Citroen C-Elysee | Garść nowości na nowy rok

Całkiem nieźle wyposażony i jeszcze lepiej wyceniony Fiat Tipo zrobił na rynku trochę zamieszania. Citroen nie mógł pozostać w tyle i przyszykował pakiet zmian dla budżetowego C-Elysee

Citroen zafundował C-Elysee facelifting, a nie nową generację. Nie ma więc mowy o rewolucyjnych zmianach. Ani w wyglądzie, ani od technicznej strony modelu. To po prostu pakiet ulepszeń i poprawek.

Zmiany w wyglądzie? Nowy grill, przemodelowane zderzaki, LED-owe światła do jazdy w dzień i lekko przeprojektowane reflektory. Z tyłu również zmieniono światła - zostały wykonane w technologii 3D. Facelifting dopełniają dwa nowe kolory lakieru (Lazuli Blue i Aluminium Grey) oraz nowe wzory felg. Naszym zdaniem odświeżenie wyszło budżetowemu kompaktowi na dobre - Citroen C-Elysee wygląda teraz nowocześniej i po prostu ładniej.

Citroen C-ElyseeCitroen C-Elysee fot. Citroen

We wnętrzu pojawi się 7-calowy ekran dotykowy. Citroen będzie oferował łączność ze smartfonami nie tylko przez Bluetooth, ale także Apple CarPlay oraz Android Auto. Kolejna nowość to możliwość zamówienia wbudowanej nawigacji. Reszta zmian w kabinie to lekkie porządki i kosmetyka.

Co pod maską? Także bez rewolucji. W zależności od rynku dostępne będą następujące silniki benzynowe: 1.2 PureTech 82 oraz mocniejszy 1.6 VTi o mocy 115 KM. Diesle o pojemności 1,6 litra również są dwa: o mocy 90 lub 100 KM. Jednostki napędowe będą parowane z sześciobiegową ręczną skrzynią albo automatem EAT6 o tej samej liczbie przełożeń.

Do tej pory w polskiej ofercie dostępne były: 1.2 PureTech 82, 1.6 VTi 115 KM oraz 100-konny diesel BlueHDi. Facelifting nie powinien tego zmienić.

Citroen C-ElyseeCitroen C-Elysee fot. Citroen

Polski cennik odświeżonego C-Elysse na razie pozostaje tajemnicą. Jednak nie powinniśmy spodziewać się podwyżek. Na rynku pojawił się bardzo groźny konkurent w postaci Fiata Tipo i Francuzi na pewno nie pozwolą sobie na zbyt wysoką cenę.

Aktualnie w Polsce Citroen C-Elysse kosztuje 39 990 złotych. Za te pieniądze otrzymamy kompakt z 1.2 PureTech 82 pod maską (parowany z 5-biegową ręczną skrzynią), w podstawowej wersji wyposażenia Attraction.

Więcej o:
Copyright © Agora SA