Kia Optima Plug in HYBRID | Ceny w Polsce | Tańsza od Passata

Kia wprowadza na rynek hybrydową odmianę nowej Optimy. Cennik prezentuje się korzystniej niż u jedynego konkurenta

Hybrydowa Kia Optima to połączenie 2-litrowego sinika GDI o mocy 156 KM z silnikiem elektrycznym, którego baterie mogą być ładowane z gniazdka. Łączna moc całego układu wynosi 205 KM. Kia zapewnia, że Optima w trybie elektrycznym przejedzie 54 km. W cyklu mieszanym średnie zużycie paliwa deklarowane przez Koreańczyków wynosi 1,6 l/100 km. 

Jedynym dostępnym na polskim rynku bezpośrednim konkurentem dla hybrydowej Optimy jest Passat GTE - to również hybryda typu plug-in, ale o nieco większej mocy (218 KM). Sercem całego układu w przypadku Volkswagena jest 1.4-litrowe TSI. Za dodatkową moc trzeba jednak trochę zapłacić.

Hybrydowa Kia Optima kosztuje 164 900 zł. Standardem wyposażenia są wszystkie opcje wersji XL, czyli m.in. LED-owe światła z przodu i z tyłu, tempomat, nawigacja, elektrycznie sterowany fotel kierowcy, tapicerka skórzano-materiałowa, system bezkluczykowy i 17-calowe felgi aluminiowe. Podobnie wyposażony Passat GTE kosztuje 176 090 zł.

W polskich salonach można już składać zamówienia na ekologiczną Kię. Wersja kombi dołączy do oferty w trzecim kwartale tego roku.

Więcej o:
Komentarze (27)
Kia podała ceny nowej hybrydy. Znacznie tańsza od VW
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • dublet

    Oceniono 17 razy 13

    Różnica w cenie pomiędzy tą wersją a zwykłą Optimą o podobnej mocy NIGDY się nie zwróci!!!

  • pansloik

    Oceniono 7 razy 3

    Ja jeżdżę Kią Ceed, od 6 lat, mam zamiar przesiąść się na Carensa, bardzo dobre, bezawaryjne samochody, świetne dynamiczne silniki crdi, dobre wyposażenie i komfort jazdy

  • Gość: a jaki mamy teraz kwartał?

    Oceniono 3 razy 3

    a może już jest 2017 i święta przespałem?

  • antoniferdynand

    Oceniono 9 razy 3

    Cena oraz normalny silnik przemawia w konfrontacji za Optimą bo jest to chyba całkowicie inna filozofia pojazdu. Do pracy / sklepu / w miasto i z powrotem można nie włączać silnika natomiast bez trudu da się pojechać tym na wakacje bo motor spalinowy ma normalną pojemność.
    W Passacie jest całkowicie inaczej - w miasto może będzie podobnie ale z rodziną i bagażem nigdzie dalej nie pojedziemy, chyba że założymy że do wyładowania energii z akumulatorów "dopalimy" moc silnikiem elektrycznym. Teoretycznie w trasie dla utrzymania stabilnej prędkości nie potrzeba dużej mocy, ale też w skutek braku częstego hamowania akumulatory nie uzupełniają energii.

  • graveir

    Oceniono 9 razy 3

    Troszkę się mijacie z prawdą, panie redaktorze. Oprócz Passata GTE jest też dostępne na rynku BMW 330e, które gniecie obydwa te auta osiągami i prowadzeniem, choć za cenę znacznie gorszego zasięgu (40km wg specyfikacji, 30-32 wg testów) i kosztuje (w podstawowej wersji) praktycznie tyle samo, co VW.

  • Gość: gosc

    Oceniono 1 raz -1

    a ja chcę jeszcze ledowe swiatła z boku i dwa parasole w dzwiach ---bo inaczej nie kupuję złomka.

  • Gość: HANS

    Oceniono 8 razy -2

    Mialem 3 KOREANCE KIA CLARUS DAEWOO EWANDA I HYUNDAI SONATA TEN OSTATNI NIE BYL ZLY ALE TA KIA I DAEWOO TO PCHALEM DO WARKSZTATU 2X W TGODNIU

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX