Toyota | Wodorowy autobus

Japoński producent pracuje nad spopularyzowaniem technologii wodorowej w pojazdach. Po modelu Mirai, który przyciągnął duże zainteresowanie przyszedł czas na ekologiczny autobus

Toyota chce wprowadzić wodorową rewolucję w pojazdach komunikacji miejskiej. Już w przyszłym roku na japońskich drogach pojawią się bezemisyjne autobusy. Nie będą tanie, ponieważ cena za jeden egzemplarz autobusu napędzanego ogniwami paliwowymi wyniesie około miliona dolarów. Producent liczy, że przed olimpiadą w Tokio (w 2020 roku) wyprodukuje i sprzeda co najmniej 100 autobusów zasilanych nowoczesnym paliwem.

Technologia napędu w wodorowym autobusie powstanie na bazie konstrukcji montowanej w modelu Mirai. Z tą różnicą, że bak będzie miał pojemność 600 litrów. Taka ilość wodoru wystarczy na przejechanie zaledwie 200 kilometrów. Autobus będzie napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 306 KM. Maksymalny moment obrotowy to 670 Nm. Cały zestaw będzie miał pojemność 235 kilowatogodzin.

W ciągu kilku następnych lat Toyota zamierza mocno inwestować w technologię wodorową. Doniesienia z Kraju Kwitnącej Wiśni mówią o takim napędzie w nowej generacji Lexusa LS. Konkurencyjna Honda również rozważa wprowadzenie samochodu napędzanego wodorem w tej klasie. Póki co oferuje model Clarity Fuel Cell, który jest dostępny wyłącznie dla klientów w Kalifornii. Największym problemem jest zbyt słaba infrastruktura stacji, gdzie można zatankować paliwo przyszłości, jakim jest wodór.

Więcej o:
Komentarze (6)
Rewolucja Toyoty. Teraz autobusy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Wacoha

    Oceniono 5 razy 5

    Toyota w ciągu ostatnich kilku lat wyrosła na najbardziej innowacyjną markę motoryzacyjną na świecie. Ich hybrydy już zyskały bardzo dużą popularność. Samochód na wodór Mirai także zyskuje zainteresowanie, więc podejrzewam, że i pomysł z autobusem będzie trafiony.

  • antoniferdynand

    Oceniono 2 razy 2

    Toyota obrała całkowicie odmienną opcję rozwoju niż pozostałe koncerny. Jej główną osią sprzedaży jest napęd hybrydowy - chyba najbardziej dopracowany na rynku niemniej pytanie (otwarte) czy będzie miało to przyszłość czy też jest to technologia przejściowa. To rozwiązanie w założeniach jest bardziej skomplikowane - wymaga osadzenia w aucie 2 systemów napędowych i ich integrację - czyli zdecydowanie bardziej złożone i droższe niż w przypadku czystych elektryków.
    A co do przyszłości - wszystkie wiodące koncerny zapowiadają elektryki oparte o akumulator i silnik(i) elektryczne z założeniem, że nowe płyty podłogowe i pojazdy będą od podstaw konstruowane dla tych potrzeb. Wyjątek stanowi tu Toyota, która w bliższej perspektywie rozwijać będzie hybrydy / hybrydy plug-in a dalszej - ogniwa wodorowe. Czas pokaże kto rynkowo podjął optymalną decyzję...

  • Gość: fragles102

    Oceniono 2 razy 2

    Toyota liderem innowcji

  • Gość: Sisi

    0

    O proszę. Bardzo nowoczesne podejście do komunikacji miejskiej. Jestem przekonana, że jak zaczną z tej strony to szybko znajdą się też pieniądze na miejsce do ładowania takiego autobusu a w przyszłości także aut osób prywatnych. Jestem ciekawa wrażeń z jazdy takim samochodem. Ciekawe czy będą tak samo głośne jak te obecne. Toyota mnie zadziwia i to w bardzo pozytywnym sensie:)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX