Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Porsche | Elektryczna misja w toku
Kilka dni temu na jednej ze skandynawskich dróg pojawił się dziwny egzemplarz Porsche. Z daleka przypominał Panamerę skrzyżowaną z Cayenne, ale tak naprawdę pod zamaskowanym nadwoziem skrywa się technologia z koncepcyjnego modelu Mission E. Pierwszy "elektryk" z Zuffenhausen zadebiutuje jeszcze przed 2020 rokiem, ale już teraz przechodzi intensywne testy na północy Europy. Inżynierowie pracują nad tym, żeby model napędzany prądem przekazywał wszystkie emocje, jakie do tej pory serwowały klasycznie zasilane auta tej marki.
Zadanie nie będzie łatwe, dlatego producent potrzebuje więcej czasu, żeby sprostać zadaniu. Zdjęcia prototypu Mission E, prezentowanego jakiś czas temu, oddają w dużej mierze wygląd wersji produkcyjnej, ale na pewno pojawi się kilka zmian. Już teraz wiadomo, że nie przejdzie pomysł na drzwi otwierane przeciwsobnie. Producent poszukuje nowego, równie atrakcyjnego rozwiązania.
Porsche Mission e fot. Porsche
Kolejnym problemem jest infrastruktura stacji ładujących. Elektryczne Porsche zaoferuje 500 kilometrów zasięgu oraz możliwość naładowania 80 procent baterii w ciągu 15 minut. Do tego są potrzebne urządzenia obsługujące instalację o napięciu 800 V i natężeniu 150 kW. Porsche wraz z całą grupą Volkswagena poprosiło o wsparcie rząd federalny Niemiec. Ponadto producent sam zobowiązał się do inwestycji w tym zakresie. W końcu chodzi nie tylko o rynek niemiecki.
Dużo emocji wzbudza układ napędowy elektrycznego Porsche. Niemiecki producent stara się prześcignąć na tym polu Teslę, która jest obecnie producentem najszybszych samochodów elektrycznych na świecie. Wiadomo już, że produkcyjna wersja Mission E będzie wyposażona w dwa silniki elektryczne umieszczone nad każdą osią. W sumie na asfalt trafi 600 KM maksymalnej mocy. To powinno pozwolić na sprint do setki w czasie poniżej 3,5 sekundy. Druga setka pojawi się na zegarach w niecałe 12 sekund. Prędkość maksymalna nie jest znana, ale możemy się domyślać, że Porsche szybko przetestuje możliwości samochodu na Nordschleife. Celem ma być osiągnięcie czasu poniżej ośmiu minut.
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
-
Bo po co kupować samochód, jeśli możesz go "wziąć" na abonament?
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
TOP30 samochodów osobowych w listopadzie. Toyota Corolla depcze po piętach Skodzie Octavii
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
- Suzuki wspiera polskich bokserów. Marka rozszerza współpracę z Polskim Związkiem Bokserskim
- Kompaktowe auto z metką premium. Infiniti Q30 na wielkiej wyprzedaży
- Nowe Renault Captur ma pięć gwiazdek NCAP i kosztuje od 66 900 zł
Forum
- trzepanie kasy za brak OC (14)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (13)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (15)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (14)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (24)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
- Woskowanie samochodów Koszalin (5)
- Jazda testowa - mazda 6 2.5 automat (24)
- [OT} Zakaz handlu w niedzielę - konkurencja (87)
Gość: ss85
Oceniono 2 razy 2
A natężenia to się nie podaje w amperach?? ;)