Aukcje | Porsche 911 Sport Classic | Prawdziwa perełka

Powstało tylko 250 egzemplarzy tej wersji, a lista chętnych była bardzo długa. Na rynek wtórny trafia jeden z nich, z naprawdę niskim przebiegiem. Cena odstrasza, ale na tym egzemplarzu będzie można zarobić

Jeżeli pieniądze nie są problemem, to mamy idealną propozycję. Oto Porsche 911 Classic, czyli specjalna edycja wyprodukowana w 250 egzemplarzach. Auto powstało na bazie Carrery S, a wyposażono je w klasycznie wyglądające felgi Fuch, dach z podwójnym wybrzuszeniem typu "double-bubble", charakterystyczny spojler  i lekko poszerzone błotniki w wersji z napędem na cztery koła.

Samochód wygląda niepozornie, ale trzeba mieć świadomość,  że cały nakład wyprzedano jeszcze zanim został oficjalnie zaprezentowany. Kilka dni temu w jednym z londyńskich salonów pojawił się egzemplarz wykończony lakierem Sport Classic Grey z szarymi pasami przebiegającymi przez nadwozie. Sprzedawca twierdzi, że jest to najlepiej zachowany egzemplarz na świecie. Ciężko się z tym nie zgodzić, ponieważ na liczniku widnieje przebieg wynoszący zaledwie 129 km. Jest to wersja przeznaczona do ruch prawostronnego, a plakietka potwierdza numer 142 z 250. Kabina jak i nadwozie są w stanie nienaruszonym.

Pod tylną klapą wersji Sport Classic pracuje sześciocylindrowy bokser o pojemności 3,8 litra. Jednostka oferuje 402 KM i 420 Nm przekazywanych na tylną oś poprzez mechaniczną skrzynię biegów o krótkim skoku lewarka. Auto jest wyposażone w sportowe zawieszenie obniżające prześwit o 20 mm, dyferencjał o ograniczonym poślizgu oraz karbonowo-ceramiczne hamulce. Na liście opcji znajduje się jeszcze sportowy wydech. We wnętrzu nie zabrakło m.in. klimatyzacji, systemu audio od Bose, kierownicy obszytej skórą Nappa.

Porsche 911 Sport ClassicPorsche 911 Sport Classic fot. Hexagon Classic

Auto jest objęte 12 miesięczną gwarancją i ubezpieczeniem. Jedynym znakiem zapytania jest tylko cena. Sprzedawca zachęca do negocjacji, ale podobny egzemplarz znaleziony na portalach aukcyjnych, ze sporo większym przebiegiem i numerem seryjnym 146 kosztuje 380 tys. euro. To całkiem sporo, ale na pocieszenie dodamy, że wersja 911 R osiąga już poziom 700 tys. euro na rynku wtórnym.

Więcej o: