 razy -5

    Więc powiadasz że Twój golf kosztował tyle co moje 6-letnie porsche którym CIę pobjeżdżam na każdym rogu...?

  • Gość: tgt

    Oceniono 10 razy 2

    Jako fan Hondy z lekkim bólem serca muszę przyznać, że Focus RS to jeszcze lepsze auto od Hondy. Golf pewnie jak zwykle przereklamowany.

  • graveir

    Oceniono 4 razy 4

    Ja bym tu mimo wszystko dopisał, że napęd 4x4 w Golfie to, jak zwykle, Haldex, a Focus RS ma stałe 4x4 z możliwością przeniesienia na tył większości mocy. Różnica jest znaczna, bo Golf to mistrz prostej z niezłym zachowaniem w zakrętach, a Focusem można zrobić to samo PLUS driftować. Mustang natomiast w tym towarzystwie może występować jedynie w droższej (jakieś 180k) wersji GT, bo tylko ona zapewnia jakkolwiek porównywalne osiągi - no ale napęd na tył i spora masa dużego krążownika robią swoje.

    W tej samej lidze osiągów, ale już nie cen, są jeszcze A45 AMG i BMW M140i, obydwa kosztujące ponad 200 klocków, po doposażeniu wręcz raczej 250k. Niemniej w BMW mamy wybór - xDrive i osiągi, albo napęd na tył i przednia zabawa.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX