Nowy Volkswagen Golf | Odliczanie do premiery

10 listopada w Wolfsburgu zostanie po raz pierwszy pokazany nowy Volkswagen Golf. Niemcy już zaczęli podgrzewać atmosferę przed wielką premierą. Postanowiliśmy zebrać wszystkie informacje o nowym wcieleniu "króla kompaktów"

10 listopada zobaczymy odświeżonego Golfa, a nie jego nową generację. Będzie to prawdopodobnie facelifting w niemieckim stylu - Volkswagen postawi na kosmetykę. Golf na pewno stanie się nowocześniejszy. Stylistyczne nowości? Delikatnie przeprojektowane zderzaki i wloty powietrza, parę drobnych detali czy zupełnie nowe światła LED.

Autoblog.nlAutoblog.nl fot. Autoblog.nl | Tak wygląda nowy VW Golf według przecieków

Systemy bezpieczeństwa i inteligentni asystenci

Wraz z faceliftingiem Volkswagen Golf doczeka się poważnej aktualizacji pokładowych systemów bezpieczeństwa i asystentów kierowcy. Wiele z nich zostanie pożyczonych z Passata. Największą nowością będzie system, dzięki któremu Golf będzie mógł samodzielnie jechać za samochodem z przodu - przyspieszać, hamować i skręcać tak jak on. "Autopilot" będzie działał do 60 km/h, więc kierowcy docenią go zwłaszcza podczas jazdy w zakorkowanych miastach.

Wraz z zapowiedzią premiery nowego Golfa, Volkswagen przypomniał o najważniejszych systemach bezpieczeństwa zastosowanych w kompakcie w ciągu 40 lat. Możemy się więc spodziewać, że to właśnie na bezpieczeństwie marka skupi się 10 listopada.

VW Golf Spotsvan System monitorujący martwe poleVW Golf Spotsvan System monitorujący martwe pole fot. VW | System monitorujący martwe pole w Volkswagenie Golfie Sportsvan

Duże zmiany we wnętrzu

Po wyglądzie nie ma co spodziewać się rewolucji, jednak znacznie więcej nowości ma czekać na kierowcę w kabinie odświeżonego Golfa. Ma "być w całości zaprojektowana od nowa". Możemy się więc spodziewać nie tylko lekkich porządków, wyrzucenia zbędnych przycisków i symbolicznego przeprojektowania deski rozdzielczej, ale także zupełnie nowego, dużego ekranu systemu multimedialnego (mowa nawet o 9,5 cala) oraz elektronicznych wskaźników, jakie znamy z Passata. Volkswagen planuje także wprowadzić na pokład kompaktu zaawansowany system sterowania gestami, który - według założeń twórców - będzie działał lepiej i bardziej intuicyjnie niż ten z BMW serii 7.

Zapowiedzią, czego możemy się spodziewać we wnętrzu odświeżonego Golfa był koncepcyjny Golf R Touch. Nowy duży ekran prezentował się tak:

Volkswagen Golf R TouchVolkswagen Golf R Touch fot. VW | Możliwe, że tak będzie wyglądało wnętrze nowego Golfa

Nowe silniki

Prawie pewne jest pojawienie się pod maską Golfa trzycylindrowego silnika TSI o pojemności 1.0. Koncern wprowadził go już do innego swojego kompaktu, Skody Octavii, gdzie oferuje kierowcy 115 KM. Z czasem z oferty ma zniknąć jednostka 1.4 TSI - zostanie zastąpiona wydajniejszym i nowocześniejszym 1.5 TSI.

Przecieki z Wolfsburga mówią, że Volkswagen jest już prawie gotowy do zamieszania w segmencie hot-hatchy. Niemcy przymierzają się do wypuszczenia nowego Golfa R. Tym razem o oznaczeniu R400 albo R420. 400-konny Golf nie miałby problemów z pokonaniem Focusa RS i rzuciłby wyzwanie Mercedesowi-AMG A45. Silnik? Prawdopodobnie 5 cylindrów i 2,5 litrów pojemności prosto z Audi. Trzeba jednak pamiętać, że w obliczu Dieselgate i mocnego wejścia w zielone napędy, premiera Golfa R400 stoi pod dużym znakiem zapytania.

Ford Focus RSFord Focus RS fot. Ford | Czy nowy Golf R będzie jeszcze mocniejszy niż Ford Focus RS?

Co z cenami?

Cennik pozostaje oczywiście pilnie strzeżoną tajemnicą i poznamy go dopiero bliżej rynkowej premiery, czyli w okolicach początku przyszłego roku. Volkswagen jednak zapowiadał, że cena wersji bazowej powinna pozostać na tym samym poziomie. Aktualnie w polskich salonach najtańszy Golf kosztuje 63 090 złotych - dostajemy za te pieniądze kompakt z 1,2-litrowym silnikiem TSI (85 KM) i 5-biegową ręczną skrzynią, w podstawowej wersji wyposażenia Start.

Więcej o:
Komentarze (51)
Czas na wielką premierę. Nowy VW Golf
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • iobserver

    Oceniono 48 razy 42

    najlepszy w tym jest silnik 1.0 biturbo 115 km.
    ja czekam na 0,7 triturbo, 160 km i biore wtedy 4 szt. dla calej rodziny

  • marych

    Oceniono 47 razy 39

    nowy golf! Wygląda identycznie jak poprzedni i jak poprzedni i jak poprzedni.
    I też jak jeszcze bardziej poprzedni.

  • Mike Kilo November

    Oceniono 34 razy 28

    Dżizas, to zdjęcie środka wygląda jak fantazja szpeca caraudio ze stodoły we wschodniej Polsce. Normalnie TV Rubin na środku, szał!

  • Gość: gosc

    Oceniono 32 razy 24

    JEST SUPER TYLKO JUŻ SAM NIE WIEM CZY TO JESZCZE SAMOCHOD CZY TELEWIZOR NA KÓŁKACH.

  • Gość: khoral

    Oceniono 26 razy 20

    To nowy model czy jak zwykle u vaga facelifting obecnego?

  • Gość: Bagins

    Oceniono 19 razy 17

    Jakaś bzdura.... a gdzie kratki nawiewu? Teraz liczy się już tylko jak największy wyswietlacz? Pewnie w konfiguratorze przy zaznaczeniu tej opcji (za grubą kasę) wyskoczy komunikat: "Uwaga, wybierając tę opcję, rezygnujesz ze środkowych kratek nawiewu. Czy jesteś pewien?"

  • grzegorzsrx

    Oceniono 16 razy 12

    ani slowa o dieslu ?? , a czym beda jezdzic leszcze za 20 lat ?

  • Gość: ux

    Oceniono 17 razy 11

    Wygląda bardzo słabo ten "krul" przy pięknym nowym Megane, DS4 czy Focusie.

  • s0nar

    Oceniono 24 razy 10

    Śmiechu warte. Każda kolejna generacja tego modelu dla plebsu niczym się nie różni oprócz świateł i kawałka środka. Wstawią jakiś ekran "multimedialny" i myślą, że dzięki temu samochód stanie się nowocześniejszy, a jednocześnie montują tam jakieś żenujące silniki. Jak tak dalej pójdzie to za chwilę w ofercie będzie 1-cylindrowy, półlitrowy motor quattroturbo. Żenada. No,ale w sumie po Golfie niczego innego się nie spodziewałem. Za darmo bym nie wziął.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX