Volkswagen Atlas | Diesel dla Europy Wschodniej

Volkswagen Atlas powstał przede wszystkim z myślą o rynku amerykańskim. Będzie jednak sprzedawany także w innych krajach. Również w Europie

Volkswagen Atlas to zupełnie nowy model marki, przygotowany z myślą o rynku amerykańskim. To tzw. "midsize SUV", co można przetłumaczyć jako SUV średnich rozmiarów. Jednak Atlas jest średni tylko jak na warunki amerykańskie. W Europie uznalibyśmy go za co najmniej dużego. Mierzy bowiem 5 037 mm długości, 1 979 mm szerokości i 1 767 mm wysokości. Oferuje trzy rzędy siedzeń i 7 wygodnych miejsc.

Atlas powstaje na platformie MQB. Będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Chattanooga w stanie Tennessee. Podczas pierwszej prezentacji w Los Angeles Volkswagen mówił tylko o sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Teraz dowiadujemy się, że Atlas w najbliższej przyszłości ruszy na podbój innych rynków. Również w Europie.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas fot. Volkswagen

Niestety, nie ma mowy o premierze w Polsce i Europie Zachodniej. W naszym regionie rolę naprawdę dużego SUV-a wciąż będzie pełnił Touareg - nowa generacja znacznie urośnie i ma być większa od Atlasa. Dowiedzieliśmy się jednak, że Atlas na pewno będzie sprzedawany niedaleko od nas, bo w Rosji.

Druga ciekawa informacja to nowe jednostki napędowe. W USA pod maską Atlasa może pracować jeden z dwóch silników benzynowych: 2.0 R4 238 KM oraz 3.6 V6 280 KM. W Europie Wschodniej do oferty dołączy również silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2 litrów. Dokładne parametry na razie pozostają tajemnicą.

Volkswagen Atlas - pod nazwą Teramont - trafi również do Chin. Wersja chińska będzie produkowana w Państwie Środka i sprzedawana tylko na tamtejszym rynku.

Volkswagen AtlasVolkswagen Atlas fot. Volkswagen

Atlas to niejedyna nowość, jaką Volkswagen przygotował dla miłośników SUV-ów.

Niemcy już w przyszłym roku zaprezentują dwa nowe modele: crossovera na bazie Polo (T-Roc) oraz przedłużonego Tiguana (auto bardzo blisko spokrewnionego ze Skodą Kodiaq). Obydwa powinny trafić do sprzedaży również w Polsce - przy Tiguanie LWB stoi jeszcze mały znak zapytania, ale crossover segmentu B to obowiązkowa pozycja w europejskiej ofercie każdego producenta. Możemy się spodziewać, że podwyższone i napompowane Polo będzie bardzo mocno promowane nad Wisłą.

Czy Volkswagen powinien wprowadzić Atlasa do sprzedaży także w naszej części Europy?
Więcej o:
Copyright © Agora SA