Saab | To jeszcze nie koniec?

Czyżby szykował się wielki powrót szwedzkiego producenta samochodów? W ciągu ostatnich kilku lat kilkukrotnie dochodziło do zwrotów akcji. Tym razem szwedzkie media serwują kolejne rewelacje

W 2010 roku General Motors będący ówczesnym właścicielem marki postanowił ją sprzedać. Pierwszym inwestorem był holenderski Spyker, który niedługo potem ogłosił bankructwo. Kolejną firmą, która przejęła markę Saab, było chińskie konsorcjum NEVS (National Electric Vehicles Sweden).

Wokół całej transakcji było sporo zamieszania. Finalnie udało się przejąć tylko prawa do nazwy, ale Chińczycy nie mogli wykorzystywać charakterystycznego logo z wizerunkiem gryfa. Od jakiegoś czasu NEVS zapowiada premierę nowego auta elektrycznego na bazie zmodyfikowanej konstrukcji modelu 9-3.

Saab 9-3Saab 9-3 Saab 9-3

Kilka dni temu pojawił się kolejny zwrot akcji. Jeden ze szwedzkich dzienników poinformował, że Saab Group (koncern działający m.in. w branży militarnej i lotniczej) zamierza wejść w rynek motoryzacyjny.

Jednak nie należy spodziewać się, że firma od razu zajmie się produkcją samochodów. Chodzi raczej o dostarczanie rozwiązań technologicznych dla motoryzacji. Szczególnie w kontekście autonomicznej jazdy. Firma opracowała radar Gripen E, który potrafi działać dużo sprawniej niż rozwiązania wykorzystywane aktualnie przez innych producentów.

Więcej o:
Komentarze (14)
Saab | To jeszcze nie koniec?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: SEPP

    Oceniono 28 razy 22

    To kiedy Niemcy mają się zacząć znowu bać?

  • Gość: Paweł

    Oceniono 8 razy 8

    Przystępowałem do czytania notki z uśmiechem kpiny na ustach, myśląc ile jeszcze sępów będzie sobie wycierało gębę tą zacną marką, ale kiedy okazało się że chodzi o SAAB GROUP, uśmieszek zniknął. Może marka wróci? Militarny SAAB to naprawdę poważna firma.

  • Gość: sabbista

    Oceniono 4 razy 2

    Zaczynałem od 9000 CSE-poprostu super, potem trzy 9-5 z których jedna miała ponad 450 tyś
    bez wiekszych napraw nie licząc exploatacyjnych. Obecnie dalej jeżdżę 9-5 z 2006 i nie narzekam. Nadmienię, że wszystkie 2.0 benzyna w automacie. JAK SIĘ DBA TO SIĘ JEŹDZI PANOWIE .Oby jak najszybciej wrócili do produkcji.To są auta dla miłośników marki.

  • tohk

    0

    Złoty Pociąg

  • foreks

    Oceniono 38 razy -30

    Mam nadzieje, ze to g zginie raz na zawsze. Nie ma na swiecie tak awaryjnych aut, Laguna przy tym to szczyt niezawodnosci. Silniki zacierajace sie przez wadliwa odme, pekajace kasety zaplonowe, awaryjne przepustnice, awaryjny Climatronic, slaby intercooler, wadliwie zamontowana chlodnica klimy, zle zaplanowana miska olejowa i ciegle wycieki oleju - z gory rowniez przez dekiel, pekaje uszczelki pod glowica, slabe tloki, slabe waly korbowe, awaryjne automaty 4 i 5b, korozja nadloki, progow, drzwi, podlogi, gnijace wydechy, etc etc. Moglbym tak w nieskonczonosc, bo mialem 2 sztuki. Jedyna trwala rzecz w tych autach to tapicerka skorzana.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX