Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy cz. IV | Cennik

Mini Cooper Clubman to jedno z najciekawszych kombi na rynku. Jest stylowe, jedyne w swoim rodzaju i wyróżnia się na drodze. Jednak styl często idzie w parze z wysoką ceną. Czy tak jest w przypadku Clubmana?

Cennik Mini Clubmana otwiera 90 500 złotych. W tej cenie dostaniemy Mini One z trzycylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. Bazowa jednostka oferuje kierowcy 102 KM i 180 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Katalogowe spalanie to 5,1 litra na 100 km. Osiągi? 11,1 sekundy i 185 km/h prędkości maksymalnej.

Mini Clubman | Co dostaniemy za 90 500 zł?

Wyposażenie podstawowe obejmuje m.in. klimatyzację, ręczną regulację foteli przednich z regulacją wysokości fotela kierowcy, ręczną regulację kolumny kierownicy w pionie i w poziomie, lusterko wsteczne przyciemniane ręcznie, uchwyt na napoje, oświetlenie bagażnika, przycisk Start / Stop, gniazdo 12V w konsoli centralnej, radio z 4 wierszowym wyświetlaczem, 6 głośników: 4 średniotonowe oraz 2 basowe, reflektory halogenowe, światła mijania i drogowe czy osłony przeciwsłoneczne z lusterkami do makijażu.

Mini Cooper SD ALL4 ClubmanMini Cooper SD ALL4 Clubman Mini Cooper SD ALL4 Clubman

Stylistyczne dodatki w standardzie to: lakier metalizowany Moonwalk Grey, chromowane wykończenie klamek, czarne wloty powietrza z wbudowanym kierunkowskazem, spojler dachowy. Mini Clubman One stoi na kołach ze stopu lekkiego Revolite Spoke w rozmiarze 16 cali.

Mini Clubman | Pełny cennik

Silniki benzynowe:

- Mini One (R3 1.5 l, 102 KM) - 90 500 zł

- Mini Cooper (R3 1.5 l, 136 KM) - 96 500 zł

- Mini Cooper S (R4 2.0 l, 192 KM) - 115 500 zł

- Mini Cooper S All4 (R4 2.0 l, 192 KM) - 123 700 zł

- Mini John Cooper Works All4 (R4 2.0 l, 231 KM) - 149 000 zł

Silniki wysokoprężne:

- Mini One D (R3 1.5 l, 116 KM) - 102 800 zł

- Mini Cooper D (R4 2.0 l, 150 KM) - 111 000 zł

- Mini Cooper SD (R4 2.0 l, 190 KM) - 125 300 zł

- Mini Cooper SD All4 (R4 2.0 l, 190 KM, automat) - 140 000 zł

Mini Cooper SD ALL4 Clubman |  Nasze Mini

Nasze Mini to topowa wersja z silnikiem wysokoprężnym, więc o niskiej cenie można zapomnieć. Wyjściowo to 140 000 zł. Testowany egzemplarz skonfigurowano na 218 651 złotych.

Cenę najbardziej podbija pakiet John Cooper Works Chili. Dokładnie przyjrzeliśmy mu się w jednej z poprzednich części: Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. III | Pakiet JCW. Kosztuje sporo, bo aż 26 687 zł. Drogie są również bardzo wygodne fotele przednie z elektryczną regulacją i pamięcią ustawień (fotel kierowcy). Mamy też kamerę cofania i czujniki parkowania (przód oraz tył). Za takie ułatwienia trzeba dopłacić odpowiednio 1 678 i 1 808 zł. Z kolei miłośnicy aktywnego tempomatu muszą się liczyć z dodatkową opłatą w wysokości 1 766 zł.

Świetnie grające głośniki przygotowane dla Mini przez firmę Harman Kardon to wydatek 3 485 zł. Też dużo, ale trzeba im przyznać, że sprawują się znakomicie i słuchanie muzyki w Clubmanie sprawia prawie taką samą przyjemność jak jazda. Za to cena opcji, której nie możemy zrozumieć to 2 647 zł za... wyświetlacz head-up. Przypomnijmy, małą szybkę, na której wyświetlają się najważniejsze informacje (prędkość, wskazania nawigacji, lista utworów czy obowiązujące na drodze ograniczenie prędkości).

Piękny lakier Lapisluxury Blue kosztuje 3 750 zł, 19-calowe felgi John Cooper Works Course Spoke 3 309 zł, a jasna skórzana tapicerka Lounge Satellite Grey 4 412 zł.

Styl jest zawsze w cenie.

Więcej o: