Seat | Najmocniejszy Leon w historii

Plotki się potwierdziły! Odświeżony Seat Leon Cupra jest mocniejszy, a do tego wersja ST (kombi) będzie dostępna z napędem na cztery koła i dwusprzęgłową skrzynią DSG

Odświeżony Seat Leon Cupra za chwilę pojawi się w salonach. Nadwozie nowej wersji otrzymało kilka kosmetycznych zmian. Rewolucji nie było też w kabinie, gdzie pojawiło się nowe urządzenie multimedialne o rozmiarze ośmiu cali obsługujące indukcyjne ładowanie smartfony.

W nowej Cuprze pojawiło się kilka nowych systemów poprawiających bezpieczeństwo, takich jak Lane Assist (asystent utrzymania pasa ruchu), Traffic Jam Assist (asystent jazdy w korku), Pedestrian Protection (ochrona pieszych) oraz Adaptive Cruise Control (adaptacyjny tempomat).

Na liście wyposażenia znajdziemy także elektryczny hamulec ręczny oraz bezprzewodowy kluczyk. W odświeżonym modelu debiutuje system DCC oferujący zmienną pracę układu zawieszenia, progresywny układ kierowniczy oraz dyferencjał z elektroniczną blokadą.

Seat Leon CupraSeat Leon Cupra Fot. Seat

Najbardziej cieszy wzrost mocy pod maską, gdzie pracuje silnik 2.0 TSI. Inżynierowie wycisnęli z niego w sumie 300 KM maksymalnej mocy oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1800-5500 obr./min. Wersja przed liftingiem dysponowała mocą mniejszą o 10 KM oraz maksymalnym momentem słabszym o 30 Nm.

Kolejną nowością jest możliwość zamówienia napędu na cztery koła 4Drive i dwusprzęgłowej skrzyni biegów DSG dla wersji kombi, która nazywa się ST. Pierwsze egzemplarze nowej Cupry trafią do klientów już na początku lutego przyszłego roku.

Więcej o:
Komentarze (18)
Seat | Najmocniejszy Leon w historii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 35 razy 11

    Wszystko fajnie, ale:
    - TSI pije olej
    - DSG mówi właścicielowi "a takiego chu..a pojedziesz" już po 100 tys km

  • Gość: mck

    Oceniono 3 razy 3

    W artykule są błędy - adaptacyjne zawieszenie DCC i progresywny układ kierowniczy nie debiutują, bo już były w standardzie Leonach Cupra 280 i Cupra290, a także w opcji w Cuprze 265 i Leonie FR.

  • Gość: Sebastian

    Oceniono 2 razy 0

    Jeżdżę już trzeci rok Leonem, niesławnym, ponoć bardzo psującym się 1.4 TSI. Najechałem 80k, zawiózł nas na niejedną wycieczkę w Polsce i za granicą, do tej pory nie było ani jednej awarii ani dolewki oleju. Słyszałem o Octaviach z CHPA 1.4 TSI z przejechanym powyżej 500k bez awarii

  • Gość: Koleś

    Oceniono 2 razy 0

    Czyli Golf R Kombi zniknie z oferty aby nie było wewnętrznej konkurencji. Z tego samego powodu nie dostaniemy 4x4 w Cuprze Hatchback....

  • Gość: iceman

    Oceniono 5 razy -1

    Adaptacyjne zawieszenie, układ kierowniczy i elektroniczna szpera jest już nawet w wersji 265 konnej. Co do znawców silników TSI to rzeczywiście "piły" olej wcześniejsze egzemplarze z lat 2008-2010. Po poprawkach od 2014 roku praktycznie ten problem zniknął. Mój Leon 280 ma 15 tys km i grama oleju nie musiałem dolewać.

  • Gość: MarcinOwe

    Oceniono 3 razy -3

    szkoda tylko ze jest brzydki,
    a tak poza tym 2.0TSI+DSG+AWD z VAGa robi dobrze

  • leszekzgd

    Oceniono 18 razy -10

    To w dalszym ciągu szmelcwagon.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX