Mercedes-AMG E63 | Jazda bokiem i ponad 600 KM

Mercedes nie zdejmuje nogi z gazu. Po premierze pickupa, teraz nadszedł czas na sportową odmianę klasy E. To E63 z potężną V-ósemką pod maską, sygnowaną oczywiście trzema magicznymi literami AMG

Pod maską nowego Mercedesa-AMG E63 pracuje sprawdzona 4-litrowa, podwójnie doładowana V-ósemka. Silnik parowany jest z dwusprzęgłowym automatem AMG Speedshift o 9 przełożeniach, a napęd 4x4 (4Matic) dostajemy w standardzie. W podstawowej odmianie E63 V8 oferuje kierowcy 563 KM mocy i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W jeszcze mocniejszej wersji S to odpowiednio 603 KM i 850 Nm.

Osiągi Mercedesa-AMG E63:

0-100 km/h - 3,4 sek. | 3,3 sek. w wersji S

Prędkość maksymalna: ponad 300 km/h

W samochodzie przygotowanym przez AMG chodzi przede wszystkim o osiągi, ale Mercedes nie zapomina o planecie Ziemi. V-ósemka wyposażona jest w system dezaktywacji cylindrów. Kiedy jedziemy spokojnie i nie wykorzystujemy pełnego potencjału potężnego silnika, to klasa E wyłącza część cylindrów. Wpływa to na obniżenie spalania i emisji szkodliwych substancji. Niemcy nie ujawnili jeszcze dokładnych danych.

Mercedes-AMG E63Mercedes-AMG E63 fot. Mercedes

Ford Focus RS oczarował kierowców na całym świecie nie tylko bezkompromisową stylistyką i potężnym EcoBoostem - Amerykanie przygotowali dla swojego hot-hatcha specjalny tryb "jazdy bokiem". W podobne rozwiązanie - Drift Mode - został wyposażony również Mercedes E63. Można go włączyć, kiedy jedziemy w trybie Race, zdezaktywowaliśmy ESP i wybraliśmy manualny tryb zmiany biegów. Klasa E zamienia się wtedy w rasową tylnonapędówkę, a wchodzenie bokiem w zakręty ma być znacznie prostsze.

Nowa klasa E w wydaniu AMG to nie tylko potężny silnik i oszałamiające osiągi. Nie mogło zabraknąć drapieżnego makijażu. To m.in. szersze i agresywniejsze zderzaki, potężny wydech, dyfuzor oraz nowe felgi, przez które widać wielkie zaciski hamulców. Wnętrze to luksus z najwyższej półki doprawiony sportowymi akcentami - E63 w standardzie wyposażone jest praktycznie we wszystko, co oferuje limuzyna.

Mercedes-AMG E63Mercedes-AMG E63 fot. Mercedes

Mercedes-AMG E63 oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Los Angeles. Kalifornijskie targi startują w połowie listopada. Kiedy drapieżna limuzyna trafi do pierwszych klientów? W Europie ma to być "początek przyszłego roku", a w Stanach okolice lata.

Więcej o:
Copyright © Agora SA