Opel Ampera-e | 150 km w 30 minut

Opel Ampera-e ma szanse na zrewolucjonizowanie europejskiego rynku. Niemcy nie zamierzają poprzestać na bardzo duży zasięgu, pracują także nad technologią szybkiego ładowania

Opel przygotował szybką ładowarkę stałoprądową o mocy 50 kW. Już po 30 minutach ładowania będzie można kontynuować podróż przez kolejne 150 km.

W Europie stacje szybkiego ładowania wciąż nie są powszechne, ale już niedługo powinno się to zmienić. Przykładowo, niemiecki rząd planuje do 2020 roku otworzyć za naszą zachodnią granicą 5000 stanowisk szybkiego ładowania i 10000 normalnych stanowisk ładowania. Przeznaczono na ten cel aż 300 milionów euro. Podobne inwestycje planowane są także w innych europejskich państwach, również w Polsce.

Ampera-e może przekonać do elektrycznej mobilności także tych klientów, którzy dotychczas nie rozważali zakupu samochodu elektrycznego z obawy o konieczność ciągłego doładowywania akumulatora. Wielkim atutem Ampery-e jest fakt, że dzięki imponującemu zasięgowi można ją użytkować nawet przez kilka dni bez podłączania do sieci na noc, na parkingu przed zakładem pracy ani na czas zakupów w centrum handlowym. - mówi szef Opla, dr Karl-Thomas Neumann 

Opel Ampera-e

Opel Ampera-e ma identyczny zasięg jak Chevrolet Bolt. Oznacza to 500 km na jednym ładowaniu (NEDC). Jednak w prawdziwym świecie taki wynik możemy włożyć między bajki, co przyznają sami twórcy. Realnym zasięgiem Ampery-e jest więc 380 km. Największy rywal Bolta i Ampery, Tesla Model 3, nie może się pochwalić aż tak dobrym wynikiem - Tesla jest gorsza o około 30 km.

Moc silnika elektrycznego lekko przekroczy 200 KM i 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Prędkość maksymalna - ze względu na zasięg - zostanie ograniczona do 150 km/h. Przyspieszenie do pierwszej setki na razie pozostaje tajemnicą, ale Opel ujawnił już kilka innych parametrów. Od 0 do 50 km/h Ampera-e rozpędzi się w 3,2 sek. Elektryk ma również radzić sobie całkiem nieźle z wyprzedzaniem - po wciśnięciu gazu w podłogę wskazówka prędkościomierza przesunie się z 80 do 120 km/h w 4,5 sek.

Więcej o:
Komentarze (22)
Opel rzuca wyzwanie Tesli. Czy podbije rynek?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • zraluk7

    Oceniono 11 razy 9

    Szkoda, że będzie kosztował około 170 tysięcy PLN więc sprzedadzą sie w Polsce ze 3 sztuki.

  • Gość: Norbert

    Oceniono 15 razy 9

    Autorowi coś się chyba pomyliło. Tesla model 3 na razie niczym nie może się pochwalić bo nie istnieje...

  • Gość: 1234

    Oceniono 4 razy 4

    Bardzo fajne , ale wszystko rozbija sie o cene . Ile to bedzie kosztowac i dlaczego tak drogo ?

  • wolny.kan.gur

    Oceniono 5 razy 3

    Przyszłość samochodów elektrycznych to moim zdaniem musi być jeden standard modułów akumulatorowych i ich fizyczna błyskawiczna wymiana na stacjach ładowania a nie samo ładowanie.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 12 razy -2

    150 km w 30 minut , czyli srednia predkosc 300 km/h , no niezle , niezle,

  • 3000m

    Oceniono 12 razy -8

    150 km/h? Czyli wyprzedzanie na autostradzie będzie wyglądało tak jak teraz wyprzedzanie nawzajem TIRów. To trochę za mała prędkość do zapewnienia bezpieczeństwa podczas wyprzedzania. No, chyba że planuje się taki manewr z kilku kilometrowym wyprzedzeniem lub używa auta tylko w mieście.

  • Gość: piotrek

    Oceniono 12 razy -8

    1 kwh kosztuje ok złotówki,więc naładowanie wyniesie jakieś 25 zł za 150 km jazdy.Bardzo dużo to nie jest,ale żeby to było jakoś szokującą tanio to nie powiem.

  • Gość: adampol

    Oceniono 24 razy -16

    Jacy k... Niemcy? Aha już wiem, artykuł sponsorowany, polaczki lubią jak coś jest niemieckie. Ok. Już się nie czepiam.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX