Maserati Ghibli | Najtańszy model odświeżony

Maserati Ghibli jest dostępne na rynku od czterech lat, ale dopiero teraz producent zdecydował się na lifting najtańszego modelu w gamie. Klienci, którzy skuszą się na włoską maszynę otrzymają więcej mocy w standardzie i bogatsze wyposażenie

Ciężko powiedzieć, że Maserati Ghibli zestarzało się przez tych kilka lat. Z podobnego założenia wyszło Maserati i skupiło się na podkręceniu silnika oraz ulepszeniu oferty wyposażenia. Pod maską podstawowej wersji czterodrzwiowego sedana pracuje jednostka V6 twin-turbo o pojemności trzech litrów. Najnowsze wydanie tego silnika rozwija 350 KM (o 20 KM więcej w stosunku do poprzedniej wersji), generując do tego 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki tym zmianom zwiększyła się prędkość maksymalna do 267 km/h.

Oprócz tego na rynku europejskim jest dostępna wersja wysokoprężna z turbodoładowanym silnikiem 3.0 V6 pod maską. W zależności od wariantu auto oferuje 250 lub 275 KM maksymalnej mocy. Na szczycie zestawienia znajduje się Ghibli S oraz Ghibli S Q4 generujące 410 KM i 550 Nm.

Maserati GhibliMaserati Ghibli Fot. Maserati

Oprócz zmian pod maską przeprowadzono kilka drobnych modyfikacji w kabinie. Auto jest wyposażone w nowy system multimedialny obsługujący Apple CarPlay oraz Android Auto. Przy okazji pojawiło się pokrętło sterujące multimediami i głośnością tuż przy skrzyni biegów, podobnie jak w modelu Levante. Listę wyposażenia wzbogacono m.in. o aktywny tempomat z funkcją stop & go, automatyczny hamulec awaryjny i system zapobiegający zmianie pasa.

Model Ghibli to mniejszy brat Quattroporte, ale powstał na tej samej płycie podłogowej. Bezpośrednim konkurentem luksusowego sedana z Italii są BMW Serii 5, Audi A6 oraz Mercedes Klasy E.

Więcej o:
Copyright © Agora SA