Opel Corsa 1.0 Turbo | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest popularny Opel Corsa. Pod maską pracuje benzynowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 999 cm3 wspomagany przez turbosprężarkę. Kierowca dostaje do dyspozycji 115 KM dostępnych przy 6000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 170 Nm w przedziale 1800 – 4500 obr/min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach. Takie wartości pozwalają osiągnąć ważącemu 1088 kg mieszczuchowi „pierwszą setkę” w 10,3 sekundy oraz prędkość maksymalną wynoszącą 195 km/h. Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 4,9 l/100 km. W naszym teście Corsa potrzebowała średnio 5,4 l benzyny na pokonanie 100 km.

Zatankowanie „do pełna” 45-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,75 zł to koszt około 213 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 830 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                    -6 stopni

Stan nawierzchni             sucha

Opony                              Continental WinterContact 215/45 R17

Spalanie deklarowane     4,9 l 100km

Spalanie testowe             5,4 l 100km

Silnik                                benzynowy, R3, turbo 999cm3, 115KM, 170Nm

Zasięg*                             830km

*przy spalaniu testowym

Czy Twój samochodód ma spalanie takie jak deklaruje producent?
Więcej o:
Komentarze (72)
Opel Corsa 1.0 Turbo | Test spalania
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Bert

    Oceniono 28 razy 22

    Wynik tym razem zdecydowanie bliżej do wskazania producenta niż poprzednio! Proponuję autorom po przeprowadzeniu kilkunastu takich testów zrobienie jakiegoś rankingu - od najmniejszych do największych odchyleń (procentowych, nie wartości bezwzględnych). Fajna seria artykułów tak może powstać!

  • Gość: rabarbarus

    Oceniono 12 razy 12

    To ja napiszę inny test za was. Nissan qashqai
    Deklarowane spalanie w cyklu mieszanym dla silnika 1.2 DIG-T, 115 KM - 5,6 litrów na setkę.
    W rzeczywistości spalanie wynosi 8,5-9 litrów.
    Najkorzystniejszy wynik, na trasie, poza Polską, przy bardzo małym ruchu (odpada zwalnianie, wyprzedzanie etc) - 6,5 litra. W Polsce właściwie nieosiągalny ze względu na natężenie ruchu.
    W mieście - 9,5 litra.
    Samochód z rocznika 2016, po przejechaniu około 17 tys. km. Moja żona z "lekką" nogą osiąga wyniki o 0,5 litra lepsze.

  • okok3

    Oceniono 8 razy 6

    Tak naprawdę klienci ktorzy kupili jakikolwiek samochod w ktorym spalanie jest wyzsze od katalogowego powinny oddać samochód z powrotem do dilera bo nie spełnia warunkow umowy. To samp powinno być z żarówkami, piecami gazowymi , itd.

  • tekkkla

    Oceniono 6 razy 6

    Czy ktoś zna trzycylindrówkę, która pali tyle, ile producent podaje - czyli średnio przysłowiowe "5,2 w mieście"? Z mojego doświadczenia 6,5-7 to minimum.

  • Gość: Bob

    Oceniono 6 razy 6

    Hej. Mój dwusuwowy skuter 49cc o mocy 4KM spala około 4,5 l/100 kilometrów niezależnie od waruków na drodze - co jest średnio ponad litr więcej jak podaje producent...

  • ks-t

    Oceniono 9 razy 5

    Dwa samochody. KIA CEED 1,6 i DACIA SANDERO 1,2. W obu przypadkach benzyna, silniki wolnossące. W oby przypadkach katalogowe spalanie 5,4-5,6 l. Na trasie odpowiednio uzyskuję 6,6 /5,8 w mieście a w zasadzie w cyklu mieszanym z uwagi na dośc długi dojazd do miasta 7,8/6,5. Silnik KIA 1,6 - wg mnie rewelacja. renault sporo za słaby. Zmniejszanie silników lub dodawanie turbin do silników litrowych (różne eco-busty) uwaam za nieporozumienie.

  • misiaczek1281

    Oceniono 14 razy 4

    a ile wynosi żywotność takiego wysilonego silniczka o pojemności kartonika po mleku?
    strzelam: 200 000 km.
    Wolnossące benzynowe 1.6 ma 350 000 km żywotności.

  • nietyp

    Oceniono 7 razy 3

    Nigdy więcej samochodów turbodoładowanych!!! Właśnie padła mi turbina w Mazdzie CX 7, a nawet nie zrobiłem nią 100 tys mil !!! W doopę z tą dodatkowa mocą z turbiny jeśli jej żywotność jest tak krótka... O spalaniu nawet nie wspomnę... Od teraz tylko wolno ssące silniki!!!

  • misiaczek1281

    Oceniono 11 razy 3

    150KM z litra pojemności = 150 000 km i silnik kaput :)
    Dziękuję.,..wolę stare dobre wolnossaki które zrobią 400 000 km:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX