Salon Detroit 2017 | Porsche 911 GTS | Mocniejsze niż poprzednik

Porsche konsekwentnie uzupełnia gamę nowego Porsche 911. W Detroit do rodziny dołączył model GTS. Jest mocniejszy, szybszy i nowocześniejszy w porównaniu z poprzednikiem

Sercem nowego Porsche 911 GTS jest trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem. Oferuje on kierowcy 450 KM mocy i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny od 2150 do 5000 obr./min). Oznacza to, że nowy GTS jest mocniejszy od swojego poprzednika o 20 KM. Porsche 911 GTS pozycjonowane jest oczko wyżej niż Carrera S - od słabszego modelu jest mocniejsze o 30 KM.

Porsche 911 GTS będzie dostępny w trzech wariantach nadwozia: coupe, cabriolet oraz targa. Moc może trafiać na koła tylnej osi albo na wszystkie cztery koła. Do wyboru są dwie skrzynie biegów: superszybki automat PDK albo ręczna o 7 przełożeniach. Standardem jest zawieszenie adaptacyjne PASM (Porsche Active Suspension Management).

Najszybszym z nowych GTS-ów jest Porsche 911 Carrera 4 GTS w nadwoziu coupe i ze skrzynią PDK. Wskazówka prędkościomierza mija w nim pierwszą setkę po 3,6 sekundy. Porsche twierdzi, że to także najoszczędniejszy GTS w gamie - zadowoli się 8,3 litra benzyny na 100 km. Jeżeli zależy Wam na prędkości maksymalnej, to powinniście pomyśleć o 911 GTS z napędem na tył i ręczną skrzynią - rozpędzi się do 312 km/h.

Porsche 911 GTS 2017Porsche 911 GTS 2017 fot. Porsche

GTS wyróżnia się poszerzonymi nadkolami z tyłu, lekko przemodelowanym przednim zderzakiem, centralnie umieszczoną podwójną końcówką wydechu, czarną kratką wlotu powietrza z tyłu, przyciemnianymi reflektorami i paroma pomniejszymi czarnymi akcentami. Dedykowane 911 GTS 20-calowe felgi również są czarne. GTS w wersji coupe został obniżony o 10 mm.

We wnętrzu w standardzie dostaniemy kilka elementów z pakietu Porsche Sport Chrono. Przykładowo, charakterystyczny stoper. Podobnie jak akcenty nadwozia, również wnętrze utrzymane jest w ciemnej, eleganckiej kolorystyce. Do wykończenia kabiny wykorzystano szczotkowane aluminium oraz alcantarę. Na siedzeniach nie zabrakło wyszytych napisów "GTS".

Porsche 911 GTS 2017Porsche 911 GTS 2017 fot. Porsche

Nie znamy jeszcze polskich cen nowego Porsche, ale w Detroit od razu podano ile za 911 GTS będą musieli zapłacić nasi zachodni sąsiedzi. W Niemczech to minimum 124 451 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje 544 tysiące.

Więcej o:
Copyright © Agora SA