Honda Civic | Ceny w Polsce | Tanio nie jest, ale...

26.01.2017 14:20
Honda Civic X

Honda Civic X (fot. Honda)

Już niedługo do sprzedaży wejdzie Honda Civic dziesiątej generacji. Właśnie poznaliśmy ceny japońskiego kompaktu. Jest drogo, ale...

Polski cennik Hondy Civic X otworzy 69 990 złotych. Pod maską tej wersji pracuje litrowy silnik benzynowy o mocy 129 KM i 200 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Druga jednostka napędowa, również benzynowa, to 1,5-litrowy silnik o mocy 182 KM i 240 Nm.

W nową, dziesiątą już generację europejska Honda Civic wjeżdża dłuższa o 130 mm, szersza o 30 mm i o 20 mm niższa. Dzięki zastosowaniu nowej platformie podłogowej większe rozmiary nie wpłynęły negatywnie na wagę kompaktu. Wręcz przeciwnie - Civic schudł o 16 kg. Oprócz oszczędności w masie nowa platforma jest też bardziej wytrzymała i o 52% odporniejsza na skręcanie. Rozstaw osi wzrósł o 30 mm. Większe rozmiary mają wpłynąć przede wszystkim na większy komfort podróżowania, zwłaszcza na tylnej kanapie, gdzie "wygodnie mogą się rozsiąść nawet wysokie osoby". Bagażnik pomieści 478 litrów - dokładnie tyle co w aktualnej generacji.

Honda Civic | Ceny w Polsce | Pełny cennik

1.0 S - 69 900 zł

1.0 Comfort - 79 500 zł

1.0 Elegance - 89 100 zł

1.0 Executive - 97 100 zł

1.5 Sport - 97 500 zł

1.5 Sport Plus - 106 000 zł

1.5 Prestige - 111 000 zł

Wszystkie powyższe ceny dotyczą Civica z ręczną, 6-biegową skrzynią. Do automatu CVT trzeba dopłacić 5 000 zł.

Honda Civic | Ceny w Polsce | Co dostaniemy w standardzie?

Mimo wysokiej ceny startowej pierwsza pozycja w cenniku nie zaoferuje kierowcy m.in. klimatyzacji ani radia. Dostaniemy za to bardzo bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa. To choćby: ostrzegania przed kolizją, utrzymujący odstęp między pojazdami, rozpoznawania znaków drogowych, ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, automatycznych świateł drogowych, a także inteligentny ogranicznik prędkości czy adaptacyjny tempomat.

Europejska Honda Civic XEuropejska Honda Civic X fot. Honda

Honda Civic | Ceny w Polsce | Co na to konkurencja?

Kosztująca 69 990 zł Honda Civic X będzie jednym z najdroższych kompaktów na naszym rynku. Więcej za podstawowy wariant auta trzeba zapłacić tylko w Alfie Romeo. Jak wyglądają ceny konkurentów? Podajemy i ceny wyjściowe, i ceny z podobnymi silnikami, co Civic. Wysoka cena Hondy wynika bowiem z silnika o dużo wyższej mocy niż u reszty. Nie uwzględniamy żadnych promocji ani rabatów.

Volkswagen Golf - od 66 990 zł (1.0 benzyna 85 KM); od 78 090 zł (1.4 benzyna 125 KM)

Hyundai i30 - od 65 700 zł (1.2 benzyna 85 KM); od 72 200 zł (1.0 benzyna 120 KM)

Opel Astra - od 59 900 zł (1.4 benzyna 100 KM); od 69 500 zł (1.4 benzyna 125 KM)

Fiat Tipo - od 43 200 zł (1.4 benzyna 95 KM); od 55 900 zł (1.4 benzyna 120 KM)

Ford Focus - od 64 290 zł (1.6 benzyna 85 KM); od 71 900 zł (1.6 benzyna 125 KM)

Kia Ceed - od 56 990 zł (1.4 benzyna 100 KM); od 64 540 zł (1.6 benzyna 135 KM)

Skoda Octavia - od 66 700 zł (1.2 benzyna 85 KM); od 72 450 zł (1.0 benzyna 115 KM)

Alfa Romeo Giulietta - od 75 800 zł (1.4 benzyna 120 KM)

Toyota Auris - od 61 900 zł (1.3 benzyna 99 KM); od 68 400 zł (1.6 benzyna 132 KM)

Wysoka cena wyjściowa, ale dużo mocniejszy bazowy silnik niż u konkurencji. Czy Twoim zdaniem Honda Civic odniesie sukces na polskim rynku?
Komentarze (218)
Honda Civic | Ceny w Polsce | Tanio nie jest, ale...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: as

    Oceniono 61 razy 33

    70k za kompaktowy samochod a w standardzie nie ma radia i klimy? Buahahahahhahahahaah
    Jakim jeleniem trzeba byc zeby to kupic?

  • Gość: osc

    Oceniono 42 razy 30

    Ktoś chyba musiałby się naprawdę zakochać w wyglądzie nowego Civica żeby w kwocie do 97 500 zł nie wybrać sobie czegoś z bardzo licznego grona konkurentów.

  • Gość: Czasnazmiane

    Oceniono 13 razy 11

    Za 120.000 mozna kupic Mazde 6. Dobrze wyposazona. Wczoraj ogladalem w salonie jadac wylotowka w strone Janek. No Mazda 6 to raczej klasa accorda, niz civica. Wybor oczywisty. Mazda.

  • Gość: abc

    Oceniono 12 razy 10

    Z roku na rok coraz drozej. Ponad 100 tys zl za kompakta, ktory jest wiekszy tylko na zewn.. bo w srodku to te autka sa coraz wezsze.

  • 4slash

    Oceniono 11 razy 9

    Należy pominąć wersje bazową S bez radia i klimy to przecież standard w klasie C. Ceny wersji 1,5 prezentują poziom Accorda 2,0, który się słabo sprzedawał nawet w wyprzedażach rocznika z dużym rabatem. Jedynym wytłumaczeniem może być zaawansowany zestaw systemów bezpieczeństwa - zobaczymy jak będzie wyglądała specyfikacja szczegółowa poszczególnych wersji bo różnice między nimi są rzędu 8 000-10 000 zł. mam nadzieję, że osiągi będą adekwatne do mocy tj. 1,0 129 KM będzie miał ok. 9 s (Golf 1,4 125 KM ma 9,1 s) a 1,5 182 ok. 7 s (Octavia 1,8 180 KM ma 7,3 s) do 100 km/h

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX