Toyota C-HR | Test spalania

Chyba już mało kto wierzy w spalanie podane przez producentów. Dlatego w osobnym teście sprawdzamy, jak te dane mają się do normalnej eksploatacji

Kolejnym samochodem, jaki wysłaliśmy na naszą trasę testową, jest najnowsze dziecko Toyoty - model C-HR. Pod karoserią odnajdziemy układ hybrydowy przejęty bezpośrednio z nowego Priusa, który ma być bardziej wydajny, pracować płynniej oraz oczywiście zapewnić niższe spalanie. Benzynowy silnik o pojemności 1,8 l w połączeniu z motorem elektrycznym oddają do dyspozycji kierowcy 122 KM przy 5200 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 142 Nm przy 3600 obr./min. Za przeniesienie napędu na przednie koła odpowiada bezstopniowa skrzynia CVT. Takie wartości przekładają się na przyspieszenie do setki w 11 sekund oraz prędkość maksymalną wynoszącą 170 km/h.

Producent deklaruje średnie spalanie wynoszące 3,6 l/100 km i nie odbiega ono znacząco od tego, co udało nam się osiągnąć. Japońska hybryda zadowoliła się średnio 4,4 l benzyny na sto kilometrów. Jeśli jednak zastosujecie się do zasad ecodrivingu, bez większego problemu zbliżycie się do wyniku deklarowanego przez producenta.

Zatankowanie „do pełna” 43-litrowego baku przy aktualnej średniej cenie paliwa Pb95 4,73 zł to koszt około 203 zł. Na jednym tankowaniu przejedziecie ok. 977 km.

Wartości spalania podawane przez producentów najczęściej wyraźnie odbiegają od realnych. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, jak papierowe dane mają się do codziennego użytkowania. Każdy samochód, który zagości na naszym parkingu, pokona identyczną trasę, a efekty tego testu będziemy publikować zaraz po powrocie do redakcji. Trasa testowa liczy nieco ponad 100 kilometrów i obejmuje odcinki miejskie, pozamiejskie oraz trasę szybkiego ruchu. Podczas testu nie staramy się jeździć ekonomicznie tylko sprawdzamy realne spalanie. Za kierownicą siedzi zawsze ten sam kierowca, a godziny testu są zbliżone.

Warunki testu 

Temperatura                    -6 stopni

Stan nawierzchni             sucha

Opony                               Nokian WRD4 225/50 R18

Spalanie deklarowane     3,6 l 100km

Spalanie testowe             4,4 l 100km

Silnik                                 hybryda, moc łączna 122 KM, moment obrotowy 142 Nm

Zasięg*                              977 km

*przy spalaniu testowym

ZOBACZ TAKŻE:

Toyota C-HR | Pierwsza jazda | Przepis na sukces

Toyota C-HRToyota C-HR Fot. Filip Trusz

Więcej o:
Komentarze (76)
Toyota C-HR | Test spalania
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Bert

    Oceniono 46 razy 26

    0.8 l rozbieżności przy deklarowanym spalaniu na poziomie 3.6 l/100 km według autora artykułu "nie odbiega znacząco"? To jest 22%! W testowanym wcześniej Infiniti rozbieżność wynosiła około 12% (przy ponad 400-konnym silniku...)

  • an_ful

    Oceniono 26 razy 20

    Jestem zwolennikiem hybryd, sam jeżdżę Aurisem HSD i w ten wynik przy tych zimowych warunkach zewnętrznych nie chce mi się wierzyć. Po pierwsze - wynik z komputera pokładowego nie jest pomiarem tylko wskaźnikiem - u siebie muszę dołożyć 10% żeby uzyskać prawidłowy wynik. Mój kolega w swoim egzemplarzu ma podobnie.
    Po drugie - z mojego własnego doświadczenia hybrydowego wiem, jak bardzo rośnie zużycie paliwa przy spadku temperatury. Granicą jest około +10 . Przy zerze samochód spala około 0,5 litra / 100 km więcej, przy -5 już około litr więcej niż latem. Fizyki się nie oszuka - znacznie dłużej trwa rozgrzewanie jednostki spalinowej, przy włączonym ogrzewaniu silnik spalinowy znacznie rzadziej się wyłącza. Oczywiście tradycyjne silniki też zimą palą 0,5 litra - litr więcej, ale co innego jest litr przy bazie 7-8, a co innego przy 4.
    Bardzo jestem ciekaw sposobu przeprowadzenia tego testu, szkoda że w artykule jej nie podano.

  • Gość: ooo

    Oceniono 19 razy 17

    Wyniki autocentrum :
    90 km/h - 4,2
    140 km/h - 10,2
    3 km od startu - 9,0
    spoko po mieście - 3,4
    ostro po mieście - 8,5

  • Gość: Cav

    Oceniono 25 razy 17

    Bujda na resorach.
    C-HR jeszcze nie było, ale zarówno Prius, jak i Kia Niro na jazdach testowych nie spaliły mniej niż 6,5 l.
    Daliście się pewnie nabrać na w pełni naładowany akumulator na starcie i krótki dystans....

  • wawiak80

    Oceniono 48 razy 12

    Szczerze mówić to ja nie widze tu żadnej atrakcji. Ta Toyota małe autko miejskie do tego bardzo drogie w zakupie pali raptem 2 litry mniej niż jakiś dowolny diesel kupiony na niemieckim szrocie za 10 tys zł. Pod kątem ekonomii w ogóle to się nie spina.
    Dla ekologicznych freaków pewnie rozwiązanie dobre

  • takaprawda2015

    Oceniono 24 razy 10

    To jak wytłumaczycie że PRIUS pali 2 razy więcej niż podaje ich katalog?

  • Gość: emi

    Oceniono 10 razy 8

    Spalanie się zgadza sle ale w mieście. Test autocentrum przy 140 pokazał 10l/100km.

  • Gość: Hans

    Oceniono 20 razy 8

    Pojedźcie tym po autostradzie.Przy 140-150 km/h spalanie wzrasta do 13,5l/100. Dodatkowa atrakcją jest wycie bezstopniowej skrzyni biegów i brak przyspieszenia.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX