Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Salon Detroit 2017 | Bentley Continental Supersports | Najmocniejszy i najszybszy
Poznajcie Continentala GT Supersports, czyli topową odmianę brytyjskiego coupe. Auto łączy wszystkie najlepsze cechy tego modelu i jest najmocniejszym, najlepiej przyspieszającym i najszybszym modelem Bentleya w historii.
Z zewnątrz wyróżnia się poszerzonymi błotnikami, nowymi zderzakami i wstawkami z włókna węglowego. Końcówki wydechu pokryto na czarny połysk, a pod 21-calowymi felgami skrywają się karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe.
W kabinie dominuje trzytonowa kolorystka z pikowaną, skórzaną tapicerką. Koło kierownicy i lewarek skrzyni biegów mają akcenty z Alcantary, ale wszystkie szczegóły wystroju wnętrza można dopasować pod indywidualne zamówienie. Zajmują się tym specjaliści z Mullinera.
Bentley Continental Supersports fot. Bentley
Ten potwór skrywa pod maską silnik W12 6.0 z podwójnym turbodoładowaniem. Dzięki powiększonej pojemności turbin udało się wydobyć jeszcze większą moc. Producent obiecuje 700 KM maksymalnej mocy, a do tego gigantyczny moment obrotowy o wartości 1017 Nm. Wersja Supersports przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie krótszym niż 3,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 336 km/h.
Auto będzie dostępne w wersji coupe i kabriolet. Model ze składanym dachem będzie nieznacznie wolniejszy (3,7 s do setki, 330 km/h). Biorąc pod uwagę, że każdy z tych modeli waży kolejno 2,7 i 2,9 tony - to naprawdę imponujące rezultaty.
Napęd trafia na wszystkie koła w standardowej proporcji 40/60 (przód/tył) poprzez ośmiobiegowy automat, ale w razie potrzeby może się dynamicznie zmieniać. Wersja Supersports jest wyposażona w system kontroli momentu obrotowego pochodzący z wersji Continental GT3-R. Podczas pokonywania zakrętu system hamuje lewe lub prawe przednie koło żeby poprawić przyczepność.
Bentley Continental Supersports fot. Bentley
Cena? Jak mówi stare powiedzenie - "Jeżeli pytasz, to na pewno Cię nie stać". Producent nie ujawnił jeszcze oficjalnego cennika, ale z pewnością zrobi to za jakiś czas. W międzyczasie można podziwiać samochód na pierwszych, oficjalnych zdjęciach.
ZOBACZ TAKŻE:
Bentley Bentayga | Test | Czy Romek ma rację?
Bentley Bentayga fot. Michał dek
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Już jest Nowy Nissan Juke. Ten samochód zawojował rynek
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Luksus - trochę pomieszane.... (6)
- Quba u was chyba smogu nie ma? (27)
- Terespol czyli wrota do ruskiego Kosmosu (18)
- Daimler zmienia polityke rozwoju (29)
- Policyjna mafia w Żorach (5)
- Komunizm (136)
- Opony zimowe czy wielosezonowe (121)
- OT - gala 100 lecia PZPN (46)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)