Volkswagen Atlas | Diesel dla Europy Wschodniej

Volkswagen Atlas powstał przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Będzie jednak sprzedawany także w innych krajach. Również w Europie

Volkswagen Atlas to zupełnie nowy model marki, przygotowany z myślą o rynku amerykańskim. To tzw. "midsize SUV", co można przetłumaczyć jako SUV średnich rozmiarów. Jednak Atlas jest średni tylko jak na warunki amerykańskie. W Europie uznalibyśmy go za co najmniej dużego. Mierzy bowiem 5 037 mm długości, 1 979 mm szerokości i 1 767 mm wysokości. Oferuje trzy rzędy siedzeń i 7 wygodnych miejsc.

Atlas powstaje na platformie MQB. Będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee. Podczas pierwszej prezentacji w Los Angeles Volkswagen mówił tylko o sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Teraz dowiadujemy się, że Atlas w najbliższej przyszłości ruszy na podbój innych rynków. Również w Europie.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas fot. Volkswagen

Niestety, nie ma mowy o premierze w Polsce i Europie Zachodniej. W naszym regionie rolę naprawdę dużego SUV-a wciąż będzie pełnił Touareg - nowa generacja znacznie urośnie i ma być większa od Atlasa. Dowiedzieliśmy się jednak, że Atlas na pewno będzie sprzedawany niedaleko od nas, bo w Rosji.

Druga ciekawa informacja to nowe jednostki napędowe. W USA pod maską Atlasa może pracować jeden z dwóch silników benzynowych: 2.0 R4 238 KM oraz 3.6 V6 280 KM. W Europie Wschodniej do oferty dołączy również silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2 litrów. Dokładne parametry na razie pozostają tajemnicą.

Volkswagen Atlas - pod nazwą Teramont - trafi również do Chin. Wersja chińska będzie produkowana w Państwie Środka i sprzedawana tylko na tamtejszym rynku.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas fot. Volkswagen

Atlas to niejedyna nowość, jaką Volkswagen przygotował dla miłośników SUV-ów.

Niemcy już w przyszłym roku zaprezentują dwa nowe modele: crossovera na bazie Polo (T-Roc) oraz przedłużonego Tiguana (auto bardzo blisko spokrewnionego ze Skodą Kodiaq). Obydwa powinny trafić do sprzedaży również w Polsce - przy Tiguanie LWB stoi jeszcze mały znak zapytania, ale crossover segmentu B to obowiązkowa pozycja w europejskiej ofercie każdego producenta. Możemy się spodziewać, że podwyższone i napompowane Polo będzie bardzo mocno promowane nad Wisłą.

Czy Volkswagen powinien wprowadzić Atlasa do sprzedaży także w naszej części Europy?
Więcej o:
Komentarze (12)
Nowy duży SUV Volkswagena trafi także do Europy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Król Wsi

    Oceniono 3 razy -3

    Nikt dla mnie nie powie.... Passat TDI to bryczka kapitalna. Pole mozna orać ..taki mocny. Kolor "butel zielen" w sedanie to je to !!!!

  • Gość: szej

    Oceniono 2 razy 0

    Słaby, ja teraz ciągnę z Bighton Vectrę 3.2 V6 z 2002 na przekładkę kierownicy. Weznę wrzucę go jeszcze na LPG i jazda za darmo.

  • hr.barry.kent

    Oceniono 14 razy 2

    Nigdy więcej auta VAG.... Awaryjność nowego polo na poziomie fiata uno, tylko serwis jakby droższy. Jak ktoś ma nowe A6 z salonu i mu się nie psuję, to gratulację. Ale ja tego syfu na rynku wtórnym nie odkupię a salonową premium klasę średnią mnie nie stać.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 5 razy 3

    na ewrope wschodnia dieselek , taki co to nawet no oranzadzie janusza pod kosciol podwiezie.

  • Gość: as

    Oceniono 6 razy 6

    Przecież to napompowany kodiak.

  • Gość: Majster

    Oceniono 24 razy 20

    "...Volkswagen Atlas - pod nazwą Teramont..."

    Raczej tera remont ;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX