Skoda Octavia RS 245 | Najszybsza w historii

Trochę z zaskoczenia, na sam koniec tygodnia, Skoda ujawniła "najszybszą Octavię w historii". Pod maską...

Sercem Octavii RS 245 jest dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 245 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od Octavii RS 230 jest więc mocniejsza o 15 KM i 20 Nm. SKoda może się więc pochwalić identycznymi liczbami jak nowy Volkswagen Golf GTI. Standardowo 2.0 TSI współpracuje z ręczną, 6-biegową skrzynią biegów. Za dopłatą Octavię RS można będzie wyposażyć w dwusprzęgłową przekładnię DSG.

Czesi dumnie nazywają RS 245 "najszybszą Octavią w historii". Co to oznacza? Tak wyglądają osiągi sportowego kompaktu:

Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,6 sekundy

Prędkość maksymalna - 250 km/h

Skoda Octavia RS 245Skoda Octavia RS 245 fot. Skoda

Stylistyczne dodatki, po których rozpoznamy RS 245 to delikatne czarne akcenty na nadwoziu i parę równie kosmetycznych zmian we wnętrzu (niestety, nie mamy jeszcze zdjęć). W porównaniu ze zwykłą Octavią, RS 245 - dzięki sportowemu zawieszeniu - jest obniżony o 14 mm.

Piękne 19-calowe felgi dostaniemy w standardzie. Również wyposażenie topowej wersji będzie bardzo bogate. Możemy się spodziewać nowego 9,2-calowego ekranu, ambientowego oświetlenia wnętrza LED oraz całej armii systemów bezpieczeństwa.

Skoda Octavia RS 245 będzie jedną z gwiazd marcowego Salonu Samochodowego w Genewie. Tam będzie można drapieżną Czeszkę zobaczyć na żywo i tam poznamy wszystkie szczegóły modelu. Możliwe, że ujawniona zostanie również dokładna data premiery i orientacyjna cena.

Czy podoba Ci się nowa Skoda Octavia?
Więcej o:
Komentarze (47)
Skoda Octavia RS 245 | Najszybsza w historii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lm648

    0

    ...a do czego to służy???

  • kocurxtr

    Oceniono 1 raz 1

    no tak...
    ale to wciąż skoda...
    auto tak brzydkie, że pękają oczy...

  • mantresa

    Oceniono 2 razy 2

    Skoda - najlepszy kombajn do zbierania kur po wioskach.

  • Gość: matys

    0

    wszystko fajnie tylko dlaczego z uporem składają to do kupy z przednim napędem. Miałem kiedyś Focusa RS i już tam napęd na przód był nieporozumieniem, a przypuszczam że w Skodzie zawieszenie nie jest tak dopracowane jak w Fordzie. Auto mogłoby być naprawdę godne uwagi ale dajcie panowie marketingowcy odczuć więcej radości z jazdy.

  • totmes72

    Oceniono 1 raz 1

    A silniki jednorazowe? Po 150 tys. do wymiany? I filtr paliwa za 15 tys. zł?

  • cichwoda

    0

    tylko siem smjejo I narzekajo, zrupta cos leszeszego zjajowatymy felgamy

  • Gość: Qazwer

    Oceniono 1 raz 1

    A co na to Dacia, bezpośrednia konkurentka Škody w segmencie aut budżetowych? Może Logan GTI turbo.

  • hp77

    0

    I pewnie będzie kosztować "100 mln" ...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX