Grupa VW | Lepsza sprzedaż pomimo afery

Afera Dieselgate nie wpłynęła zbyt mocno na sprzedaż samochodów należących do niemieckiego koncernu. Grupa Volkswagen zakończyła 2016 rok na niewielkim plusie

W ciągu całego 2016 roku dostarczono na rynek 10,3 mln samochodów. To o 3,8 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej.

Większość samochodów (4,3 mln egzemplarzy) dostarczono na rynek Azji i Pacyfiku. Do Europy trafiło 4,2 mln egzemplarzy, a w tym 1,3 mln na sam rynek niemiecki.

Po drugiej strony oceanu również nie było najgorzej. W Ameryce Północnej, gdzie rozpoczęła się afera Dieselgate, sprzedaż wzrosła o 0,8 proc. W sumie na tamten rynek dostarczono 939 100 egzemplarzy, z czego połowa dotyczy USA.

Klienci z Ameryki Południowej kupili 421 300 tys. egzemplarzy, czyli o 25 proc. mniej niż rok wcześniej. Największym rynkiem jest Brazylia, odpowiedzialna za sprzedaż ponad ćwierć miliona aut.

Z 10,3 mln sprzedanych samochodów prawie 6 mln stanowią auta marki Volkswagen. Na kolejnych miejscach znajdują się Audi (1,8 mln) i Skoda (1,1 mln). Seat sprzedał przez cały rok 410 tys., a Porsche tylko 240 tys. samochodów.

Na uwagę zasługuje też oddział Volkswagena zajmujący się samochodami użytkowymi. W 2016 roku poprawiono wynik o 11,4 proc. sprzedając w sumie prawie pół miliona aut.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.