Honda CR-V | Oto piąta generacja

19.10.2016 15:05
Honda CR-V

Honda CR-V (Fot. Honda)

Kilka dni temu Honda ujawniła wygląd piątej generacji niezwykle popularnego modelu CR-V. Oprócz nowego designu samochód otrzymał kilka nowych rozwiązań oraz nowe silniki

Model CR-V jest już dostępny od dwóch dekad na rynku, a w samych Stanach Zjednoczonych dostarczono przez ten czas prawie 4 miliony egzemplarzy, co uczyniło ten model drugim najpopularniejszym w gamie Hondy. Również w Europie, a także na polskim rynku CR-V radzi sobie całkiem dobrze, mimo dość ciasnego segmentu kompaktowych SUV-ów.

Piąta generacja CR-V zmieniła dość mocno wygląd. Nadwozie nabrało ostrzejszych kształtów, pojawiły się zderzaki, reflektory LED oraz tylne lampy i klapa bagażnika. Do tego zwiększono rozstaw osi o 41 mm. Odczują to pasażerowie zajmujący tylne fotele.

W kabinie pojawiło się sporo wspólnych elementów z najnowszym Civikiem. Na środku kokpitu dominuje ekran dotykowy, którym obsługujemy system infotainment. Na liście wyposażenia pojawiły się takie rozwiązania jak choćby hamulec przeciwkolizyjny wykrywający pieszych nad drodze, tempomat adaptacyjny czy funkcja utrzymania pasa ruchu.

Honda CR-VHonda CR-V Fot. Honda

Na rynku amerykańskim CR-V będzie oferowane z nowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Jednostka o pojemności 1,5 litra oferuje moc 190 KM i 243 Nm momentu obrotowego. Drugą jednostką w gamie będzie dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Na temat wersji wysokoprężnych nic jeszcze nie wiemy. Napęd w podstawowej wersji tego modelu będzie realizowany na przednią oś. Za dopłatą będzie dostępny na wszystkie koła.

Nowa Honda CR-V pojawi się w USA dopiero za rok. Japoński producent nie ujawnił jeszcze, kiedy samochód pojawi się w Europie.

Czy twoim zdaniem nowa Honda CR-V ma szansę na sukces na polskim rynku?
Zobacz także
Komentarze (31)
Nowa generacja bestsellerowego SUV-a. Dużo zmienili
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: thefuzz

    Oceniono 76 razy 72

    Cyt.: "Nadwozie nabrało ostrzejszych kształtów, pojawiły się zderzaki, reflektory LED oraz tylne lampy i klapa bagażnika." WOW! To dopiero news! Jestem właścicielem CRV z 2007, a więc miałem możliwość przyjrzeć się dokładnie temu autu. Chciałem poinformowac Pana Redaktora Bonera, że poprzednie modele CRV też posiadały zderzaki, tylne lampy, a nawet ... klapy bagażnika! Panu Redaktorowi życzę powodzenia w dalszej, ostrej walce ze słowem pisanym. Na razie jest nokaut.

  • Gość: Patryk

    Oceniono 38 razy 36

    "Nadwozie nabrało ostrzejszych kształtów, pojawiły się zderzaki, reflektory LED oraz tylne lampy i klapa bagażnika" - myślę, że poprzedni model też posiadał te elementy

  • Oceniono 20 razy 12

    w dyskusjach za oceanem, poza pojawieniem się turbodoładowania dominuje POWRÓT POKRĘTŁA GŁOŚNOŚCI. I słusznie: nie kupiłbym auta, w którym głośność lub temperaturę ustawia się przyciskami.

  • grzegorzsrx

    Oceniono 11 razy 7

    na temat wersji wysokopreznych na rynku amerykanskim nikt nic nie chce wiedziec , smierdziele tylko dla dyszli.

  • Gość: Franek

    Oceniono 10 razy 4

    Na początku paździenika skuszony pokaźnym rabatem dealera wybrałem się na jazdę próbną obecna generacją CRV. Wersja executive była wyposażona we wszystko (a nawet więcej) niż potrzeba. Wersja z dobrze znaną benzyną 2.0 155 KM oraz automatem.
    Pomijając już przedziwną stylistykę i jeszcze mniej zrozumiałą ergonomię- jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że automat jest -uwaga: 5 biegowy! PIĘĆ BIEGÓW!!!
    To auto przespieszało gorzej niz Lanos wyjąc przy tym niemiłosiernie. Spalanie: 11,4 l/100km jadąc obwodnicą miasta (średnio 60-80km/h + postoje na skrzyżowaniach). Dla mnie takie upokorzenie dyskwalifikuje tą markę na długie lata. Choć sprzedawca zapewniał mnie, że wersja ze skrzynią manualną przyspiesza znacznie liepiej- nie skorzystałem z oferty.
    Na końcu okazało się, że wszystkie ohy i ahy które to słyszałem na temat crv dotyczyły wersji z nowym dieslem 1.6 oraz -także nowym 9 biegowym automatem, która to wersja była droższa od testowanej przeze mnie o jedyne 22 tys pln.

  • art141

    Oceniono 8 razy 4

    Masakrycznie ciężko wyglądający tył. Jeśli rzeczywiści będzie silnik 2.4 to fajnie bo do tej pory chyba gama kończyła się na 2.0 a to w benzynie bez turbo trochę za mało do takiego kloca. Ale coś mi się wydaje że w EU takiego silnika nie dadzą.

  • komentarz_miesiaca

    Oceniono 6 razy 2

    "Nowy bestseller" - piękny oksymoron wam się udał! Gratuluję! Otrzymujecie nagrodę złotego Janusza ukrywania tekstów sponsorowanych.

  • Gość: mck

    Oceniono 2 razy 2

    Wystające tylne nadkola wyglądają jak biodra otyłej amerykanki.

  • Gość: Dohc10

    Oceniono 1 raz 1

    Wreście Honda pokazuje samochód ze świeżą nowoczesna stylistyką trochę zapatrzoną w jezyk stylistyczny Chryslera. I dobrze mamy postęp. Bo patrząc na inne modele hondy mam jakieś wrażenie że projekty karoserii powstały parę lat wcześniej i zostały odkopane z szuflady. Stylistyka wnętrz też nie powalała.
    W tym modelu jest już Ok.Sprzedawca w salonie powie do klienta -prosze zobaczyć co za styl.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane