Volkswagen Atlas | Ruszyła produkcja

Atlas to duży, mierzący ponad 5 metrów długości SUV Volkswagena. Auto już niedługo trafi do sprzedaży - produkcja w Chattanooga ruszyła pełną parą

Volkswagen Atlas jest produkowany w amerykańskich zakładach Volkswagena w Chattanooga, w stanie Tennessee. Przygotowanie fabryki do produkcji dużego SUV-a pochłonęło 900 milionów dolarów, a liczba pracowników wzrosła do 2800. W Tennessee powstaje również Passat. Atlas do klientów ma trafić w pierwszej połowie przyszłego roku.

Nowy SUV powstał przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Do Europy również trafi, ale na wschód - na pewno będą go mogli kupić Rosjanie.

Nie oznacza to jednak, że Atlas nie jest ważnym modelem z naszej perspektywy. Pojawienie się Atlasa w ofercie Volkswagena oznacza jej przemodelowanie. Flagowym SUV-em marki w dalszym ciągu pozostanie Touareg - nowa generacja bardzo poważnie urośnie. Lukę pomiędzy kompaktowym Tiguanem, a znacznie większym Touaregiem prawdopodobnie wypełni przedłużona wersja tego pierwszego. Będzie to model blisko spokrewniony ze Skodą Kodiaq.

Rusza produkcja Volkswagena AtlasaRusza produkcja Volkswagena Atlasa fot. Volkswagen

Volkswagen Atlas | Najważniejsze informacje

To tzw. "midsize SUV", co można przetłumaczyć jako SUV średnich rozmiarów. Jednak Atlas jest średni tylko jak na warunki amerykańskie. W Europie uznalibyśmy go za co najmniej dużego. Mierzy bowiem 5 037 mm długości, 1 979 mm szerokości i 1 767 mm wysokości. To największy model w ofercie amerykańskiego Volkswagena. Auto będzie pozycjonowane jako propozycja dla rodzin, prowadzących aktywny tryb życia. Oferuje trzy rzędy siedzeń i 7 wygodnych miejsc.

Atlas powstaje na platformie MQB. Na początek dostępne będą dwie jednostki napędowe: dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 238 KM oraz 3,6-litrowa V-szóstka o mocy 280 KM. Obydwa silniki są parowane z ośmiostopniowym automatem. Standardowo VW Atlas to samochodów przednionapędowy, dla wersji V6 jako opcję przewidziano napęd 4Motion.

Na rynku rosyjskim Atlas dostanie dwulitrowego diesla TDI o nieznanych jeszcze parametrach.

Czy chciałbyś zobaczyć w polskich salonach Volkswagena Atlasa?
Więcej o:
Komentarze (21)
Zupełnie nowy SUV Volkswagen gotowy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: przegość

    Oceniono 15 razy 9

    "Na rynku rosyjskim Atlas dostanie dwulitrowego diesla TDI o nieznanych jeszcze parametrach."
    Nieznanych bo programiści jeszcze modzą w oprogramowaniu...

  • Gość: 123

    Oceniono 10 razy 8

    o, skoda kodiag, kto by pomyślał....

  • grzegorzsrx

    Oceniono 4 razy 4

    a te jednostki co to sa zparowane na co chodza ? , mazut , oranzade , czy moze na benzyne ?? , z artykulu dobrego dziennikarza nie jestem w stanie wyczytac.

  • Gość: 3er fan

    Oceniono 18 razy 4

    Żadne wolswageny, tylko bunia się liczy!!! Ja to kiedyś spszedam moją bunię e36 i kupie sobie x5 albo x6 z rajhu, pszerobie na gaz żeby bęzyny nie kupywać!! Bunia to dopiero osiągi i prestiż, nie to co wolswageny!! Będzie mie stać na x5 i x6 bo tera nie musze benzyny kupywać i oszczendzam bo mam gaz!!! Jak jeżdże buniom to wszyscy odrazu wiedzom że jestem bogaty!!! Jak stawiam bunie w Niedziele pod Kościołem pszed Mszom Świentom to asz mnie się niechce fchodzić do Kościoła tylko bym na bunie patrzał!!!

  • Anna Poradzińska

    Oceniono 5 razy 3

    36 slajdów i żadnego, na którym można zobaczyć bagażnik przy rozłożonym trzecim rzędzie siedzeń.

  • Gość: szej

    Oceniono 7 razy 3

    Ma wdzięk betonowego bunkra i jest przeznaczony dla kierowców o topornym poczuciu estetyki. Nowy król Moskwy.

  • Gość: hvn

    0

    Brzydkie i wyjątkowo nudne.

  • Gość: Gość

    Oceniono 2 razy 0

    A na rynek związku socjalistycznych republik europejskich będzie pewnie spełniająca normy emisji spalin wersja 1,2 TSI , a w topowych wersjach 1,4TSI i 1,6 TDI :P

  • Gość: Samerglow

    0

    Masywnakobyła, nie ma co.. :) Ale pchanie w niego napędu na przód to nieporozumienie.
    3.6 V6 + 4 Motion musi być w tym przypadku.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX