Alfa Romeo Stelvio | Ceny w Polsce | Bogate wyposażenie

19.01.2017 16:59
Alfa Romeo Stelvio First Edition

Alfa Romeo Stelvio First Edition (fot. Alfa Romeo)

SUV włoskiej marki, Alfa Romeo Stelvio, jest już gotowy do podboju Europy. Alfa zacznie sprzedaż od wersji First Edition. Można ją już w Polsce zamawiać

Alfa Romeo - w swoim stylu - po raz pierwszy zaprezentowała Stelvio w topowej wersji QV. Jednak do sprzedaży jako pierwsza nie wejdzie 510-konna, czterolistna koniczyna, a edycja specjalna First Edition. Kosztuje 232 500 zł. Alfa Romeo już przyjmuje w Polsce zamówienia.

Sercem Stelvio First Edition jest dwulitrowy, turbodoładowany silnik benzynowy. Legitymuje się on 280 KM mocy. Współpracuje z ośmiobiegowym automatem, który przekazuje moc na wszystkie cztery koła (napęd Q4). Osiągi? 5,7 sekundy do pierwszej setki i 230 km/h prędkości maksymalnej. Podczas normalnej jazdy spalanie powinno oscylować wokół 7 litrów na 100 km.

Alfa Romeo Stelvio First Edition | Wyposażenie standardowe

Alfa Romeo Stelvio w tej wersji ma do zaoferowania bardzo bogate wyposażenie. W First Edition bez dodatkowych opłat dostaniemy m.in. elektrycznie regulowane, podgrzewane fotele (skóra Pieno Fiore), prawdziwe drewno na panelach drzwi i desce rozdzielczej, 20-calowe felgi, kierownicę pokrytą skórą z aluminiowymi łopatkami do zmiany biegów, automatycznie otwieraną klapę bagażnika oraz lakierowane zaciski hamulcowe.

W parkowaniu pomoże kamera cofania i czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Nie zabraknie też nowoczesnych systemów: ostrzeganie o niebezpiecznym zbliżaniu się do pojazdu z przodu, autonomiczny układ awaryjnego hamowania (AEB) z funkcją wykrywania pieszych, system ostrzegający kierowcę o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz system automatycznego przełączania świateł mijania na drogowe.

Alfa Romeo Stelvio First EditionAlfa Romeo Stelvio First Edition fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio First Edition | Co na to konkurencja?

W Europie w segmencie SUV-ów premium jest dość ciasno. Stelvio First Edition kosztuje 232 500 zł.

Aktualnie najmocniejsze benzynowe Audi Q5 to 2.0 TFSI 252 KM, które kosztuje 199 000 zł. Z kolei w BMW X3 do wyboru mamy dwie mocne benzyny - xDrive28i (2.0 245 KM) kosztuje 201 200 zł, a xDrive35i (3.0 306 KM) 260 400 zł. W salonach Mercedesa trudno znaleźć bezpośredniego rywala dla 280-konnego Stelvio - Niemcy oferują albo 250 4Matic (2.0 211 KM, 177 tys. zł), albo AMG 43 4Matic (3.0 367 KM, 270 500 zł).

Na razie z bezpośrednimi porównaniami powinniśmy się jeszcze wstrzymać. Podane powyżej ceny niemieckich konkurentów to ceny wyjściowe z danym silnikiem. W takim zestawieniu Stelvio może się wydawać drogie, ale pod uwagę trzeba wziąć, że First Edition jest bardzo bogato wyposażone już w standardzie. Kiedy u konkurentów dobierzemy wszystkie opcje oferowane w Alfie okaże się, że Stelvio First Edition to najkorzystniejsza propozycja w segmencie.

Czekamy więc na pełny cennik. Wtedy zobaczymy jak Stelvio naprawdę wypada na tle nie tylko Niemców, ale też Lexusa, Jaguara i Volvo.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o Alfie Romeo Stelvio to polecamy:

Alfa Romeo Stelvio | Nareszcie jest!

Alfa Romeo StelvioAlfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Alfa Romeo Stelvio First Edition to świetnie wyceniona propozycja w klasie premium. Czy Twoim zdaniem SUV Alfy odniesie sukces na rynku?
Zobacz także
  • Samochody FCA dla włoskiej policji Alfa Romeo Giulia powołana na służbę
  • Alfa Romeo 4C Spider Alfa Romeo 4C | Ukryty potencjał
  • Alfa Romeo Giulia Alfa Romeo | Sześć nowych modeli do 2020
Komentarze (91)
Alfa Romeo Stelvio | Ceny w Polsce | Bogate wyposażenie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Maciej

    Oceniono 72 razy 58

    A teraz właściciele Lanosów i Golfóf 3 wef tedejiku obszczekają Alfę że niby Porsche, BMW, AUDI czy Mercedes są lepsze.

  • Gość: Ja

    Oceniono 20 razy 16

    To nie auto dla biedaka. Mi sie bardzo podoba i grubo zastanawiam sie nad zakupem. Mam gla 320 i nie jestem zadowolony. Mercedes kiedys byl ok a teraz auto 2009 i rdzewieje jak stary lanos

  • Gość: Jaco

    Oceniono 34 razy 14

    280KM w ciężkim SUVie z turbo benzyną i spalanie 7 litrów... zakończę na tym

  • Gość: geomatic

    Oceniono 19 razy 13

    Boże drogi! Wreszcie jakiś SUV na który da się popatrzeć. Nie tylko te toporne niemieckie Vorsprung durch "das Auto" ;)

  • Gość: BigBass

    Oceniono 10 razy 8

    Wreście Stevio widzę z deską pokrytą okładzinami ze sklejki drewnianej a'la drewno szlachetne i wygląda obłednie i smakowicie. Te pokazywane wcześniej carbonowe dodatki na zdjeciach nie robiły wrażenia.
    Samochód będzie fajną ofertą na rynku mid size suv premium. X3 i Q5 lekko mi sie już opatrzyły a kogo stać na alfę to niech leci do salonu....warto

  • Gość: przegość

    Oceniono 8 razy 8

    To już wiem czemu Fiat wycofał Freemont-a z oferty... 3,6 V6 280KM dla porównania kosztował circa 140tyś

  • Gość: pd

    Oceniono 3 razy 1

    Cena AR Stelvio Q4 FE (ok. 230k pln) jest mniej więcej taka sama jak podobnie wyposażona Giulia Veloce Q4 z tym samym silnikiem. Można domniemywać że podstawowa wersja Stelvio będzie podobnie wyceniona jak Giulia czyli ok. 125k pln za benzynę 2.0 T 200KM.

  • lech2011

    Oceniono 3 razy 1

    "prawdziwe drewno na panelach drzwi i desce rozdzielczej"

    jak prawdziwe, to cena jest OK

  • Gość: volkswagen

    Oceniono 27 razy 1

    dlaczego alfa z uporem lansuje swoje wyroby poprzez najmniej rokujące wersje? Ilu w Europie będzie chętnych na wersję 500 KM? To samo z Giulią. Przecież BMW nie sprzedaje przede wszystkim wersji M, a mercedes - wersji AMG. Jełopstwo marketingowe.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX