Nowy Seat Ibiza | Mały Leon

Wczorajszą, wieczorną premierę nowej Ibizy obszernie relacjonowaliśmy na Facebooku. Teraz nadszedł czas podsumować najważniejsze informacje. Co się zmieniło?

Nowy Seat Ibiza został zbudowany na platformie MQB A0, którą będzie dzielił z dwoma innymi mieszczuchami Volkswagena - nowymi Polo oraz Fabią. Nowa platforma oznacza nowe wymiary. Zmienił się zwłaszcza rozstaw osi. Jest teraz dłuższy o 95 mm (w sumie 2 564 mm), co przełoży się na znacznie przestronniejsze wnętrze i wygodniejszą tylną kanapę. Nowa Ibiza jest też od poprzednika szersza o 87 mm, o 2 mm krótsza i o 1 mm niższa. Bagażnik malucha pomieści teraz znakomite 355 l - to poprawa aż o 63 l.

Piąta generacja popularnego miejskiego auta będzie oferowana tylko w odmianie pięciodrzwiowej. Seat - przynajmniej takie jest aktualnie oficjalne stanowisko - wyklucza wersję trzydrzwiową oraz kombi.

Seat Ibiza 2017Seat Ibiza 2017 fot. Seat

Nowy Seat Ibiza | Silniki

Jeżeli jesteśmy już przy technicznej stronie modelu, to warto w tym momencie zatrzymać się przy jednostkach napędowych. W Polsce na pewno będzie dostępny trzycylindrowy silnik 1.0 TSI w wersji 95- i 115-konnej. Pojawi się też wersja na gaz ziemny CNG (90 KM). Dla zwolenników silników czterocylindrowych pod koniec roku w ofercie pojawi się nowa konstrukcja VW, czyli 1.5 TSI o mocy 150 KM.

Silnik wysokoprężny jest jeden. To 1.6 TDI, który będzie dostępny w trzech odmianach. Może mieć 80, 95 albo 110 KM.

Silniki będą parowane albo z 6-biegową ręczną skrzynią, albo dwusprzęgłowym automatem DSG.

Seat Ibiza 2017Seat Ibiza 2017 fot. Seat

Nowy Seat Ibiza | Wygląd i wnętrze

Zgodnie z przedpremierowymi obietnicami, Seat Ibiza nabrał ostrego, lekko drapieżnego charakteru. Maluch upodobnił się do Leona. Nowe światła wykonano oczywiście w technologii Full LED.

We wnętrzu porządki i lekkie odświeżenie. Jest schludnie, elegancko i minimalistycznie. W szaro-czarnej kolorystyce nowa Ibiza może się wydawać trochę nudna, ale na liście opcji pojawią się kolorowe motywy na desce rozdzielczej, które w przyjemny dla oka urozmaicają kabinę. Z nowości trzeba wymienić nowy, 8-calowy ekran systemu multimedialnego (dostępny jest także mniejszy, 5-calowy wyświetlacz). Najnowsza wersja systemu multimedialnego obsługuje Apple CarPlay, Android Auto oraz Mirror Link. Na liście opcji pojawi się zestaw audio przygotowany przez firmę Beats.

Hiszpanie zaktualizowali także listę pokładowych systemów bezpieczeństwa. W nowej Ibizie będzie dostępny przykładowo adaptacyjny tempomat.

Nowy Seat Ibiza będzie dostępny w czterech wersjach wyposażenia: bazowym Reference, lepiej wyposażonym Style, sportowym FR i nastawionym na luksus XCelence. Dwie ostatnie wersje oznaczają parę drobnych, stylistycznych dodatków, a także lekkie zmiany w zawieszeniu. Ibizę FR rozpoznamy po ostrzejszym wyglądzie i twardszym zawieszeniu. Za to XCelence ma się wyróżnia bardziej elegancką stylistyką, a podczas jazdy docenimy komfortową, miękką pracę zawieszenia.

Seat Ibiza 2017Seat Ibiza 2017 fot. Seat

Nowy Seat Ibiza | Data premiery

Oficjalna premiera nowej Ibizy została zaplanowana na marcowy Salon Samochodowy w Genewie. Chwilę później mały Seat trafi do sprzedaży w europejskich salonach. Na moto.pl niedługo będziecie mogli przeczytać pierwsze wrażenia Michała, który był w stolicy Katalonii na wczorajszej prezentacji Ibizy.

W tym roku zobaczymy jeszcze jeden miejski model Seata. Będzie to crossover Arona, czyli nic innego jak podniesiona i lekko napompowana nowa Ibiza.

Czy podoba Ci się nowy Seat Ibiza?
Więcej o:
Komentarze (50)
Nowy Seat Ibiza | Mały Leon
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: quasimodo

    Oceniono 32 razy 14

    Dla redaktorów z moto.pl wszystko co pochodzi z VAGa jest świetne...

  • Gość: Greg

    Oceniono 22 razy 8

    Nie lubię grupy VAG, ale samochód wydaje się naprawdę ładny! Zdecydowanie więcej charakteru niż np. w nowym obłym Fordzie Fiesta.

  • zartiepl

    Oceniono 18 razy 6

    Pojemność bagażnika znowu mierzyli wodą i dziurawym wiadrem (jak to w VAG)?

  • Gość: przegość

    Oceniono 18 razy 4

    A gdzie:... To będzie HIT, To będzie HIT, To będzie HIT, To będzie HIT, To będzie HIT...

  • tekkkla

    Oceniono 18 razy 4

    Kolejna trzycylindrowa kosiarka 1.0 :(
    PS. Jeździłam kilkoma takimi różnych firm - odradzam ze względu na niską kulturę pracy silnika, słabe osiągi i zaskakująco wysokie spalanie.

  • Gość: and

    Oceniono 9 razy 3

    podoba mi się, ma charakter. Mam nadzieję, że ten silnik 1.5 będzie dopracowany od samego początku a wyciszenie będzie lepsze niż w aktualnej generacji.

  • bolo2002

    Oceniono 2 razy 2

    Od dzis okazuje sie, że Koreańczycy upadli na głowe i szybko sie wycofaja z cen nowych modeli- bo zobacza jak VW czy seat ich bije na rynku. 65000 zł za i30-bzdura, 52 tys za nowego Kia Rio- kolejna bzdura, itd. Juz przegrali, albo zapraszam managerów na kurs marketingu do mnie!

  • Gość: kici

    Oceniono 10 razy 2

    Bardzo fajny !!!. Seat idzie dobrą drogą. A co do koncernu VAG to po to jest tyle marek aby każdy znalazł coś dla siebie i porównywanie tego do Skody czy VW nie ma sensu. Obecnie auta kupuje się po wyglądzie w tej samej klasie bo w sumie to każdy ma to samo w środku, zależy tylko od wersji wyposażenia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX