Toyota C-HR | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest najnowsze dziecko Toyoty - model C-HR. Pod karoserią odnajdziemy układ hybrydowy przejęty bezpośrednio z nowego Priusa, który ma być bardziej wydajny, pracować płynniej oraz oczywiście zapewnić niższe spalanie. Benzynowy silnik o pojemności 1,8 l w połączeniu z motorem elektrycznym oddają do dyspozycji kierowcy 122 KM przy 5200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 142 Nm przy 3600 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada bezstopniowa skrzynia CVT. Takie wartości przekładają się na przyspieszenie do setki w 11 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 170 km/h.

Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 3,6 l/100 km i nie odbiega ono znacząco od tego, co udało nam się osiągnąć. Japońska hybryda zadowoliła się średnio 4,4 l benzyny na sto kilometrów. Jeśli jednak zastosujecie się do zasad ecodrivingu, bez większego problemu zbliżycie się do wyniku deklarowanego przez producenta.

Zatankowanie „do pełna” 43-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,73 zł to koszt około 203 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 977 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                    -6 stopni

Stan nawierzchni             sucha

Opony                               Nokian WRD4 225/50 R18

Spalanie deklarowane     3,6 l 100km

Spalanie testowe             4,4 l 100km

Silnik                                 hybryda, moc łączna 122 KM, moment obrotowy 142 Nm

Zasięg*                              977 km

*przy spalaniu testowym

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Toyota C-HRToyota C-HR Fot. Filip Trusz

Więcej o:
Copyright © Agora SA