Volvo | Polestar podkręca terenowe kombi

Polestar mocno się rozkręca. Po modelach XC90, S90 oraz V90 przyszedł czas na kolejny samochód przerobiony przez szwedzkie studio. Uterenowione Volvo V90 Cross Country zaoferuje swoim użytkownikom jeszcze lepsze osiągi

Od jakiegoś czasu firma Polestar znajduje się w całości w rękach szwedzkiej marki. Dlatego ta kooperacja jest coraz bardziej dynamiczna, z korzyścią dla klientów. Model V90 Cross Country jest obecnie dostępny z jedną z trzech wersji silnikowych: D4, D5 oraz T6. Wszystkie silniki otrzymają zastrzyk mocy od Polestar.

Najsłabsza jednostka w gamie (D4) oferuje w standardowym wydaniu 190 KM i 295 Nm. Po kuracji wzmacniającej od Polestar maksymalna moc to 200 KM, a maksymalny moment wynosi 325 Nm. Z kolei seryjne parametry silnika D5 (235 KM, 354 Nm) wzrosły do 240 KM i 369 Nm. Największą różnicę widać w wersji benzynowej T6, która w standardzie dysponuje mocą 320 KM i 295 Nm, a po kuracji dostarcza 334 KM i 325 Nm.

Volvo V90 Cross CountryVolvo V90 Cross Country Fot. Volvo

Firma Polestar poprawiła moc, ale przy okazji dostroiła pracę skrzynię biegów pod szybsza pracę. Poprawiono tez reakcję gazu oraz kilka innych parametrów, które mają uczynić jazdę Volvo bardziej dynamiczną. Niestety aktualna oferta silników w Volvo V90 Cross Country nie ulegnie drastycznej zmianie. Możemy liczyć tylko na to, że pojawi się wersja wspomagana silnikiem elektrycznym. Szwedzki producent zadecydował jakiś czas temu, że pod maska jego modeli pojawią się co najwyżej silniki czterocylindrowe.

W tej chwili najmocniejszym modelem sprzedawanym przez Volvo jest XC90 Twin Engine by Polestar. Czterocylindrowy silnik wspomagany przez turbosprężarkę i kompresor współpracuje z jednostką elektryczną oferując w sumie 421 KM oraz 680 Nm.

Więcej o:
Komentarze (30)
Volvo | Polestar podkręca terenowe kombi
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: rasialdo

    Oceniono 20 razy 14

    Skok mocy wprost porażający...

  • Gość: Franuś

    Oceniono 10 razy 8

    L I T O Ś C I

  • Gość: Patryk

    Oceniono 5 razy 5

    Takie momenty w dieslu to chyba bez turbo...
    D4 w wersji 190 KM ma 400Nm "Panie Redaktorze".
    Jak bardzo trzeba się nie znać na motoryzacji, żeby nie zwrócić uwagi na taki błąd?!

  • foreks

    Oceniono 4 razy 4

    Co to za debilizmy? 200KM w dieslu i 300Nm hahahah. 300KM w benzynie i 295NM????? JEzu, co za debil to pisal...

  • Gość: Koleś

    Oceniono 4 razy 4

    Przez ten downsizing tunerzy mogą się pakować.....

  • hiszpan25

    Oceniono 3 razy 3

    "Takiego Volvo jeszcze nie było. Mocne kombi udające SUV-a" - jak to nie bylo a XC70? nie bylo kombi czy nie udawalo SUV? a moze nie bylo wystarczajaco mocne bo mialo tylko 154kW?

  • trafart1

    Oceniono 6 razy 2

    Co wy za bzdury piszecie. Coś z tym momentem się nie zgadza. Wkurza mnie taka fuszerka.

  • Gość: Spaniol

    Oceniono 1 raz 1

    Z tego co wiem to D4 przynajmniej w moim przypadku (2.4 181 KM) polestar kręci na 215 KM. A moment mam normalnie 400 Nm. Chyba że te nowe downsizingowe motory mają inaczej albo pisał to koleś z działu pogody ;)

  • tohk

    Oceniono 7 razy 1

    D4 seryjnie ma chyba 400NM.. :) Gimnazjum w akcji :)
    Swoją drogą Volvo powinno zażądać zwrotu kasy za taką "reklamę" :)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX