Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu

24.01.2017 12:00
Lexus IS

Lexus IS (fot. Lexus)

Jeździmy odmłodzonym Lexusem IS. Modernizacji może nie widać, ale za to można ją poczuć

IS osiągnął pełnoletność. Najmniejsza limuzyna Lexusa została wprowadzona na rynek w 1999 roku. Przez ostatnie 18 lat wyprodukowano ponad milion egzemplarzy modelu IS. Co piąty jeździ w Europie. Zresztą taki był plan. Samochód powstał z myślą o europejskim rynku. Teraz został zmodernizowany.

No dobrze, może na pierwszy rzut oka nie widać różnic pomiędzy nowym a starym modelem. Można by powiedzieć, że w IS 2017 zachowano wszystkie stylistyczne elementy poprzednika. Czy to źle? W przypadku Lexusa IS absolutnie nie. To ciekawa limuzyna, która łączy w sobie trochę klasyki z nowoczesnością. Zmieniono detale. Jest nowy kształt przednich lamp, większe wloty powietrza, inaczej uformowane zderzaki, tylne diodowe światła czy prostokątne, chromowane końcówki rur wydechowych. Oczywiście w materiałach prasowych o nowym Lexusie można wyczytać o wiele więcej, niż jesteście w stanie dostrzec. Pierwszy z brzegu przykład takiego opisu: „Dzięki zmianie charakteru linii bocznej biegnącej w dół pojazdu profil Lexusa IS uzyskał bardziej elegancki charakter...”. No tak. W prostych słowach: jeśli chcesz być pewien, czy to nowy, czy stary IS, to popatrz na przednie światła. Nowy ma linię prostą przednich lamp na dole, a przetłoczenie jest na górze, poprzednik z 2013 roku ma dokładnie odwrotnie.

Potężny i bardzo charakterystyczny wlot powietrza to właściwie jedyne udziwnienie w wyglądzie IS, ale i znak rozpoznawczy Lexusa. Gdzieniegdzie znajdziemy na karoserii finezyjne przetłoczenie, ale ogólnie to jedno z najładniejszych aut w swojej klasie. Musimy tylko dobrze dobrać wielkość felg (do wyboru są 16, 17 i 18 cali) i zamówić opcjonalny pakiet F Sport. Tego na zdjęciach z pierwszej jazdy niestety nie widać, ale mieliśmy już w redakcji nowego IS właśnie tak skonfigurowanego. Dobrze to wygląda.

Lexus ISLexus IS Lexus IS

O wiele bardziej istotne są zmiany, których nie widać. Wymieniono w przednim zawieszeniu wahacze. Teraz są kute ze stopu aluminium. W układzie jezdnym poprawiono szereg innych elementów. Nie będę was zanudzał detalami, gdzie wmontowano nową tuleję, czy który drążek stabilizatora został zmieniony, ale te wszystkie modyfikacje sprawiły, że zawieszenie jest lepsze. IS ma obecnie może nie znakomity, ale bardzo dobry układ jezdny. Świetny komfort jazdy połączony z dobrym układem kierowniczym. Coś pomiędzy nerwowym BMW i spokojnym Mercedesem.

Żadnych zmian nie dokonano natomiast pod maską. Nadal w ofercie są dwa silniki. 2-litrowy, 4-cylindrowy benzynowy z turbodoładowaniem o mocy 245 KM i 4-cylindrowy, hybrydowy o mocy 181 KM. Co ciekawe, druga wersja cieszy się wśród klientów w Europie największym wzięciem. Aż 90 proc. wybiera właśnie model z napędem hybrydowym.

Warto jeszcze odnotować zmiany we wnętrzu. Zgodnie z ogólnie panującym trendem powiększono wielkość ekranu multimedialnego. Było 7, a jest 10,25 cala. Poza tym poprawiono szereg detali. Panel audio i układu klimatyzacji, podparcie dla dłoni obsługującej Interfejs Remote Touch czy uchwyty na kubki.

Ceny wersji benzynowej (245 KM) rozpoczynają się od 162 900 zł. Za hybrydę trzeba zapłacić co najmniej 174 900 zł. Porównywalny model BMW 330i (252 KM) jest znacznie droższy. Podstawowa cena to 187 400 zł. Porównanie z „trójką” w wersji hybrydowej już nie wypada tak źle. BMW jest znacznie mocniejsze (252 KM) i kosztuje 175 600 zł. Ceny Mercedesa klasy C są niższe od limuzyny z Bawarii, ale wyższe od Japończyka. C 300 (245 KM) to wydatek 175 600 zł, ale za to model 300 Hybrid kosztuje krocie – 227 100 zł.

SUMMA SUMMARUM

Tu jakiś detal, tam detal i tak krok po kroczku bardzo sprawnie odmłodzono Lexusa IS. Dobrze wygląda, dobrze jeździ i jest dobrze wykończony. Do tego cena nie odstrasza. Nowy IS to już coś więcej niż tylko alternatywa dla niemieckiej konkurencji.

Zobacz także
  • Lexus LC Lexus LC | Pierwsza jazda | Warto było czekać
  • Lexus LS Salon Detroit 2017 | Lexus LS | Nowy okręt flagowy po ponad 10 latach
  • Lexus RC-F Lexus | Drugie oblicze marki
Komentarze (36)
Lexus IS | Pierwsza jazda | Detal do detalu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ML

    Oceniono 13 razy 9

    Hybrydowa wersja Lexusa IS, czyli IS300h ma łączną moc 223KM, a nie 181KM.

  • antoniferdynand

    Oceniono 5 razy 5

    Jeżdżę codziennie w204, z ISem (przed liftem 250) miałem kontakt przez tydzień kiedy MB stał w serwisie (stłuczka). Przyznam, że zwrot lexusa był smutny bo merc sprawiał wrażenie trochę traktora, mimo że z autem się zżyłem. Z zewnątrz w odróżnieniu od wcześniejszych generacji zalatuje cepelią i wiejskim tuningiem ale prowadzenie, wygoda i ergonomia biją o głowę. Nie wiem jak hybryda i t200 ale V6 sprawowała się super chodziaż trochę spalała.

  • Gość: Gość

    Oceniono 3 razy 3

    Bardziej podobał mi się przed liftem. W czym im przeszkadzały te przednie reflektory...?

  • cinek11

    Oceniono 5 razy 3

    Autor jest dyletantem, IS 300h ma ponad 220KM. Poza tym, od czterech lat jeżdżę IS 250 i tylko klocki i olej wymieniam, a te kilka BMW, które miałem, opisuję skrótem Będziesz Miał Wydatki. Piękne auta, ale pełna rozpacz techniczna!!!!

  • Gość: Dionizos

    Oceniono 5 razy 3

    Lexus IS zawsze mi się podobał ... niestety nie rozumiem czym tu się podniecać. Ta wersja (niby odmłodzona) jest na rynku już od dłuższego czasu. Ja czekam na całkiem nowego IS, który naprawdę powali konkurencję na kolana. Na to liczę i będę zastanawiał się nad zakupem ...

  • Gość: rajdi

    Oceniono 21 razy 3

    lifting lamp odebrał mu urody. A w środku nadal brzydko i tandetnie niestety z mercem nie ma szans pod względem jakości i designu wnętrza.

  • Gość: tomek

    Oceniono 7 razy 1

    obrzydliwy

  • Gość: Płaski

    Oceniono 11 razy 1

    Wszystko piękne, wszystko świetne. Niemcy mają się czego bać. Już pewnie nie śpią po nocach.

    I tylko nikt tego znowu nie kupi.

  • Gość: gosc

    Oceniono 2 razy 0

    sprzedawca dodaje przedni zderzak w gratisie ----tak że spieszcie się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX