MINI Countryman | Ceny w Polsce | Droższy niż poprzednik

Nowe MINI Countryman to teraz praktyczne, rodzinne auto, które pomieści znacznie więcej bagażu niż poprzednik. Właśnie poznaliśmy polskie ceny stylowego crossovera

Polski cennik nowego MINI Countryman otwiera 111 800 zł. Za te pieniądze dostaniemy crossovera wyposażonego w benzynowy, 3-cylindrowy silnik MINI TwinPower Turbo 1.5 o mocy 136 KM sparowany z 6-biegową ręczną skrzynią biegów. W bazowej wersji Countryman to oczywiście przednionapędówka. Do napędu 4x4 (ALL4) trzeba dopłacić 8 100 zł. Automatyczna skrzynia biegów? 7 940 zł. Nowa generacja jest więc wyraźnie droższa od poprzedniczki, bo ta kosztowała wyjściowo niecałe 90 tysięcy. Trzeba jednak zaznaczyć, że bazowy silnik 1.6 miał tylko 98 KM.

W standardowym wariancie klient otrzyma m.in. elektryczne wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości. Dodatkowe wyposażenie może obejmować m.in. wyświetlacz head-up, systemy asystowania kierowcy czy dotykowy ekran pozwalający na obsługę systemu nawigacyjnego.

Mocniejszy silnik benzynowy (2.0 192 KM) w wersji Cooper S został wyceniony na 128 400 zł. Tutaj za ALL4 i automat zapłacimy odpowiednio 7 900 zł i 8 601 zł.

Najtańszy diesel to wydatek 124 000 zł (Countryman D, 2.0 150 KM). Za mocniejszego Countrymana Cooper SD (2.0 190 KM) trzeba zapłacić 144 800 zł.

Nowe MINI Countryman trafi do pierwszych kierowców już w lutym 2017 r..

MINI Countryman Cooper SMINI Countryman Cooper S Fot. MINI

Nowe MINI Countryman | Najważniejsze zmiany

Nowe MINI wyraźnie urosło - Countryman jest o 20 cm dłuższy i o 3 cm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o 7,5 cm. Bagażnik pomieści teraz 450 l, ale jego pojemność można regulować, nie składając foteli - tylna kanapa przesuwa się w zakresie 13 cm. Po złożeniu oparć przestrzeń wzrasta do 1390 l. Dostęp do kufra jest ułatwiony dzięki elektrycznie unoszonej klapie - to jedna z nowości w tym modelu. Jest ich więcej.

Nowe MINI Countryman wyposażono w reflektory diodowe i nowy wyświetlacz centralny, który teraz może mieć przekątną nawet 8,8 cala. Jedną z nowych opcji, która może być na nim wyświetlana, jest Country Timer, czyli graficznie przedstawiony poziom trudności trasy w terenie, którą pokonał kierowca. Najważniejszą zmianą we wnętrzu jest jednak dodatkowa przestrzeń i kilka schowków, które zwiększają jego praktyczność - MINI nie chce być już tylko stylowe.

MINI Countryman Cooper SMINI Countryman Cooper S Fot. MINI

Co na to konkurencja?

MINI Countryman - mały i drogi crossover premium - to jak na razie rynkowa nisza. W ofercie konkurentów znajdziemy tylko jedno podobne auto. To mierzące ok. 4,2 metra długości Audi Q2. Crossover z Ingolstadt został wyceniony na 104 100 zł (1.4 TFSI o mocy 150 KM, 6-biegowy manual). Audi Q2 z napędem 4x4 (quattro) dostępne jest tylko z topową jednostką napędową (2.0 TDI 190 KM) i kosztuje minimum 141 200 zł. Siedmiobiegowy automat S-tronic to standard w tej wersji.

Więcej o:
Komentarze (16)
Nowy crossover wyceniony. Kosztuje aż...
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Gosc

    Oceniono 9 razy 7

    Co raz większy festyn.

  • antoniferdynand

    Oceniono 6 razy 4

    Był czas, że Mini - nawet to nowej generacji miało ciekawy styl. Teraz to mocny obciach...

  • raku

    Oceniono 5 razy 3

    Dlaczego to ma dwie kierownice???

  • Gość: mc

    Oceniono 5 razy 3

    Buahaha

  • hiszpan25

    Oceniono 2 razy 2

    kiedys bylo mini - mini bo bylo malutkie. potem powstalo nowe mini- juz nie tak malutkie. teraz mini to nazwa wszystkiego co ma 4 kola i wygladem nieco nawiazuje do mini. nieco bo naprawde niewiele nawet z tego pozostalo. co nastepne? ciaknik siodlowy mini? koparko spychacz mini? transporter opancerzony mini? czy tankowiec mini?

  • Gość: mm

    Oceniono 4 razy 2

    Ja wiem czy to duzo. Taki moj szef sobie moze wziąc na raty za same 500+
    Ma trojke dzieci, milionowe przychody i 1000 od kaczora na dzieci.

  • Gość: SEPP

    Oceniono 3 razy 1

    Czy Niemcy muszą się już bać?

    A nie, to nie to...

  • grzegorzsrx

    Oceniono 3 razy 1

    3 cylindry - bi turbo , za rok 2 zylindry quadro/okto turbo na cylinder .

  • remo29

    Oceniono 3 razy 1

    Nie pora na zmianę nazwy na Maxi?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX