Salon Detroit 2017 | Lexus LS | Nowy okręt flagowy po ponad 10 latach

Zupełnie nowy Lexus LS w końcu trafi do salonów. Przyszło nam na niego czekać ponad 10 lat

Lexus produkuje LS-a od 1989 roku. Obecnie w salonach dostępna jest czwarta generacja modelu, która zadebiutowała w 2006 roku. Po drodze przeszła dwa faceliftingu upodabniające ją do najnowszych aut Lexusa. Ponad dziesięć lat musieliśmy czekać na zupełnie nowego flagowca. W nowym LS-ie zmieniło się wszystko.

Oryginalny, bardzo agresywny wygląd mniejszych sedanów japońskiej marki w przypadku LS-a został nieco zmodyfikowany. Patrząc na auto nie ma się wątpliwości, z autem jakiej marki mamy do czynienia, ale design został nieco ugrzeczniony - w tym segmencie ceni się przede wszystkim klasyczne linie. Długa maska połączona z relatywnie krótką klapą bagażnika i wyraźnie opadającą linią dachu mają przywodzić na myśl nadwozie typu coupe. Tylne światła z charakterystycznymi łezkami to wyraźne nawiązanie do pięknego Lexusa LC.

Nowy Lexus LS symbolizuje nie tylko markę Lexus, ale staje się definicją nowej generacji luksusu, materializując japońską tradycję i kulturę - powiedział Toshio Asahi, odpowiedzialny za nowego LS-a.

Lexus LS piątej generacji został zbudowany na nowej platformie podłogowej Lexusa. Dzięki jej zastosowaniu i użyciu lżejszych materiałów inżynierom udało się odchudzić flagową limuzynę o 90 kg względem poprzednika.

Lexus LSLexus LS Fot. Lexus

Na razie Lexus nie podał wszystkich szczegółów na temat auta. Pewnym jest, że pod maskę powędruje m.in. 3.5-litrowy, benzynowy silnik V6 o maksymalnej mocy 415 KM. W połączeniu ze standardowym napędem na tylne koła rozpędzi on flagową limuzynę Lexusa do pierwszej setki w 4,5 s.

Czy twoim zdaniem nowy Lexus LS ma szanse w rywalizacji z Mercedesem klasy S, BMW serii 7 i Audi A8?
Więcej o:
Komentarze (60)
Salon Detroit 2017 | Lexus LS | Nowy okręt flagowy po ponad 10 latach
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kalfas2

    0

    w nastepnej generacji ten wielki przerośniety groteskowy ordynarny grill dojdzie do polowy przedniej szyby.Coś strasznego, brak umiaru.

  • Gość: stan

    0

    Wygląd to kwestia gustu. Każde auto w tej klasie wygląda lepiej od merca klasy s. S klasa zawsze wyglądała jak dla wzbogaconego rzeźnika z Pcimia.Jedno jest pewne:LS musi!!! mieć V8 pod maską. Inaczej żegnaj segmencie F

  • Gość: aa

    Oceniono 2 razy 2

    W końcu niemiecka konkurencja ma czego się bać. Samochód oryginalny i wyróżniający się z morza bezplciowych niemieckich pokrak. Z pewnością też mniej awaryjny.

  • Gość: Gosc

    Oceniono 5 razy 5

    Poprostu rewelacja auto inne od trojcy .ci co krytykoja to chyba nosza ciuchy z lat 80 moze lubią .ja lubię odważne ostre rysy ale to kwestja gustu. Co do grilla to jak będziesz go widział w lusterku to odruchowo prawy kierunek .pozdrawiam

  • Gość: jaro

    Oceniono 2 razy -2

    GLONOJAD?

  • Gość: Tomek

    0

    na europę będzie inny zderzak bo rejstracja się nie zmieści

  • jan.w2

    Oceniono 2 razy -2

    Bok, tył ładne, wnętrze udziwnione, ale za to przód dyskwalifikuje.

  • e_gregor2

    Oceniono 2 razy -2

    Czy oni w tej Toyocie na prawdę wierzą, że te przodu w Lexusach są ładne? Na to nie da sie patrzeć, a szkoda, bo to fajne, porzadne i ogólnie (poza przodem) ładne auta.

  • Gość: mlody

    Oceniono 5 razy 1

    Lexus to nie niemieckie das szajs vv. Bublowate audi i bmw
    Niemieckie stoją na warsztacie
    Japońskiemu Lexusowi nie dorownują do pięt.
    A wizualnie niemieckie to wymiociny .
    Obecnie najlepsza marka Lexus.
    Miałem kilka Niemców teraz mam Japońca wiem co pisze.
    Pozdrawiam tych co mają Lexusa i się cieszą z jazdy a nie z ciągłego picia kawy na serwisie i wydawania pieniędzy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX