Mazda 3 | Ceny w Polsce | Piękny kompakt po poprawkach

Mazda 3 wjeżdża w nowy rok modelowy z paroma nowościami. Właśnie poznaliśmy pełny cennik pięknego kompaktu

Nowa Mazda 3 została wyceniona przez polskiego importera na 68 900 złotych. W tej cenie dostaniemy hatchbacka z bazowym silnikiem 1.5 Skyactiv-G o mocy 100 KM, z manualną skrzynią biegów. Wersja wyposażenia to bazowe SkyGO.

Tak prezentuje się pełny polski cennik kompaktu:

Polski cennik Mazdy 3Polski cennik Mazdy 3 Polski cennik Mazdy 3

Mazda 3 2017 | Najważniejsze zmiany

Mazda postanowiła tylko lekko odświeżyć wygląd modelu. Spostrzegawczy zauważą nowy grill, nowe światła oraz lekko przeprojektowane zderzaki z przodu i z tyłu. We wnętrzu Mazda postawiła na poprawienie ergonomii (nowa kierownica) i również delikatne odświeżenie (listwy dekoracyjne). Na pokładzie - w wyższych wersjach wyposażenia - pojawi się wyświetlacz Head-up.

Nie zabrakło też zaktualizowanych systemów bezpieczeństwa czynnego. To przede wszystkim Advanced SCBS. System wykorzystuje kamerę do monitorowania otoczenia pojazdu, wykrywa samochody, pieszych oraz inne przeszkody i ostrzega kierowcę. W razie potrzeby, system może uruchomić procedurę awaryjnego hamowania.

Ważną nowością jest też system G-Vectoring Control (GVC), który jest pierwszym systemem pakietu Skyactiv-Vehicle Dynamics. Nowy zestaw technologii ma kompleksowo kontrolować pracę silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia, aby dostosowywać auto do warunków na drodze. Zadaniem samego GVC jest kontrolowanie wartości momentu obrotowego i optymalizowanie dociążenia poszczególnych kół. Wpływa to na precyzję prowadzenia i komfort jazdy.

Mazda 3 FLMazda 3 FL fot. Mazda

Co na to konkurencja?

Polski cennik nowej Mazdy 3 otwiera 68 900 złotych. Sprawdźmy jak Japończycy wypadają na tle najgroźniejszych konkurentów w segmencie. Podane przez nas ceny nie uwzględniają żadnych promocji ani rabatów.

Volkswagen Golf - od 63 090 zł (1.2 benzyna 85 KM); z mocniejszym silnikiem 1.2 110 KM kosztuje minimum 67 890 zł

Renault Megane - od 59 900 zł (1.6 benzyna 114 KM)

Opel Astra - od 59 900zł (1.4 benzyna 100 KM)

Hyundai i30 - od 58 900 zł (1.4 benzyna 100 KM)

Toyota Auris - od 61 900 zł (1.3 benzyna 99 KM)

Honda Civic - od 62 400 zł (1.4 benzyna 100 KM)

Więcej o:
Komentarze (63)
Mazda wycenia swój nowy model. Kosztuje...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: właścicel m3

    Oceniono 29 razy 19

    polecam porównać wyposażenie i ceny zdecydowanie się zmienią na korzyść Mazdy :-) tylko astra będzie z niższą ceną z podobnym wyposażeniem.. poza tym niekwestionowana zaleta 2 litrowy silnik bez turbin...

  • czytelnik60

    Oceniono 14 razy 10

    Wszyscy pie...cie głodne kawałki...wieśniaki jeżdżące starymi audicami albo beemami...nie stać was nawet na nową fabię...jechał który benzynową mazdą 6 z 192 km i co nie pasi...

  • Gość: szej

    Oceniono 16 razy 10

    Haha, 103 tysiące za diesla 1,5 co ma 100 koni.
    Uwaga, cały czas mówimy o kompakcie.

  • Gość: Janek

    Oceniono 12 razy 6

    Czy drogi? Kwestia odniesienia. Należy pamiętać, iż Mazda w standardzie posiada już wiele elementów wyposażenia, które u (zwłaszcza niemieckiej czy czeskiej
    ) konkurencji dostępne jest za dopłatą.
    Wychodzi na to, że za ok. 80 tys (78900+ dopłata za lakier) można mieć przyzwoicie wyposażoną 120KM wersję skyenergy.
    Osobiście nie jestem fanem japońskiej motoryzacji i mógłbym zarzucić wiele Maździe ale akurat cena skalkulowana jest na rozsądnym poziomie.

  • goostuff

    Oceniono 10 razy 4

    Akurat ceny bogatych wersji są całkiem konkurencyjne, bo mają niemal kompletne wyposażenie. Niestety te wspaniałe silniki bez turbiny są mało dynamiczne i głośne (choć to drugie może wynikać z kiepskiego wygłuszenia kabiny). A fotele, jak to u mazdy, zdecydowanie gorsze niż w europejskich kompaktach.

  • Gość: Gutek

    Oceniono 21 razy 3

    Cena teoretycznie wyższa, ale trzeba pamiętać że Mazda sprzeda się za wyższą cenę, bo ma niższą utratę wartości, prezentuje najwyższy poziom technologiczny, prestiż i jakość. To nie jest samochód budżetowy, jak VW czy Toyota.

  • dodekanezowiec

    Oceniono 2 razy 2

    1. Wygląd faktycznie atrakcyjny, mnie się podoba zwłaszcza z tym czerwonym kolorem.
    2. Cena - zaczyna się wysoko ale właśnie wersja za ok. 80 tys.w benzynie porównywalna z ceed XL czy i30 premium. Tamte tez kolo 80. Owszem - diesel w mazdzie za 100 tys.to przegięcie.
    3. Nie rozumiem krytyki silnika ze mulowaty. 2,0 120 ma przyspieszenie 9 sek.do 100, 205 nm choc dopiero przy 4 tys.obrotów ale jest to zwawy silnik a raporty spalania jak nierzadko auta z 1,0 120.
    4. Minusem kwestia praktyczności. Auto jest tak długie jak i30 kombi czy ceed kombi a bagażnik mały.
    5. Niestety mazda olewa wyprzedaże, tez minus.

  • remo29

    Oceniono 8 razy 2

    100-konny diesel za 100 tys. PLN? Niezły przelicznik...

  • Gość: izdebski86

    Oceniono 1 raz 1

    Widzę, że sporo narzekań jest, ja prywatnie nie posiadam tej Mazdy ale często nią jeżdzę. Bardzo fajny kompakt, któremu nie brakuje wcale mocy, wiem że każdy kocha duże cyferki aby móc się pochwalić przed "kolegami" ale za dużymi cyferkami zwykle idą żadne umiejętności. Trzeba potrafić dobrać dobry samochód pod swoje umiejętności. Ja tą 3 nie jednego zaskoczyłem na światłach. Przy okazji polecam każdemu niedowiarkowi wybrać się na jazdę testową.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX