Nowy Citroen C3 został zbudowany na platformie PF1 (dzieli ją m.in. z Peugeotem 208 i C4 Cactus). Auto mierzy 3,99 m długości, 1,75 m szerokości, 1,47 m wysokości i 2,54 m rozstawu osi. Pojemność bagażnika to równe 300 litrów. Stylistycznie C3 czerpie garściami z Citroena C4 Cactus i koncepcyjnego Aircrossa. Francuzi stawiają na szerokie możliwości personalizacji - nowy C3 ma być dostępny w aż 36 wariantach kolorystycznych.
W środku debiutuje najnowsza wersja systemu multimedialnego z obsługą Apple CarPlay oraz Android Auto. Kierowcę mają też wspierać asystenci, przykładowo: system ostrzegający o nieświadomym opuszczaniu pasa czy samochodach w martwym polu.
Polski cennik otwiera kwota 39 900 złotych za C3 z bazową odmianą trzycylindrowego silnika PureTech i w podstawowej wersji wyposażenia. Tak prezentuje się ceny pozostałych wersji silnikowych i wyposażenia:
C3 Live 1.2 PT 68 - 39 900 zł
C3 Live 1.2 PT 82 - 41 900 zł
C3 Live 1.6 Hdi 75 - 49 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 68 - 44 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 82 - 46 900 zł
C3 Feel 1.2 PT 110 - 51 900 zł
C3 Feel 1.2 BVA 110 - 57 500 zł
C3 Feel 1.6 Hdi 75 - 54 900 zł
C3 Feel 1.6 Hdi 100 - 58 900 zł
C3 Shine 1.2 PT 82 - 53 900 zł
C3 Shine 1.2 PT 110 - 58 900 zł
C3 Shine 1.2 BVA 110 - 64 500 zł
C3 Shine 1.6 Hdi 75 - 61 900 zł
C3 Shine 1.6 Hdi 100 - 65 900 zł
Citroen C3 fot. Citroen
LIVE: szyby przednie sterowane elektrycznie, poduszki powietrzne czołowe, boczne i kurtynowe, system zapobiegania niezamierzonemu opuszczeniu pasa ruchu, fotel kierowcy regulowany na wysokość, uchylna tylna kanapa, dzielona w stosunku 1/3 – 2/, instalacja radiowa z dwoma głośnikami, koła 15’’.
FEEL: klimatyzacja manualna, radio z Bluethoot i złączem USB, sterowane z kierownicy, lusterka sterowane elektrycznie, poszerzenia nadwozia (nadkola i dolna część karoserii, światła dzienne LED, lakierowana fasada deski rozdzielczej, lakierowana obwódka fasady, klamki lakierowane w kolorze nadwozia, obudowy lusterek lakierowane (Noir Perla Nera).
SHINE: szyby sterowane sekwencyjnie z przodu i z tyłu, pakiet automatyczny (lusterko elektrochromatyczne, automatyczne wycieraczki i czujnik zmierzchowy), ekran dotykowy 7’’, Mirror Screen, klimatyzacja automatyczna, czujniki cofania z tyłu, koła stalowe 16’’, dach w kolorze czarnym, panele Airbump,reflektory przeciwmgielne, obudowy lusterek lakierowane w kolorze dachu (jeśli bi-ton), kierownica i mieszek dźwigni biegów pokryte skórą.
Citroen C3 fot. Citroen
Citroen C3 to przedstawiciel miejskich samochodów z segmentu B. Na rynku czeka na niego kilku groźnych konkurentów. Sprawdźmy jak 39 900 zł francuskiego malucha wypada na ich tle:
Renault Clio - od 41 900 zł (1.2 Benzyna 73 KM)
Volkswagen Polo - od 44 990 zł (1.0 Benzyna 60
Ford Fiesta - od 45 350 zł (1.25 Benzyna 60 KM)
Toyota Yaris - od 39 900 zł (1.0 Benzyna 69 KM)
Skoda Fabia - od 40 380 zł (1.0 Benzyna 60 KM)
Hyundai i20 - od 45 900 zł (1.2 Benzyna 75 KM)
Opel Corsa - od 41 600 zł (1.2 Benzyna 70 KM)
Peugeot 208 - od 41 700 zł (1.2 Benzyna 68 KM)
Kia Rio - od 45 990 zł (1.2 Benzyna 85 KM)