Opel Karl 1.0 | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest popularny Opel Karl jeden z najtańszych modeli w ofercie niemieckiego producenta. Pod maską pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 999 cm3. Kierowca dostaje do dyspozycji 75 KM dostępnych przy 6500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 95 Nm przy 4500 obr/min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada manualna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 938 kg mieszczuchowi „pierwszą setkę” w 13,9 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 170 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 4,5 l/100 km. W naszym teście Karl potrzebowała średnio 5,3 l benzyny na pokonanie 100 km.

Zatankowanie „do pełna” 32-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,74 zł to koszt około 151 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 600 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                    3 stopnie

Stan nawierzchni             sucha

Opony                              Continental WinterContact 195/45 R16

Spalanie deklarowane     4,5 l 100 km

Spalanie testowe             5,3 l 100 km

Silnik                                benzynowy, R3 999 cm3, 75 KM, 95 Nm

Zasięg*                             600 km

*przy spalaniu testowym

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.