Uber | Potężne straty w 2016 roku

Wokół Ubera jest coraz więcej kontrowersji, ale firma nadal cieszy się niesłabnącą popularnością. Okazuje się, że nie przekłada się to na przychody. Do końca roku straty Ubera mogą wynieść nawet 3 miliardy dolarów

Wycena Ubera może sięgać nawet 69 mld dolarów, ale końcówka tego roku nie będzie zbyt dobra dla aplikacji pośredniczącej w organizowaniu przejazdów. Bloomberg donosi, że przez pierwsze dziewięć miesięcy 2016 roku Uber wygenerował 3,76 mld dolarów przychodów netto, który do końca roku może przekroczyć nawet 5,5 mld dolarów. Jednak w tym samym czasie spółka straciła 2,2 mld dolarów, z czego 800 mln dolarów w samym trzecim kwartale.

W zeszłym roku Uber stracił jakieś 2 mld dolarów, ale w tym roku strata będzie jeszcze wyższa mimo wyjścia aplikacji z rynku chińskiego, gdzie konkurencja okazała się zbyt mocna. Liderem chińskiego rynku w tym segmencie jest aplikacja Didi Chuxing, która obsługuje 300 mln pasażerów. Po nieudanym wejściu na rynek Uber sprzedał swój oddział właścicielowi wspomnianej firmy.

Wysokie straty Ubera wynikają z agresywnej ekspansji na całym świecie oraz m.in. dotacjami dla kierowców. Jednak zasięg i perspektywy tej spółki sprawiają, że Uber jest lepiej wyceniany od producentów samochodów takich jak GM, ford czy Tesla.

W październiku szef Ubera pochwalił się, że liczba użytkowników korzystających z usługi na całym świecie przekroczyła 40 mln osób, z czego 16 mln pochodzi z samych Stanów Zjednoczonych. Pasażerowie wydają średnio 50 dolarów miesięcznie za korzystanie z aplikacji.

Czy korzystasz z usług Ubera?
Więcej o:
Komentarze (6)
Mieli zrewolucjonizować rynek, a ponoszą gigantyczne straty
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 8 razy 2

    Kierowcy Ubera jeżdżą poniżej granicy opłacalności (taksówkarze trąbili o tym od dawna, choć z oczywistych powodów prawie nikt ich nie słuchał), a Uber zabiera praktycznie cały zysk, mając stosunkowo niewielkie koszty operacyjne. Mimo tego ciągnie kasę od akcjonariuszy, rzekomo na rozwój. Jakże znany model biznesowy - do przodu na tym całym biznesie są w zasadzie tylko pomysłodawcy całego przedsięwzięcia.

    PS. Drogi redaktorze, przychód i dochód to nie to samo!

  • Gość: ASD

    Oceniono 11 razy 1

    Cała dyskusja o Uberze zawsze kończy się kilkoma argumentami: związki zawodowe, brak licencji, kasy fiskalnej, taxometru, ble ble ble. Taksówkarze atakują ubera że nie ma licencji, Uber sie broni że płaci podatki. Zadziwiające że NIGDY nikt nie pyta co jest lepsze dla konsumenta.
    Teraz uwaga - głos konsumenta: mamy w d*pie czy Uber lub Taxi ma licencję, kase fiskalną, fajne kolorowe reklamy czy taksometr. My chcemy szybko, sprawnie i tanio dojechac a jak już oni to sobie policzą to nas nie obchodzi. Konkurencja na rynku jest zdrowa bo powoduje rywalizację w walce o klienta cenami i jakością usług. Szkoda tlyko że te argumenty są zawsze pomiujane w głupich przepychankach.

  • Gość: enzo

    Oceniono 1 raz -1

    Kod na darmowy przejazd do 25 zł dla nowych użytkowników UBER (obowiązuje w całej Polsce):
    UBERSLASKI

  • Gość: BVC

    Oceniono 9 razy -1

    Kiedyś, za komuny, był Sam Społem - jedyny na rynku spożywczak. Nie pamiętam protestów jak otwierały się kolejne spożywczaki po końcu PRLu.
    Dziś mamy Taxi - jedyny na rynku "licencjonowany" przewoźnik...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX