Opel Insignia Sports Tourer | Najładniejsze kombi w klasie?

Nowa Insignia została zaprezentowana pod koniec zeszłego roku. W marcu zobaczymy jej najpraktyczniejszą odmianę. Do Genewy przyjedzie bowiem Insignia Sports Tourer

Sports Tourer podąża tą samą drogą, co zaprezentowana pod koniec 2016 r. Insignia Grand Sport. Insignia zbudowana jest więc na nowej modułowej platformie. W porównaniu z poprzednią generacją jest niższa, dłuższa (+73 mm) i szersza (+11 mm), a rozstaw osi wzrósł aż o 92 mm. Co więcej, kombi zrzuciło prawie 200 zbędnych kilogramów. Zupełnie nowa stylistyka nawiązuje do koncepcyjnej Monzy.

Bagażnik pomieści 520 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń (kanapę można podzielić w proporcjach 40:20:40) otrzymamy aż 1638 litrów. To o 108 l więcej niż w poprzednim Oplu klasy średniej.

Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports Tourer fot. Opel

Nic nie wiemy jeszcze o silnikach. Przedstawiciele Opla stwierdzili tylko: "Nowa Insignia będzie dostępna z turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, które będą współpracować z najnowszymi generacjami naszych skrzyń biegów. W ofercie pojawi się zupełnie nowy automat o 8 przełożeniach".

Na pokładzie Insigni znajdziemy najnowsze technologie z zakresu bezpieczeństwa. Lista wyposażenia zawiera m.in. LED-owe reflektory IntelliLux, Lane Keep Assist (asystent pasa) i fotele rekomendowane przez specjalistów z AGR. Na razie Niemcy nie zdradzili, jak będzie wyglądać gama silników nowej Insignii. Pewnym jest jednak to, że do dyspozycji kierowcy będzie Drive Mode Control.

Opel Insignia Sports TourerOpel Insignia Sports Tourer fot. Opel

Oficjalna premiera Insignii Sports Tourer została zaplanowana na marzec i Salon Samochodowy w Genewie. Tam poznamy wszystkie szczegóły modelu. Najciekawsza będzie oczywiście dokładna oferta silnikowa oraz data premiery. Z opublikowaniem cennika General Motors zapewne się jeszcze wstrzyma.

Odwiecznym rywalem Opla jest Volkswagen. Które kombi jest Twoim zdaniem ciekawszą propozycją?
Więcej o:
Komentarze (47)
Opel Insignia Sports Tourer | Najładniejsze kombi w klasie?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • wawiak80

    Oceniono 14 razy 14

    Trzeba przyznać że wygląda ładnie. Jeśli do tego auto urosło jednocześnie zbijajac wagę to mamy fajne auto rodzinne. Stara Insygnia wyglądała świetnie, ale była ciasna i ciężka co dyskwalifikowało ją w porównaniu do konkurencji. Teraz gdy auto bedzie bardziej przestronne z jednocześnie lepszymi osiągami to będzie solidny rywal dla Mondeo I passata.

  • bazyli_szek-mikke

    Oceniono 17 razy 9

    Nie rozumiem po co ta chromowana listwa w kombi. Podobna jest w nowej astrze hatchback i kombi. Moim zdaniem szpeci auto.

  • luki.wawa

    Oceniono 2 razy 2

    Dość ładnie wygląda, duży plus za wnętrze - jak do tego cena będzie w miarę dobrze skonfigurowana. Widać że usunęli grzechy poprzednika. To mamy dobrego średniaka za nie duże pieniądze. Zobaczymy jak będzie się prowadził

  • jjjano

    Oceniono 6 razy 2

    Autko piękne!Jest jedno "ale"... Ale linia tego samochodu nie nawiązuje w żaden sposób do Opla!Bardziej kojarzy się z Mazdą!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX