Renault Scenic | Ceny w Polsce | Renoma w cenie

Scenic od lat wyznaczał trendy w segmencie minivanów. Renault o tym wie, dlatego tanio Scenika nie sprzeda

Francuzi nie pochwalili się pełnym cennikiem nowego Scenika, ale podali kwotę, którą trzeba wypłacić na jego bazową odmianę. Renault Scenic z benzynowym silnikiem o mocy 115 KM i w wersji wyposażenia Life kosztuje 75 tys. zł. W tej odmianie dostępny będzie wyłącznie wspomniany motor benzynowy. Nie ma więc wątpliwości, że to jedynie wabik cenowy, choć i tak Renault nie należy do aut najtańszych w swojej klasie.

Konkurenci

Konkurencyjny Citroen C4 Picasso ze 110-konną benzyną w bazowej odmianie to wydatek 71 990 zł (w tym przypadku wersja Live również jest wabikiem cenowym). W salonie Kii za 67 990 zł można natomiast kupić 135-konnego Carensa. Sensownie wyposażona odmiana M to wydatek 69 990 zł. Najdrożej jest w Volkswagenie - Niemcy wycenili 110-konnego Tourana na 84 490 zł.

Renault ScenicRenault Scenic fot. Renault

Nowe Renault Scenic

Nowe Renault Scenic pełnymi garściami czerpie z najnowszego języka stylistycznego marki. Pojawił się charakterystyczny grill z dużym znaczkiem Renault, nowe LED-owe reflektory oraz maska z czterema wypukłymi liniami, które nadają odrobiny sportowego stylu. Jak na minivana, Scenic prezentuje się bardzo dynamicznie. Dbają o to czarne elementy, panoramiczna szyba, wielkie felgi, odważne przetłoczenie na dole drzwi oraz chromowana listwa, która podkreśla linię boczną. Co ciekawe, minivan w standardzie otrzymuje 20-calowe koła z oponami w rozmiarze 195/55 R20.

Zbudowany na bazie Renault Megane i modułowej platformy CMF Scenic urósł w porównaniu z poprzednią generacją. Nowy Scenic mierzy 4406 mm długości (+40 mm), 2734 mm rozstawu osi (+32 mm), 1865 mm szerokości (+20 mm) i 1653 mm wysokości.

Renault przygotowało dla Scenika cztery silniki wysokoprężne dCi o mocy: 95 KM, 110 KM, 130 KM oraz 160 KM. Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano dwa silniki TCe o mocy 115 KM i 130 KM. Wszystkie jednostki współpracują z sześciobiegową ręczną skrzynią. Dla niektórych motorów w opcjach przewidziano dwusprzęgłową, zautomatyzowaną przekładnię o 6 albo 7 przełożeniach.

Renault zacznie przyjmować zamówienia na Scenika od listopada. Pierwsze samochody trafią do klientów w styczniu.

Więcej o:
Copyright © Agora SA