Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. II | Pod maską

Pod maską naszego Audi A4 Allroad pracuje mocny silnik benzynowy TFSI. Jednak w ofercie znajduje się jeszcze jednostka wysokoprężna. Który silnik najlepiej pasuje do uterenowionego kombi?

Oferta silnikowa Audi A4 jest bardzo bogata. Jednak dla modelu A4 Allroad producent z Ingolstadt przewidział tylko dwie jednostki napędowe, które najlepiej współgrają z charakterem terenowego, bogato wyposażonego już w standardzie kombi. To benzyna 2.0 TFSI oraz turbodiesel 2.0 TDI. Napęd na cztery koła quattro, to element wyposażenia seryjnego nowego Audi A4 Allroad quattro. Do obu silników oferowana jest siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Silnik benzynowy o mocy 252 KM

Zwolennicy silników benzynowych wybiorą więc Audi A4 Allroad z przeprojektowaną od podstaw jednostką 2.0 TFSI. Ma ona do zaoferowania kierowcy aż 252 KM (185 kW) i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest w przedziale od 1600 do 4500 obr./min. Tak prezentują się najważniejsze liczby 2.0 TFSI:

Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,1 sekundy

Prędkość maksymalna: 246 km/h

Spalanie (wg testów NEDC): 6,4 l/100 km

Emisja CO2: 147 g CO2 na km

Cennik otwiera: 198 900 zł

Warto wspomnieć, że w benzynowym A4 Allroad dostępny jest nowy rodzaj napędu quattro o nazwie Ultra. To układ z mechanizmem Torsen, wyposażony w dwa sprzęgła. Za skrzynią biegów zastosowano sprzęgło wielopłytkowe, a przed tylną osią sprzęgło kłowe. Daje to możliwość odłączenia napędu tylnej osi oraz zupełne wyłączenie wału napędowego gdy napęd na 4 koła nie jest potrzebny np. w trakcie jazdy ze stałą prędkością. Samo załączenie kompletnego napędu trwa ok. 0,2 sekundy.

Silnik Diesla o mocy 190 KM

Druga propozycja to bestsellerowy silnik 2.0 TDI. Z pojemności skokowej 1968 cm3 generuje 190 KM (140 kW) oraz moment obrotowy 400 Nm dostępny od 1750 do 3000 obr./min.

Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,8 sekundy

Prędkość maksymalna: 220 km/h

Spalanie (wg testów NEDC): 4,9 l/100 km

Emisja CO2: 128 g CO2 na km

Cennik otwiera: 200 200 zł

Audi A4 Allroad 2.0 TFSIAudi A4 Allroad 2.0 TFSI fot. Michał Dek

Nasze Audi A4 Allroad 2.0 TFSI

Pod maską naszego Audi A4 Allroad pracuje dwulitrowa benzyna. Dopiero rozpoczęliśmy test, więc na razie możemy się z Wami podzielić tylko wstępnymi obserwacjami. Przede wszystkim, A4 jest naprawdę przyjemnie dynamiczne. Lekko ponad 6 sekund do setki w praktycznym kombi to bardzo dobry wynik. Na pochwały zasługuje też skrzynia biegów S tronic. Lekko waha się tylko przy szybszym starcie (to bolączka wszystkich DSG), ale później pracuje bez zarzutu. Gdy jedziemy spokojnie, nie czuć zmian biegów, a przy bardziej sportowej jeździe potrafi wykorzystać potencjał 252-konnego motoru. Znakomicie sprawuje się też napęd quattro, który nie ma najmniejszego problemu z tegoroczną zimą - Audi nie przejmuje się ani lodem, ani śniegiem.

Narzekać można chyba tylko na dwie rzeczy. Auto ma 252 KM, jeździ naprawdę bardzo dynamicznie i aż chciałoby się, żeby za lekko sportowym charakterem kombi podążył też rasowy dźwięk silnika. Niestety, cztery cylindry nie brzmią. Druga wada A4, to spalanie. Producent podaje, że średnio Allroad powinien zadowolić się 6,4 litra na 100 km. Nasz egzemplarz ma jednak większy apetyt - realnie zużywa 9-10 l/100 km.

Audi A4 Allroad 2.0 TFSIAudi A4 Allroad 2.0 TFSI fot. Michał Dek

W następnych częściach przyjrzymy się Audi A4 Allroad znacznie dokładniej. Po dłuższym czasie będziemy mogli wyciągnąć więcej wniosków i zweryfikować nasze pierwsze wrażenia. Na moto.pl już niedługo pojawią się kolejne testy terenowego kombi. Wszystkie znajdziecie w tym miejscu: Test długodystanowy Audi A4 Allroad 2.0 TFSI

W nowym Audi A4 Allroad dostępne są tylko dwie jednostki napędowe. My zdecydowaliśmy się na benzynę. A według Ciebie, który silnik lepiej pasuje do uterenowionego kombi?
Więcej o:
Komentarze (11)
Audi A4 Allroad 2.0 TFSI | Test długodystansowy, cz. II | Pod maską
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Wacex.pl

    Oceniono 7 razy 7

    Jeździłem A4 kombi z tym silnikiem, bardzo się starałem, nie żałowałem sobie, na niecałe 400 km miasto/trasa 40/60 - wyszło spalanie 11,7l/100km. A wrażenia z jazdy są jak z odrzutowca. Jako fan turbodiesli i bmw przyznaje, że to absolutnie fajny samochód i rewelacyjny silnik

  • Gość: azer

    Oceniono 8 razy 6

    9-10l na 100 przy takich parametrach benzyny to duzo? To jest bardzo dobry wynik.

  • Gość: Bb

    Oceniono 3 razy 3

    Fatalna galeria. Zatrudnijcie kogoś kto potrafi robić zdjęcia samochody z zewnątrz i wewnątrz a nie kogoś kto chce się spełniać w pseudo artystycznych zdjęciach detali na których nic nie widać.

  • Gość: precel

    Oceniono 2 razy 2

    Pasjonujący ten test. Już nie mogę się doczekać kolejnego odcinka. Serio.

  • Gość: sas

    0

    spalanie 6,4 to chyba jak jedziesz na pusto z góry

  • Gość: ka

    0

    klubaudi.pl

  • Gość: wnerwiony

    Oceniono 1 raz -1

    audi fajnie wyglada ale ma niskie siedzisko, wiec jezeli bym kupowal to tylko allroad które jest podwyzszone, wygodniej sie wsiada

  • Gość: olo

    Oceniono 9 razy -7

    Czy przepalanie oleju w ilościach półhurtowych co tankowanie (ponad litr na 700 km) jest w standardzie czy znajduje się na wyposażeniu dodatkowym i trzeba za to dopłacić jak za podłokietnik? Właśnie ten silnik mi się wczoraj rozsypał po przejechaniu 75 tyś km i przepalaniu oleju po litr na 600-700 km. TRZYMAJCIE SIĘ OD TEGO BARACHŁA JAK NAJDALEJ!! VAG szmelcwagen group to tylko kłopoty i czy chcecie czy nie zostaniecie nabici w butelkę.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX