Salon Detroit 2017 | Audi SQ5 | W 5,4 s do setki

Na trwających targach w Detroit Audi pokazało nowe SQ5. Samochód w tym roku trafi do polskich salonów

Nowe Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności 3.0 l o mocy 354 KM. Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm dostępny jest w zakresie 1370-4500 obr./min. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – wynosi 250 km/h. Audi deklaruje, że nowe SQ5 zużywa średnio 8,3 l benzyny na 100 km.

Za transmisję mocy w nowym Audi SQ5 odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast biegi wyższe mają przełożenia długie, obniżające prędkość obrotową i spalanie. Przy założeniu, że w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select aktywowana jest odpowiednia funkcja, gdy tylko kierowca zdejmie nogę z pedału gazu przy jeździe z prędkością od 55 do 160 km/h, skrzynia automatycznie przełącza się na wolny bieg.

Napęd quattro

Audi zastosowało w nowym SQ5 stały napęd na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy rozdziela on napęd z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności, kieruje większość siłę na oś z lepszą trakcją. Podczas dynamicznego pokonywania zakrętów, specjalna funkcja oprogramowania lekko przyhamowuje koła po wewnętrznej stronie zakrętu, dzięki czemu auto prowadzi się pewniej.

Standardowo, w nowym Audi SQ5 montuje się 20-calowe felgi z oponami w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie, w ofercie dostępne są także felgi 21-calowe.

Audi SQ5Audi SQ5 Fot. Audi

Systemy wsparcia kierowcy

Niemcy zamontowali w SQ5 szereg systemów wspierających kierowcę. Kilka przykładów: przewidujący asystent wydajności, wyświetlając odpowiednie wskazówki dotyczące stylu i tempa jazdy, pomaga zaoszczędzić paliwo. Korzystający z radaru tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC) z asystentem jazdy w korkach może chwilowo, w spowolnionym ruchu, przejąć zadanie prowadzenia pojazdu. Aktywny asystent toru jazdy Audi active lane assist ułatwia zachowanie toru jazdy, a jego czujnik odstępu ostrzega w przypadku niebezpiecznego zbliżenia się do innego pojazdu.

Asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania i asystent skręcania, to kolejne nowości. To samo dotyczy wszystkich systemów ochrony bezpieczeństwa pre sense. System ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, to w przypadku Audi SQ5 element wyposażenia seryjnego. W razie potrzeby ostrzega przed pieszymi i pojazdami oraz inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne w zakresie granic systemowych. Asystent parkowania, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych i asystent zjazdu ze wzniesienia, dopełniają oferty.

Nowe Audi SQ5 oficjalnie zadebiutowało na trwającym Salonie Samochodowym w Detroit. Auto trafi do polskich salonów w drugiej połowie 2017 roku.

Więcej o:
Komentarze (42)
Salon Detroit 2017 | Audi SQ5 | W 5,4 s do setki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Peletą

    Oceniono 29 razy 21

    Po prostu nie rozumiem takich samochodów. Sportowy, to sportowy. Ciężarówka, to ciężarówka. A to jest taka świnka morska.

  • pawel.lewski

    Oceniono 19 razy 17

    Co to za buda, kogo niby powala, chyba pieszego na pasach.

  • Gość: Rafał konkurencja

    Oceniono 14 razy 14

    Dziennikarstwo motoryzacyjne jest ostatnio bardzo dziwne. Nie ma w nim dziennikarstwa, jest natomiast powtarzanie marketingowej gadki. Silnik 3.0 biturbo (tak sądzę po dostępności momentu), a spalanie jak wolnossącym 2.0. "Dziennikarz" oczywiście wkleja. Torsen i ESP - genialne, acz dość leciwe produkty inżynierii - przedstawione jak elementy magiczne, bo przecież trzeba ludziom wciskać, że quattro to magia. A ta opowieść o wolnych biegach to już w ogóle smaczek...

  • dwa_grosze

    Oceniono 13 razy 9

    Paskudztwo.

  • okoni

    Oceniono 19 razy 9

    Szczerze? Paskudny :/

  • Gość: Sepp

    Oceniono 8 razy 6

    Dla mnie brzydszy niż aktualne Q5. Estetyka zewnętrzna SUVów Audi to uliczka ślepa. Ślepa i brzydka. Najpierw ciężko ciosany Q7, który zamiast SUVa przypomina napuchnięte kombi. A teraz to. Zgrabny, o fajnych proporcjach samochód dostaje taki szkaradny wygląd.

  • nygga

    Oceniono 10 razy 4

    kolejny karkowóz
    czy właściciele tych samochodów dostaną zestaw podstawowych przepisów ruchu drogowego w tym dział "wyprzedzanie" oraz dział "postój"?
    czy audi do swojego samochodu dołączy w gratisie zestaw dresów?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX